צילום: שי יחזקאל

בעושר ובכושר: מהפכת הלאו-קוסט מגיעה לחדר הכושר

לא מבינים למה אתם צריכים לשלם כל כך הרבה כסף על מנוי לחדר הכושר? יובל ליבלינג חשב בדיוק כמוכם ומציע פתרון שינפח לכם את השרירים בלי לכווץ את הארנק

"אני לא חושב שאני צריך להביא לכאן אנשים בכוח. מי שרוצה ונהנה, יישאר" (צילום: Shutterstock)
"אני לא חושב שאני צריך להביא לכאן אנשים בכוח. מי שרוצה ונהנה, יישאר" (צילום: Shutterstock)

אין מה להתווכח על העובדה שביצוע פעילות גופנית סדירה ושמירה על הכושר הם דרישת חובה בדרך לבריאות טובה. העניין הוא שלא ברור למה העניין ההכרחי הזה צריך לעלות לנו כל כך הרבה כסף. מתברר שמבחינתו של יובל ליבלינג, הבעלים ומנכ"ל רשת מכוני הכושר פרופיט, גם על זה אין מה להתווכח: זה ממש לא צריך לעלות לכם כל כך הרבה.

 

>> ניוזלטר מנטה - קבלי את הטיפים הכי שווים שלנו לתזונה, כושר, דיאטה וחיים טובים - ישירות אצלך במייל

 

ליבלינג, שחי את ענף מועדוני הכושר כבר 20 שנה כמנהל של רשת מועדונים גדולה, כמו גם של חברה לייעוץ עסקי בתחום (בישראל ובחו"ל), החליט לייבא לארץ את מהפכת הלואו קוסט בתחום מועדוני הכושר לפני כארבע שנים. לא חלף זמן רב, וב־2013 כבר החל לפעול בבת ים הסניף הראשון של פרופיט.

 

אם חושבים רגע על משמעות השם, הרי שאין הולם ממנו: "גם מקצוענות בספורט וגם חיסכון כלכלי". היום - ולא חלף זמן רב מאז, לפחות לא במושגים של חברה צומחת - מונה הרשת 14 מועדונים פעילים, והמועדון ה־15 נמצא בימים אלה כבר בתהליך הפריסייל בקניון קרית אונו.

 

הערך של מקצוענות ללא פשרות מקביל לערך המחיר הנמוך מבחינתי", מסביר ליבלינג, מנכ"ל פרופיט (צילום: יח"צ נירולין)
    הערך של מקצוענות ללא פשרות מקביל לערך המחיר הנמוך מבחינתי", מסביר ליבלינג, מנכ"ל פרופיט(צילום: יח"צ נירולין)

     

    המאפיינים של פרופיט ברורים ושקופים: מיומה הראשון שומרת הרשת על מחירים אחידים וקבועים שלא השתנו, ומולם ניצב מוצר איכותי שלא נופל ברמתו מכל מתחרה. "הערך של מקצוענות ללא פשרות מקביל לערך המחיר הנמוך מבחינתי", מסביר ליבלינג. "המנויים שלנו מקבלים את הטופ של הטופ בכל הקשור למכשירי כושר, שיעורי סטודיו וכמובן השירות".

     

    זאת ועוד: אין התחייבות ואין דמי ביטול, כך שאם חשקה נפשכם להיפרד מהמשקולות תוכלו לעשות זאת 24/7 גם מרחוק.

     

    בוא בכל זאת נחזור רגע להתחלה. מה הוביל אותך לנסות את מודל הלואו קוסט על מועדון כושר?

    יובל ליבלינג: "הערך של מקצוענות ללא פשרות מקביל לערך המחיר הנמוך מבחינתי, המנויים שלנו מקבלים את הטופ של הטופ בכל הקשור למכשירי כושר, שיעורי סטודיו וכמובן השירות"

    "כמי שחי את העולם הזה שנים ארוכות ראיתי שלא התחולל בו שום שינוי משמעותי משנות ה־90. אמנם נכנסו לכאן מועדונים איכותיים, אבל הם הציעו מוצר דומה בסופו של דבר. המטרה שלי, מעבר לרצון לפתח מודל עסקי טוב, הייתה להגדיל את היקף האוכלוסייה שמתאמנת ולהנגיש אותה לכל חלקי הציבור. ראיתי בחו"ל שזה עובד, שאפשר להציע מוצר טוב ומחיר שווה לכל כיס ולהישאר רווחיים, ושאפתי להעיר את התעשייה הזאת".

     

    תחרות בריאה

    כן, מהפכה קוראים לזה, ובהחלט ניתן לומר כי בשלוש השנים האחרונות זה בדיוק מה שעובר הענף. "זה לא קרה ביום אחד, אבל העובדה היא שהיום הרשתות הקיימות מנסות לחקות את הרעיון ומורידות מחירים בחלק מהסניפים", מסביר ליבלינג. "כמאמר הקלישאה 'תחרות היא אכן דבר בריא' ואנחנו מברכים על כך כי זה גורם ליותר אנשים לבוא ולהתאמן, ועם זאת חשוב להדגיש שאנחנו רשת הלואו קוסט היחידה בארץ כי אנו שומרים על מחירים אחידים בכל הסניפים".

     

    אבל חייבים לשאול: איפה הקאץ'?

    "אין קאץ'. יש מוצר אחר שנקרא מועדוני פרימיום שכוללים בריכה, סאונה, ג'קוזי ושירות מגבות, ואת זה אין אצלנו. מי שלא חושב שהוא זקוק לשירות מגבות או לתיק מתנה כדי להתאמן, מוצא פה את כל מה שהוא צריך: מגוון שיעורי סטודיו עם צוות מדריכים מקצועי ואיכותי, מכשור ברמה הגבוהה ביותר ושעות פתיחה נרחבות. גם את הוצאות התפעול האדירות של שימור או גיוס לקוחות הורדנו מהפיירול כי אני לא חושב שאני צריך להביא לכאן אנשים בכוח. מי שרוצה ונהנה, יישאר. החיסכון אצלנו - זה שהלקוחות שלנו נהנים ממנו כי אנחנו לא מגלגלים עליהם הוצאות - הוא בעלויות התפעול. העובדה שאם מצליחים לייצר מוצר איכותי בעלויות נמוכות תוך הגדלת התנועה של לקוחות, יכולים להיות רווחיים. את זה לא אנחנו המצאנו, אנחנו רק הוכחנו שזה אפשרי, ואף רווחי בהחלט לפעול כך גם בענף מועדוני הכושר".

     

    אגב, עד כמה באמת המחיר היווה חסם בפני אנשים שרוצים כושר?

    "המחיר הוא חסם מרכזי לגמרי מכיוון שאף אחד לא ימות אם לא יצרוך כושר. ההתנגדות למחיר חזקה גם בסף הכניסה למועדון אבל גם בהקשר של ביטולי מינוי. כשהסכומים קטנים, נפתחת האפשרות בפני המון אנשים שלא עשו את זה עד היום. כאן מתחברים שני הרכיבים החשובים ביותר במועדון כושר: איכות ומחיר".

     

    הרבה יותר מחדר כושר

    רשת פרופיט מציעה כאמור ג'ים שמצויד במיטב המכשירים, ולצד זה (כי גם לזה יש דרישה לא קטנה, בעיקר של נשים) שיעורי סטודיו כמו פילאטיס, יוגה, קיקבוקס, רצועות ועוד. אגב, גם המינוי עצמו מודולרי, כי אם לקוח לא נוהג להגיע לשיעורי סטודיו אלא מעדיף ג'ים בלבד, הוא ישלם עוד פחות.

     

    "אם אמרנו שאחד הערכים שלנו הוא תנאים הוגנים, זה בפירוש חלק מהם בעיניי", מדגיש ליבלינג. "זו גם הסיבה שאנחנו לא דורשים התחייבות. בסופו של דבר זו 'דלת מסתובבת'. לקוח שמרגיש חופשי ללכת, מרגיש חופשי גם לחזור".

     

    המודל העסקי המוצלח של פרופיט מוביל כבר עכשיו לסניפי זכיינות, כך ששמונה מסניפיה הם כאלה, ולפי ליבלינג עוד היד נטויה בהקשר זה: "מודל הזכיינות הוא משהו שעבדתי עליו קשה מאוד, ולשמחתי אנחנו מקבלים פניות לזכיינות מדי יום. היעד שלנו הוא להיות עם 35 סניפים פעילים עד שנת 2018, וכבר בתחילת 2017 אני מאמין שנעמוד ביעד של 20 מועדונים בפריסה ארצית".

     

    נראה שיש כאן גם לא מעט תחושת שליחות שלך.

    "בוודאי. זה מתחיל משם. במהותנו אנחנו לא אנשי עסקים, זה פשוט נוצר. אף אחד לא עשה את זה עד שרוית אשתי ואני הגענו, כנראה מתוך חשש שזה לא יעבוד. הוכחנו שבתנאים מסוימים זה עובד, ועובד טוב, ואני בהחלט שמח על השינוי שאנחנו מובילים מכל הבחינות, ובייחוד מכך שיותר אנשים עושים ספורט!".

     

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד