לאחר משא ומתן ממושך הודיעה הבוקר חברת קסטרו על חתימת הסכם לרכישת 26.4 אחוז מקבוצת הודיס, הכוללת את מותג המשקפיים קרולינה למקה, חברת בגדי הבייסיק הודיס ומותגי האביזרים טופ טן ואקססורייז. נכון לעכשיו, רשת אורבניקה לא נכללת בהסכם. לדברי יוסי גביזון, מנכ"ל קבוצת הודיס, הסיבה לכך היא כי השותף הקנדי של אורבניקה, מייקל גולד, שהוא בעל הרעיון והספק הראשי, לא מעוניין כרגע במכירת מניותיו.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
במסגרת העסקה ישולמו לחברות הנרכשות 21.25 מיליון שקל תמורת הקצאת המניות ו-53.75 מיליון שקל במזומן לבעלי המניות המוכרים תמורת הרכישה. בנוסף, תקצה החברה לחלק מבעלי המניות המוכרים 266,500 מניות רגילות של החברה. לקסטרו ניתנה האופציה להגדיל את אחזקתה בקבוצת החברות ל-50 אחוז. גביזון, מבעלי קבוצת הודיס, ימשיך לכהן כמנכ"ל.
גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, אמר הבוקר כי: "הרכישה מהווה צעד חשוב בהמשך התרחבותה של קסטרו. כחברה שמובילה את שוק האופנה בישראל, אני מוצא בשותפות עם קבוצת החברות פוטנציאל גדול שיאפשר לנו צמיחה נוספת מעבר לצמיחה הצפויה בקסטרו בשנים הבאות".
"כל חבריי בקבוצת החברות רואים בקסטרו שותף אסטרטגי לשנים רבות", הוסיף גביזון, "אנו גאים על העסקה ועל שיתוף הפעולה העתידי עם קבוצת קסטרו. אין לי ספק ששילוב בינינו לקבוצת קסטרו הוא שילוב מנצח".
הרכישה צפויה להפוך את קסטרו לאחת הקבוצות החזקות בשוק האופנה בישראל, ולמתחרה בולטת של קבוצת פוקס, המחזיקה, בין היתר, במותגים פוקס, מנגו, סאקס, צ'ארלס אנד קית' ואמריקן איגל. לשאלת Xnet האם הסכם הרכישה צפוי להשפיע על אופי המותגים, והאם מחלקות העיצוב של המותגים הנרכשים, לרבות הודיס וקרולינה למקה, צפויות להשתנות, ענה רוטר: "כל חברה תשמור על ה-DNA שלה. הודיס עושים בייסיק וקסטרו עושים אופנה. אין לנו כל רצון לשנות את זה, או לזלוג בין המותגים. החבר'ה שעושים את הודיס ימשיכו לעשות הודיס, ואנחנו נמשיך לעצב אופנה". עם זאת, רוטר הסביר כי צפוי שיתוף פעולה בין המותגים ברמת התפעול והלוגיסטיקה.
מוקדם עדיין להמר כיצד תשפיע הרכישה על קסטרו כמותג, או על חברות האופנה הנרכשות. יש לקוות כי רכישת הקבוצה, ובעיקר מותג הבייסיק הודיס, תסייע למחלקות העיצוב של קסטרו לחדד את הסגנון שלהן כאחד ממותגי האופנה הבולטים בישראל, ולזקק את האמירה האופנתית בקולקציות העתידיות – ובראשן קולקציית סתיו-חורף 2016-17, שצפויה להיחשף בתצוגה של המותג בחודש הבא.
ואיך הפכו התצוגות של קסטרו ורנואר לקרב על דוגמניות?