מי צריך פוטושופ? לינה דנהאם וג'מימה קירק מדגמנות לנז'רי

אחרי שהפכו לקולן של צעירות דור ה-Y בסדרת הטלוויזיה "בנות", הכוכבות מוכיחות שהן לא חוששות לחשוף מראה נשי נגיש, אנושי ולא מתנצל גם בהלבשה תחתונה

איתי יעקב

|

25.08.16 | 11:13

"להעצים נשים ולהציג יופי אמיתי, בתקווה כי זה יעזור לנשים בכל מקום בעולם להרגיש קצת יותר משוחררות". ג'מימה קירק ולינה דנהאם בקמפיין של Lonely Label
"להעצים נשים ולהציג יופי אמיתי, בתקווה כי זה יעזור לנשים בכל מקום בעולם להרגיש קצת יותר משוחררות". ג'מימה קירק ולינה דנהאם בקמפיין של Lonely Label

יוצרת הטלוויזיה והשחקנית המוערכת לינה דנהאם הפכה בשנים האחרונות למייצגת קולן של בנות דור ה-Y האבודות, מבושוויק בניו יורק ועד שכונת שפירא בדרום תל אביב. מאז פרצה לחיינו בשנת 2012 כהאנה בסדרת הטלוויזיה "בנות", הציפה דנהאם סוגיות בוערות המעסיקות נשים (וגברים) בכל העולם: יחסים בין המינים, הפלות, הפרעות אכילה ודימוי גוף של כל מי שלא מחזיקה בגזרה של דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

 

הלילה התפרסמו צילומים חדשים של דנהאם וג'מימה קירק, המשחקת לצדה ב"בנות", לקמפיין אינטרנטי של חברת הלנז'רי הניו זילנדית Lonely Label. התמונות צולמו כחלק מהקמפיין Lonely Girls, בו מוצגים "פורטרטים של נשים שמהוות עבורנו השראה, לבושות Lonely בחלל הפרטי שלהן". דנהאם וקירק מופיעות בשתי תמונות שצולמו בביתה של דנהאם בברוקלין, ניו יורק. בתמונה הראשונה הן מצולמות בחדר האמבטיה של דנהאם – בעלת הבית בסט תחרה בצבע ירוק וקירק בסט בצבע תכלת. בתמונה השנייה, שצולמה בסלון הבית, לבושות השתיים בהלבשה תחתונה בצבע שחור, כשקירק צובעת את שפתיה של דנהאם בליפסטיק אדום.

 

 

בניגוד לקמפיינים של הלבשה תחתונה המציגים דימויים של דוגמניות בעלות גוף מהונדס ובלתי מושג – דנהאם בת ה-30 וקירק בת ה-31 (אם לשניים), מציעות מראה נגיש, אנושי, עם בטן לא שטוחה, מהסוג שנפוץ יותר למצוא בחוף הים מאשר בצילומי אופנה. בשיחה עם האתר WWD הסבירו מנהלי המותג כי החברה "שואפת להציג נשים בלבוש תחתון בצורה שאנו בדרך כלל לא רואים בפרסום במיינסטרים ובתקשורת".

 

לא נכנעות לתכתיבי היופי של עולם הזוהר. ג'מימה קירק ולינה דנהאם (צילום: Gettyimages)
    לא נכנעות לתכתיבי היופי של עולם הזוהר. ג'מימה קירק ולינה דנהאם(צילום: Gettyimages)

     

    המותג, אשר הוקם בשנת 2009 על ידי המעצבת הלן מוריס, נולד מתוך רצון לייצר הלבשה תחתונה עבור "נשים שלובשות לנז'רי כמכתב אהבה לעצמן". דנהאם היא לקוחה ותיקה של המותג, ולפני כשנה פרגנה לו בחשבון האינסטגרם הפרטי שלה. לדברי מוריס, הבחירה בשתי כוכבות סדרת הטלוויזיה של HBO מבקשת "להעצים נשים ולהציג יופי אמיתי, בתקווה כי זה יעזור לנשים בכל מקום בעולם להרגיש קצת יותר משוחררות".

     

    A photo posted by Lena Dunham (@lenadunham) on

     

    ההחלטה של דנהאם להציג את עצמה חשופה וללא פוטושופ, היא המשך לדיאלוג שמנהלת הכוכבת בשנים האחרונות עם מגזינים שביצעו ריטושים מוגזמים בשערים להם הצטלמה. הדיון בנושא הגיע לשיאו לפני כשנתיים, אז הופיעה דנהאם על שער גיליון פברואר 2014 של ווג אמריקה.

     

    אתר ג'זבל הפמיניסטי הציע 10 אלף דולר למי שישלח תמונה לא מרוטשת מסט הצילומים. דנהאם על שער ווג
      אתר ג'זבל הפמיניסטי הציע 10 אלף דולר למי שישלח תמונה לא מרוטשת מסט הצילומים. דנהאם על שער ווג

       

      בעקבות פרסום השער הציע אתר התרבות הפמיניסטי ג'זבל סכום של 10 אלף דולר למי שישלח תמונה לא מרוטשת מסט הצילומים, זאת במטרה להוכיח כי תמונתה של דנהאם עברה שינויים רבים. ניסיון זה לא צלח, לאחר שהתגלה כי נעשו שינויים קלים כמו מילוי גבות, תיקוני לסת וסידור התסרוקת. הסיבה לכך, ככל הנראה, היא כי בעוד כוכבות אחרות מופיעות על שער המגזין בגוף מלא, הפעם הסתפקה עורכת ווג אנה ווינטור בצילום פניה של דנהאם בלבד.

       

      ומי הן המשפחות הישראליות שמדגמנות יחד בקמפיינים החדשים? 

      לחצו על התמונה כדי להכיר את המשפחות היפות (צילום: דין אבישר)
      לחצו על התמונה כדי להכיר את המשפחות היפות (צילום: דין אבישר)

       

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד