ותודה לגנטיקה: המשפחות שמדגמנות שלום בית בקמפיינים החדשים

עולם האופנה מסמן את המשפחה כערך עליון, בשאיפה להביא אהבה ללא תנאי לצילומי הקולקציה. מענת בירן ונעם פרוסט ועד שושלת ממון-רייך – היופי נשאר בגנים

איתי יעקב

|

25.08.16 | 09:17

"יש כמיהה לאותנטיות, לחום משפחתי". הבת נעם פרוסט והאם ענת בירן פרוסט להוניגמן (צילום: דין אבישר)
"יש כמיהה לאותנטיות, לחום משפחתי". הבת נעם פרוסט והאם ענת בירן פרוסט להוניגמן (צילום: דין אבישר)
שלושה דורות של דוגמנים ישראלים. קיטי ממון, מיקי ממון ואדי רייך בהפקת אופנה של Xnet (צילום: יניב אדרי )
שלושה דורות של דוגמנים ישראלים. קיטי ממון, מיקי ממון ואדי רייך בהפקת אופנה של Xnet (צילום: יניב אדרי )

הקיר הגדול בנתיבי איילון התקשט השבוע בקמפיין הסתיו של הוניגמן בכיכובן של הדוגמנית נעם פרוסט ואמה, דוגמנית העבר ענת בירן פרוסט. זהו קמפיין משותף ראשון עבור השתיים, שהבשיל על רקע אחת המגמות המתחזקות היום בעולם האופנה: משפחתיות.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

קמפיין משותף ראשון. הנשים לבית פרוסט (צילום: דין אבישר)
    קמפיין משותף ראשון. הנשים לבית פרוסט(צילום: דין אבישר)

     

    הנשים לבית פרוסט אינן היחידות שתמצאו בבריכת הגנים האופנתית. השבוע פורסם גם קמפיין חדש למותג התכשיטים KANAREK בעיצובה של האמנית הישראלית יעל קנרק, החיה ופועלת בניו יורק בשלושת העשורים האחרונים. הארט דירקטור אסף זיו, המשמש כיועץ למותג, ליהק לקמפיין מספר דוגמנים מקומיים, כמו גם את שושלת ממון – האם קיטי, הבת מיקי והנכד אדי רייך – לאחר שצולמו יחד להפקת האופנה החגיגית של Xnet לראש השנה אשתקד. בחורף האחרון ראינו גם את משפחת רפאלי בקמפיין הטלוויזיוני של חברת הודיס, שבו הופיעו ההורים רפי וציפי, הבנים דור ואון, והפרזנטורית בר רפאלי.

     

    בר לא לבד. משפחת רפאלי בצילומים להודיס (צילום: עידו איז'ק)
      בר לא לבד. משפחת רפאלי בצילומים להודיס(צילום: עידו איז'ק)

       

       

      בעידן של חוסר ודאות כלכלית ומדינית, מותגי האופנה מוכנים לשלם כסף רב כדי לשדר ערכים של ביטחון, לכידות ואהבה ללא תנאי. "יש היום בעולם האופנה כל כך הרבה זיוף, שמשפחתיות מוסיפה לו ערכים של עומק, תוכן, ביטחון ושייכות", אומר הארט דירקטור אסף זיו בשיחה עם Xnet.

       

      A photo posted by KANAREK (@kanareknyc) on

       

      "יש כמיהה לאותנטיות, לחום משפחתי", מוסיף הפרסומאי דיויד אדלשטיין, שעומד מאחורי הקמפיין של הוניגמן, "הרשתות החברתיות מייצרות ניכור שרק מקצין עם השנים, וגורם לכולנו להרגיש כאילו אנו צופים ב'בוק' של אנשים ולא בדבר האמיתי. הקמפיין עם ענת ונעם מבקש לחזור לקשר הראשוני והמשפחתי".

       

      עושות קניות יחד? נעם פרוסט וענת בירן פרוסט להוניגמן (צילום: דין אבישר)
        עושות קניות יחד? נעם פרוסט וענת בירן פרוסט להוניגמן(צילום: דין אבישר)

         

        זיו, החי ופועל בניו יורק, מספר כי הרעיון לליהוק המשפחתי נולד מחיפוש אחר שושלת אופנתית ומהיכרותו האישית עם מיקי וקיטי ממון. במקרה של הוניגמן, מספר אדלשטיין, הרעיון מאחורי הקמפיין הוא פנייה לקהל היעד של החברה. "הוניגמן היא אחת הרשתות הבודדות בישראל שיש לה קהל של בנות 30 צעירות שמחפשות בגדים מחויטים, לצד קהל הליבה של הרשת – נשים בנות 45 ומעלה", הוא אומר, "כשחשבנו כיצד לפנות לשני קהלים אלה, הגענו למסקנה שאנו רוצים אם ובת. הצלם רון קדמי הציע שנצלם את ענת ונעם, ואני מרגיש שהצלחנו לדייק את המסר שלנו".

         

        המשפחתיות מככבת גם בעולם. ג'ורג'יה מיי ג'אגר וג'רי הול ל-H&M
          המשפחתיות מככבת גם בעולם. ג'ורג'יה מיי ג'אגר וג'רי הול ל-H&M

           

          משפחת קמפבל בקמפיין של לנוון
            משפחת קמפבל בקמפיין של לנוון

             

            המגמה הישראלית מגיעה כהמשך טבעי למתרחש בענף האופנה הבינלאומי, שבחמש השנים האחרונות הפך את המשפחה לערך עליון. דוגמאות לא חסרות: קמפיין החגים של H&M בשנת 2011 בכיכובן של ג'רי הול וג'ורג'יה מיי ג'אגר, קמפיין סתיו-חורף 2014-15 של בית האופנה לנוון – שבמרכזו משפחתה של הדוגמנית אידי קמפבל – אשר המשיך בקמפיין אביב-קיץ 2015 של בית האופנה עם צמדים של אמהות ובנות, ביניהן פט ואנה קליבלנד או קירסטן אוון ובתה בילי רוז אוון. אליהם ניתן להוסיף את הקמפיינים בעלי האפיל המשפחתי של דולצ'ה & גבאנה, אם כי במקרה הזה לא מדובר במשפחה ביולוגית. אפילו בארץ נראו ניצנים למגמה כבר בשנת 2011, אז צילמה מעצבת האופנה אליאן סטולרו את קיטי ומיקי ממון, אם ובת.

             

            אריזה משפחתית. השערים השונים של מגזין ווג איטליה
              אריזה משפחתית. השערים השונים של מגזין ווג איטליה

               

              את תו התקן הסופי לטרנד סיפק ביולי האחרון מגזין ווג איטליה, שהקדיש חמישה שערים שונים למשפחות פוטוגניות תחת הכותרת It's all about Family. בפרויקט שצילם מריו סורנטי תוכלו לזהות, בין היתר, את קייט מוס ובתה לילה גרייס, סשה פיבוברובה ובתה מיה איסיס, האחיות אידי ואולימפיה קמפבל, ומשפחת קליבלנד בהרכב מלא. עם זאת, בעודנו מתקרבים לתקופת החגים ניתן לזכור כי למרות הפנים היפות הניבטות אלינו, המשפחתיות מביאה איתה לפעמים גם לא מעט דרמות ותסביכים – שנשארים מחוץ לצילומים המהוקצעים.

               

              ואיך נראית הפקת האופנה המלאה עם משפחת ממון-רייך? 

              לחצו על התמונה להפקת האופנה והראיון המשפחתי (צילום: יניב אדרי )
              לחצו על התמונה להפקת האופנה והראיון המשפחתי (צילום: יניב אדרי )

               

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד