משב רוח מרענן באמצע הקיץ נחשב בדרך כלל להפתעה מבורכת, אבל עבור סיה זה נגמר בתאונת עבודה. בסוף יוני עלתה הזמרת האוסטרלית בת ה-40 על הבמה בפסטיבל המוזיקה Series Fest בקולורדו שבארצות הברית, אלא שלפתע נשבה רוח חזקה והסיתה את הפאה הבלונדינית המסתירה את פניה, וחשפה אותן לעיני הקהל.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
מאז החליטה סיה לפני שנתיים להסתיר את פניה בהופעות על השטיח האדום, על הבמה ובתוכניות טלוויזיה שבהן היא מתארחת – הפכה הפאה הבלונדינית לסמלה המסחרי. במקביל, היא עוררה גם לא מעט פרודיות וממים ברשת – מכאלה שיצרו גולשים אקראיים ועד הזמרת סלין דיון, שעשתה חיקוי משעשע של סיה בתוכנית הלילה של ג'ימי פאלון בחודש שעבר.
איך הפכה המוזיקאית סיה פרלר, אלכוהוליסטית לשעבר ובעלת הפרעה דו-קוטבית שבעבר אף ניסתה להתאבד, ועד שנת 2014 עמדה מאחורי להיטים של זמרים אחרים, כמו Diamonds של ריהאנה, Pretty Hurts של ביונסה ו-Loved Me Back To Life של סלין דיון – לאייקון אופנה בולט? את תהילתה המוזיקלית קנתה עם אוסף להיטים ששחררה בזה אחר זה, ובראשם "שנדליר" שיצא במרץ 2014 ולווה בקליפ עם למעלה ממיליארד צפיות ביוטיוב, אך לחיבוק של ענף הסטייל זכתה בעקבות ההחלטה להסתיר את פניה מעיני הציבור, כמו במקרה של ההרכב הצרפתי דאפט פאנק, או של המעצב הבלגי מרטין מרג'יאלה.
את הסיבה להסתרת פניה הסבירה סיה במניפסט שפרסמה במגזין בילבורד באוקטובר 2013, כשהיא מצולמת בז'קט ג'ינס של ליווי'ס ועל ראשה שקית נייר חומה עם ציור ילדותי של תווי פנים. "דמיינו את הגרסה הסטריאוטיפית של עצמכם, ותכפילו אותה בכל צעיר עם מחשב בכל העולם", פנתה סיה למעריציה, כשהיא מתארת כיצד ההסתרה שומרת עליה מפני הצדדים השליליים של הפרסום, "עכשיו תוסיפו לכך את כל האנשים המשועממים, עיתונאי בידור ואחרים. כולם מבקרים אותך פעם ביום, כל יום".
דברים דומים אמרה לאחרונה בראיון לג'יימס קורדן בתוכנית "קארפול קריוקי", בה מתארחים אמנים מפורסמים לנסיעה המלווה בשירת קריוקי, שם גם הצליחה לצחוק על עצמה לאחר שהפאה שחבשה חסמה את שדה הראייה שלה והפריעה לה להיכנס לרכב. "אני מסווה את פניי כדרך לשלוט בפרטיות שלי", אמרה, "חשבתי לעצמי 'מה לא קיים במוזיקת פופ כרגע?' והתשובה היא מסתורין". באופן אירוני, רק כשהחלה סיה להסתיר את פניה בפומבי, הגיעה ההצלחה הגדולה – ככל הנראה בזכות הסקרנות שעוררה בקרב מעריצים. כך מתנהל המשחק הכפול שלה, שבו היא מסתירה את עצמה מצד אחד, אבל נהנית מהעניין שאותה הסתרה מייצרת.
היום (חמישי) תגיע סיה להופעה יחידה בפארק הירקון בתל אביב, ואם לא יהיו שינויים היא צפויה לעלות לבמה עם השיר הפותח Alive, לבושה בשמלת קומות לבנה שממנה תפרוץ רקדנית בבגד גוף ופאה, ותשאיר אותה בשמלת כותנה לבנה. את פניה תכסה פאה שחציה האחד בלונדיני והאחר שחור, ועל הראש יתייצב פפיון לבן עצום ממדים – אחד המוטיבים החוזרים בסיבוב ההופעות שלה השנה, המשווה לה מראה של מיני מאוס למבוגרים. הצופים שיעמדו קרוב לבמה יוכלו לראות את העובדים מאחורי הקלעים מסייעים לזמרת, פשוט כי היא באמת לא רואה דבר עם הפאה.
גם כשהיא לא על הבמה, הפאה המפורסמת זוכה לשלל גרסאות בהופעותיה הציבוריות של סיה. לטקס הגראמי בשנה שעברה הגיעה יחד עם הרקדנית הצעירה מאדי זיגלר, לבושות שתיהן בגלימות שחורות של המעצב כריסטיאן סיריאנו ופאות לבנות שנראו כמו עננים עצומים שכיסו את ראשיהן. שבוע לאחר מכן הגיעה סיה למסיבת האוסקר שארגן אלטון ג'ון, הפעם בגלימה בצבע קאמל בעיצובו של ג'ורג'יו ארמאני ובפאה בלונדינית שכיסתה אותה. מכיוון שכל תשומת הלב ניתנת לפאות, הבגדים נשארים פשוטים ברוב המקרים, ללא גזרות מטורפות או הדפסים צעקניים.
לאחרונה החלה סיה, כאמור, לקשט את הפאות בפפיוני ענק, או אפילו במדבקות צבעוניות – מהלך המעיד על הומור עצמי. יש להניח כי תאונת העבודה שהתרחשה בקולורדו לא תחזור על עצמה בהופעה בתל אביב, שבה הסיכוי לרוח חזקה באוגוסט קלוש ביותר. אם בכל זאת תופיע פתאום רוח שתחשוף את פניה של סיה לקהל הישראלי, כנראה שבאמת מדובר בברכה מהשמיים.
ואיך הפכה פטיט מלר הישראלית לאייקון אופנה בפריז?