צילום: אלון שפרנסקי

עולה מהמים, ניזונה מהאדמה: מי-רן מנקס מציגה את ה־DIY לחיים שלה

מי-רן מנקס רוקחת את הבושם ואת מי הפנים שלה בעצמה, מטפלת בעצמה ברפואה סינית ומכינה לעצמה מאכלים בהתאם לעקרונות תזונת האדמה. כל הפרטים בפנים

מלי זיידמן

|

31.07.16 | 09:49

מי רן מנקס: "אם יש משהו שאני רוצה, אני פשוט עושה אותו. בא לי להתחיל לצייר? אצייר באותו היום. בא לי לרקוד? אני אירשם מיד לחוג מחול. חשוב להישאר דינמיים" (צילום: אוהד רומנו)
מי רן מנקס: "אם יש משהו שאני רוצה, אני פשוט עושה אותו. בא לי להתחיל לצייר? אצייר באותו היום. בא לי לרקוד? אני אירשם מיד לחוג מחול. חשוב להישאר דינמיים" (צילום: אוהד רומנו)

מי־רן מנקס, בת 26, שחקנית ודוגמנית, פרזנטורית של אתר האופנה Get Style, מגישה ב"צינור לילה" וב"חדשות הבידור", שיחקה בסדרת הילדים "שוברי גלים" ובימים אלה משתתפת ב"תאג"ד", סדרה חדשה של yes העוסקת בשירות צבאי. היא נולדה וגדלה בחיפה לאתי, מרצה באוניברסיטה העברית ומוזיקאית, ואבי, איש עסקים בתחום ההייטק. יש לה שתי אחיות צעירות, היא גרה בתל אביב ונמצאת בזוגיות בת שנה עם השחקן רום ברנע.

 

יופי טבעי/ ככה נפטרתי מהחצ'קונים

"הייתי נערה מחוצ'קנת מאוד ונורא סבלתי מזה. בכל פעם היו דוחפים לי תכשירים, משחות ומסכות, אם זו קוסמטיקאית

ואם זו דיילת בסופר פארם, ושום דבר לא עזר. ניסיתי לבדוק מה אני יכולה לעשות עם זה, ומי שמאוד עזר לי הוא סבא שלי. הוא איש אדמה, חוקר צמחים חובב, שחי בגליל ומגדל בחלקה שלו את כל הירקות והצמחים. במשך שנים הוא קורא וחוקר ספרים ברוסית, בולגרית וגרמנית והוא זה שפתח אותי לעולם הזה. לאט־לאט גיליתי כל מיני צמחים שעזרו לי למגר את הפצעים. שמן עץ התה עזר לי מאוד, ובהמשך גיליתי גם שמנים אתריים אחרים, התאהבתי בריחות והתחלתי לרקוח לעצמי לכל מיני מטרות".

 

בושם

"את הבושם שלי אני רוקחת בעצמי. אני לא אוהבת בשמים מסחריים, הריחות שלהם מתוקים מדי לטעמי. לבושם שלי יש ניחוח פרשי ולימוני. אין בן אדם שלא מגיב אליו. יש לי רשימת טלפונים של בנות שמעוניינות לקנות אותו, אבל זה מאוד אישי ולא בא לי לחלוק אותו עם אף אחת. זו תערובת של שמנים אתריים שאני רוקחת, שמה בבקבוקון ואז מורחת על הבגדים והשיער - לא על הגוף, כי אסור ישירות על העור".

 

הסרת איפור

"אני משתמשת רק במוצרים טבעיים. אני אוהבת את הסבונים האורגניים של ד"ר ברונר, את השמפו של "אקו־לאב" ואת מסכת השיער של "סדרת האגוזים". הם מעולים וגם זולים. אני מסירה איפור בעזרת שמן קוקוס. שמה קצת שמן על האצבעות, מעסה בעדינות את המקום ומקנחת בצמר גפן. לאחר מכן אני מנקה את העור במי פנים שאני מכינה בעצמי, עם ריח מדהים, מגרניום לימוני שצומח פרא בכל מקום בעיר".

 

DIY מי פנים

מרתיחים צרור גרניום לימוני (קונים במשתלה או קוטפים על אם הדרך, צומח פרא בצידי הדרכים גם בערים הגדולות) בליטר מים. מצננים, שמים במקרר ללילה אחד ויש לכם מי פנים. משתמשים בוקר וערב. 

 

מים שמחים. מי-רן מנקס (צילום: אוהד רומנו)
    מים שמחים. מי-רן מנקס(צילום: אוהד רומנו)

     

    תזונת האדמה

    "בגיל 15, כשהתחילו החצ'קונים, הבנתי באופן אינטואיטיבי שזה קשור גם לתזונה שלי. עשיתי על עצמי ניסויים וגיליתי שבלי סוכר המצב הרבה יותר טוב. מאז אני ערנית לסוג האוכל שגורם לי להרגיש חיונית ואיזה לא. אני צמחונית כבר הרבה שנים. בזמן האחרון שוב חזרו לי הפצעונים. הרגשתי מלאה בג'אנק והחלטתי לעשות ניקוי. לפני חודשיים הורדתי מהתפריט סוכר, גלוטן, מוצרי חלב, ביצים ומוצרי סויה וטופו בהתאם לעקרונות plant based diet, תזונה מבוססת אדמה. אני עושה את זה בליווי אודי סהר, שהוא חבר ונטורופת.

     

    "אני פותחת כל בוקר עם משקה של תה ירוק עם זרעי צ'יה, ואז אוכלת פודינג חלב קוקוס או לחם נטול גלוטן עם ממרח טבעי של חמאת קוקוס עם מייפל. בצהריים אני אוכלת תבשיל חם של ירקות וקינואה או אטריות אורז עם ירקות בחלב קוקוס, ובערב אני משתדלת לאכול משהו קל יותר, פרשי, קר ולא מפוצץ כמו סלט עשיר. בחורף זה יכול להיות מרק טום יאם טעים שאני מבשלת".

     

    DIY תבשיל קינואה וירקות

    מה צריך:

    2 כפות שמן זית

    1/2 בצל לבן קצוץ

    2 שיני שום קצוצות

    3 כוסות ירקות חתוכים לקוביות (קישואים, ברוקולי, גזר, תפוחי אדמה או כל ירק אחר שיש לכם במקרר)

    1 כוס קינואה

    2 כוסות מים פושרים

    מלח ופלפל, לפי הטעם

    מה עושים:

    מטגנים בשמן זית את הבצל והשום עד להזהבה, מוסיפים את כל הירקות כשהם חתוכים לקוביות, מוסיפים את הקינואה ואת המים, מלח ופלפל לפי הטעם, מכסים ומנמיכים את האש. מבשלים במשך חצי שעה. בהגשה אפשר להוסיף מעל קצת טחינה או אבוקדו.

     

    DIY פודינג קוקוס וצ'יה

    מערבבים בערב 7־5 כפיות של זרעי צ'יה ב־3/4 כוס חלב קוקוס ומכניסים למקרר. זרעי הצ'יה נמסים למרקם של מעין טפיוקה, ובבוקר נוצר ממש פודינג. אני מוסיפה בבוקר גם חתיכות פרי: מנגו או אפרסק, ואפשר גם להוסיף מעט מייפל.

     

    רפואה סינית

    "אני לומדת כבר שנתיים רפואה סינית במכללת "ברושים". מגיל מאוד צעיר רפואה טבעית עניינה אותי. אני אוהבת לטפל בגוף שלי לבד, בלי תרופות, וחיפשתי מסלול לידע של טיפול בגוף האנושי מזווית אחרת, לא זו של הרפואה המערבית. לפני כמה שנים אחותי הקטנה חלתה מאוד וראיתי את המערכת של הרפואה הקונבנציונלית ואת בתי החולים בפעולה, וזה רק חיזק אצלי את התחושה הזאת. ההסתכלות של הסינים על הגוף שונה מאוד משלנו. זו הסתכלות פילוסופית שלמה שיש בה סינרגיה בין כל הרכיבים. למשל, אם יש לך בעיה בטחול זה בהכרח קשור גם לקיבה, לכבד וכמובן לנפש. שום איבר לא עומד בפני עצמו".

     

    יצירה

    "ליצור זה דבר מדהים וזה מאוד חשוב לי. כל שגרת חיים יכולה להיות משעממת ולכן אני מנסה לעשות כל הזמן דברים חדשים. עכשיו התחלתי לצרוף תכשיטי כסף, אחד הדברים הכי כיפיים ותרפויטיים שיצא לי לעשות. עברתי סדנת צורפות בצפון דיזנגוף. הצורף לימד אותנו הלחמות וניסורים, ועכשיו כל אחד מהתלמידים מגיע אליו עם פרויקט שהוא משרטט ומבצע. התהליך הזה כרוך בלא מעט תסכול, אבל להחזיק ביד תוצאה גמורה זו הרגשה נהדרת".

     

    שאדו יוגה

    "לא הייתי ילדה ספורטיבית במיוחד אבל בגיל 17 גיליתי את היוגה. נחשפתי לזה דרך דוד שלי, שהיה תלמיד של דודי מלכא, שהיום הוא גם המורה שלי. הוא מלמד שיטה שנקראת שאדו יוגה, שהבסיס שלה זה האטה יוגה עם אלמנטים של טאי צ'י וצ'י־קונג וריקוד הודי מסורתי. בשנים האחרונות, כדי לשמור על חיטוב, אני עושה גם פילאטיס פעמיים בשבוע. יוגה אני עושה לבד בבית כל יום, וכל בוקר אני מתחילה מחימום המפרקים וממדיטציה. תרגול מלא נמשך שעה וחצי. אבל אם יש לי צילומים בחמש בבוקר, אני תמיד אקום חצי שעה מוקדם יותר כדי להספיק לעשות משהו עם הגוף".

     

    DIY מדיטציית בוקר

    1. מתיישבים על הרצפה בישיבה מזרחית ונושמים דרך האף בלבד.

    2. ממשיכים לנשום כחמש דקות ורק בודקים מה קורה לנשימה ולאוויר. אחרי כל נשיפה עוצרים לכמה שניות וחוזרים לנשום מהאף. כך כחמש דקות.

    3. מורידים את כפות הידיים לרצפה, לוקחים שאיפה, מסובבים את פלג הגוף העליון שמאלה ומנסים להגיע עם המצח לרצפה בלי להרים את הישבן מהרצפה.

    4. עולים בחזרה למעלה בעצירת נשימה, למעלה לוקחים עוד שאיפה, מסובבים את פלג הגוף העליון ויורדים לצד השני. מבצעים חמש חזרות כאלה.

     

    חמשת כללי המפתח של מי־רן לחיים מאוזנים:

    1. לישון טוב

    אני מנסה להיכנס למיטה לא אחרי חצות ולקום מוקדם, עד 07:00־08:00.

     

    2. לשתות מלא מים

    לפחות שני ליטרים ביום. זאת ארץ מיוזעת וחייבים להחזיר לגוף את הנוזלים שהוא מאבד.

     

    3. לאכול אוכל טעים ומפנק

    להשקיע בזה, לקנות אורגני ולבשל טעים.

     

    4. לייצר מציאות

    אם יש משהו שאני רוצה, אני פשוט עושה אותו. בא לי להתחיל לצייר? אצייר באותו היום. בא לי לרקוד? אני אירשם מיד לחוג מחול. חשוב להישאר דינמיים ולעשות דברים, גם אם הם לא מביאים לנו תועלת כלכלית.

     

    5. לטייל בטבע

    לצאת להרפתקאות מחוץ לעיר כמה שיותר. אנחנו שוכחים להתחבר לטבע, שהוא הטבע שלנו.

       

     

    מי-רן מנקס על שער גיליון מנטה החדש (צילום: אוהד רומנו)
      מי-רן מנקס על שער גיליון מנטה החדש(צילום: אוהד רומנו)

       

       

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד