
בתוך מבול קולקציות הקפסולה המושקות לאחרונה ברשתות האופנה – מבגדי הים של בר רפאלי להודיס, ועד נעלי עדי הימלבלוי לטוגו - מרענן לגלות שיתוף פעולה צנוע שנשען על יצירתיות אמיתית, שלא עומדת מאחוריו סלבריטאית מצליחה, אלא דווקא נערה בת 16.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

בימים אלו משיקה רשת תמנון שלושה דגמים של חולצות טי עם הדפסי מנדלות (ציורים מעגליים וגיאומטריים), שצוירו על ידי יולי נואמה, תלמידת י"א מקיבוץ גן שמואל. בשנתיים האחרונות נואמה מציירת מנדלות במסגרת תחביב שהלך והפך למרכזי בחייה. לציורים הללו, המצריכים הקפדה על פרטים קטנים, היא מקדישה לפחות 6 שעות, שלוש פעמים בשבוע, חלקן תוך כדי שיעורים פחות מעניינים בבית הספר. את הטכניקה למדה דרך סרטוני הדרכה ביוטיוב.

לפני מספר חודשים פרסם אביה, די.ג'יי סולי נואמה, את ציוריה בפייסבוק שלו, ואלו לכדו את עיניה של נועה חזן מוסרי, מעצבת קולקציית הילדים והנערות ברשת תמנון. "במסגרת העבודה שלי אני מתעניינת במה שבני נוער אוהבים, למה הם מתחברים, ומה מעניין אותם באותו רגע", מסבירה מוסרי. "ברגע שראיתי את הציורים של יולי, קפץ לי הרעיון לתת במה לאמנות של צעירים לא מנוסים, ולאפשר להם לעצב קולקציות קפסולה עבורנו".
אם מתרשמים מהמדיה החברתית דווקא עושה רושם שרוב הצעירים נמצאים עמוק בקבוצות ווטסאפ וסנפצ'ט בשעות הפנאי, ופחות מציירים להנאתם מנדלות רוחניות.
"זה נכון, אבל מנדלות הן טרנד מאוד חזק היום בעולם העיצוב, ואפשר לראות את ההדפסים הללו בתחומי עיצוב נוספים. מצאנו במנדלות של יולי עניין דווקא בגלל השונות שלהן, והעובדה שהן צוירו על ידי נערה בת 16. כלומר, נוער שמעצב לנוער, ומייצר תקשורת בגובה העיניים. אני מקווה שזה יעודד בני נוער נוספים לבטא את עצמם באמצעות טכניקות אמנותיות מסורתיות, ולא רק דרך תקשורת הסלפי".

"אני מסכימה שהתקשורת של בני הנוער נמצאת היום ברשתות החברתיות, אבל לא רק", אומרת נואמה עצמה, שמתחזקת עמוד פייסבוק שבו היא נצפית מבלה עם חברים בני גילה. "במקרה שלי העשייה האמנותית היא בעבודת יד ולא על המחשב, בניגוד להרבה מעצבים שעובדים על מחשב כי זה יותר קל". לדבריה, החברות בבית הספר כבר מפרגנות, ואפילו שיתפו בפייסבוק את הפוסט של רשת האופנה שהודיע על שיתוף הפעולה. במקביל, נואמה מציירת גם על גלשנים וכובעים של חברת העיצוב ADHD art knowledge, שממוקמת בקיבוץ.

חולצות המנדלות של נואמה מיועדות לנערות כמוה, במידות 10-18, ומציעות הדפסים של פיל וסוס שחורים על חולצת טי לבנה, או אננס לבן על רקע ירוק. החולצות עשויות 100 אחוז ויסקוזה, ונמכרות במחיר אחיד והוגן עבור קהל יעד צעיר, 29.90 שקל.
לדברי מוסרי, בעתיד מתוכננים שיתופי פעולה עם בני נוער נוספים, בניסיון לקרב את המותג לקהל היעד. "הרעיון הוא לספק לבני נוער בגדים בשפה שמדברת אליהם ובמחירים שהם יכולים לקנות", היא אומרת. "אין לנו כוונה להיות יקרים או לא נגישים לקהל זה".