המבקר: איתי יעקב
טופשופ
מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של מותג האופנה האנגלי טופשופ, המורכבת מארבעה טרנדים מרכזיים: המראה הספורטיבי, פריטי ג'ינס בהירים, הלוק הבוהמייני והטרנד הרומנטי. החל מהחודש שעבר נמכרת הקולקציה באתר האונליין הישראלי של המותג, הראשון בעולם מחוץ למדינת האם. כל פריטי הקולקציה נמכרים גם באתר וניתן לקבלם עם שליח עד לפתח הבית בתוספת דמי משלוח של 15 שקל, או חינם בקנייה מעל 299 שקל. לרגל העלייה לאוויר בחרה קבוצת גולף, זכיינית המותג בישראל, להשיק את קולקציית Ivy Park הספורטיבית בעיצובה של ביונסה באתר בלבד.
נקודות האור
הספורטיביות. בטופשופ ממשיכים לחזק את הטרנד הספורטיבי הלוהט, עם פריטים מוצלחים כמו מכנסי ספורט ארוכים או קצרים עם פס פספול לבן בצד, במראה המתעמלת האולימפית ממזרח אירופה, לצד חולצות קולג' אמריקאיות בגזרת שרוולי רגלן. מרכז הכובד של הטרנד נמצא בקו Ivy Park של ביונסה, ובו מכנסי טייץ, גופיות ארוכות עם מפתח עמוק, סווטשירט קפוצ'ון אפור ומכנסונים קצרים למכון או לריצה בפארק.
פריטי הג'ינס. גם העונה מחלקת הג'ינס במותג מציעה מגוון רחב של פריטים, רובם מתאימים לקהל צעיר בגילאים 30-15. בין מכנסונים קצרים עם קרעים למכנסי ג'ינס בגזרת סקיני במבחר שטיפות וצבעים (כולל לבן טרנדי ששווה למדוד), מצאנו גם חצאיות מיני בגזרת A עם כפתורים לכל אורכן, אוברול ג'ינס קצר ושמלת סרפן קיצית מבד ג'ינס בהיר, שאת כולם מאוד אהבנו.
המוזיקה. יש לנו חיבה יתרה לחולצות של להקות והרכבים מהניינטיז, ובטופשופ הדפיסו הקיץ מספר חולצות שכבר מצאו את דרכן לארון שלנו. בין ההרכבים תמצאו את מטאליקה, טופאק, ודה סטון רוזס, שמתאחדים בחודש הבא למספר הופעות בבריטניה.
נקודת החושך
שמלות הקיץ. אומנם היצע שמלות הקיץ בחנות ובאתר רחב, אך לא הצלחנו לאתר בו דגמים שהם "בינגו", למעט אולי שני מקרים - שמלת פרחים בצבע אפרסק או שמלת כותנה בוהמיינית לבנה. בביקור בחנות וגם בגלישה באתר התחושה העולה באגף זה היא של ניסיון להקליל את העיצוב, אך התוצאה בפועל היא שמלות שנותרות סתמיות וגנריות, ובמראה בייסיק שאפשר לדלג עליו העונה.
השורה התחתונה
קולקציית הקיץ של טופשופ מציעה מגוון רחב של פריטים, שמצביעים על שיפור בקניינות המותג בישראל. חוויית הקנייה שמאפשר האתר החדש, ודאי תגדיל את המכירות ותרחיב את החשיפה של הקולקציות.
מחירים: חולצות, 479.90-39.90 שקל; מכנסיים וג'ינסים, 439.90-69.90 שקל; חצאיות, 649.90-119.90 שקל; שמלות, 849.90-139.90 שקל; ז'קטים ומעילים, 1,199.90-289.90 שקל; נעליים ותיקים, 599.90-59.90 שקל; בגדי ים, 299.90-59.90 שקל.
להשיג בחנויות טופשופ ובאתר הישראלי .
מה קנינו השבוע בטופשופ?
נורמן & בלה
מה מוכרים לנו? קולקציית נעליים ותיקים של המעצבת טל ארבל למותג נורמן & בלה, העשויה עורות בייבוא בלעדי מאיטליה ומיוצרת בישראל. בקולקציה תוכלו למצוא, בין היתר, דגמי כפכפים ומגפונים עם חרטום פתוח, לצד תיקים בכמה גדלים: מתיק נסיעות ועד תיקי קלאץ' קטנים, בצבעוניות שנעה בין לבן ושחור קלאסיים להדפסי פרחים טרופיים.
נקודות האור
החומרים. ארבל מייבאת את כל החומרים מאיטליה, מהלך המאפשר לה ייחודיות מול מעצבים אחרים בישראל. הדבר בולט מאוד, בעיקר לנוכח העורות המיוחדים יותר בקולקציה, כמו עור לבן עם הדפס פרחים אקזוטי או עור בצבע אפור בדוגמת פיתון, המקבל ברק מסוים כאשר נועלים אותו. העונה יצרה ארבל גם טקסטורה בלעדית למותג, מעין דוגמת זיג-זג בשחור ולבן המופיעה על כפכפים ונעליים עם עקב קטן בגובה חמישה סנטימטרים.
הכפכפים. בקולקציה כמה דגמים של כפכפים בעלי אימום פשוט למדי, אך עם חומרים ייחודיים. אהבנו מאוד את הכפכפים המרוקאיים מהקולקציה – כפכפים פתוחים מאחור עם חרטום מחודד בארבעה סוגי עורות וטקסטורות. היפים מכולם, לטעמנו, הם הכפכפים הלבנים.
נקודת החושך
תיקי הקלאץ'. בקולקציה של ארבל מספר תיקים, כמו תיקי "דלי" מוצלחים בשני גדלים, ותיקי קלאץ' פשוטים למראה שמגיעים גם הם בשני גדלים. אל מול המורכבות של שאר התיקים בקולקציה, תיקי הקלאץ' חסרים מידה של תחכום, ונראים כאילו עוצבו ללא המחשבה הנוספת שבולטת ביתר הדגמים.
השורה התחתונה
נורמן & בלה הוא מותג ישראלי ששם דגש על חיפוש אחר חומרים ייחודיים, בניסיון לייצר קול מקורי בשוק הישראלי.
מחירים: נעליים, 920-590 שקל; תיקים, 1,590-350 שקל.
להשיג בבוטיק המותג, יהודה מרגוזה 30, יפו, ובחנות המקוונת .
מה קנינו השבוע בנורמן & בלה?
המבקרת: הילה יחימוביץ'
מנגו
מה מוכרים לנו? הרשת הספרדית משיקה קולקציית קיץ ותוספת חדשה למשפחה - חנות בקניון רמת אביב. העונה מנגו הולכת על גישת האופנה המהירה בצורה הכי קיצונית שלה: השרשרת הלוגיסטית צומצמה, וכעת רוב מערך הייצור לא נמצא במזרח כי אם בטורקיה ובמרוקו, הפריטים מגיעים לספרד ומשם נשלחים ישר לארץ. השינוי הזה מאפשר את החלפת הסחורה בחנות אחת לשבוע. בנוסף, מדי חודש מנגו מסמנת את הטרנד התורן ומעניקה לו פוקוס, בליווי הפרזנטורית המתאימה, כך שגם מחלקת השיווק לא נחה יותר מדי. לא מזמן הציגה קנדל ג'נר את המראה השבטי והמדברי, וכעת קרלי קלוס מככבת בקמפיין, במראה מטאלי זוהר.
נקודות האור
המראות המטאליים. אחד הטרנדים המתישים של השנים האחרונות מקבל העונה במנגו פרשנות רכה ופחות זועקת, עם הרבה גוני ניוד, ברונזה וכסף שמנצנצים בדיוק במידה הנכונה. גם ההחלטה לקחת את קלוס להוביל את המגמה היא לא פחות ממצוינת.
מינימליזם. בהשפעת שנות ה-90 שעושות בעונות האחרונות קאמבק ענק, מצאנו שלל פריטים שאהבנו במיוחד - מגזרות אוברסייז בקווים נקיים, ועד טופים ושמלות עם כתפיות דקות ורכות נשפכת.
נקודות החושך
חוויית הקנייה. כחלק ממגמה שהחלה כבר לפני מספר עונות, כאשר הזיכיון הועבר לתאגיד פוקס, המטרה הכללית של הרשת בישראל היתה הגדלת החנויות והורדת המחירים – ואכן ניתן לסמן V על שניהם. החנות החדשה בקניון רמת אביב משתרעת על שטח של 600 מ"ר, וניתן למצוא שם פריטים במחירים נמוכים ונוחים. אבל לצד השינוי המבורך, אנחנו חשים שחווית הקנייה נפגמה, כי למרות שמדובר בסניף של אופנה מהירה בקניון ולא בבוטיק קטן בסמטה צדדית בברלין, עדיין משהו בגרנדיוזיות של המקום בשילוב עומס הפריטים מוזיל את החוויה, ומוריד מהרמה של מנגו שהכרנו.
השורה התחתונה
מבחינת הסגנון, השפע והתמחור של הקולקציה, אין ספק שמנגו עושה צעד גדול בדרך ללבו של הקהל הישראלי.
מחירים: שמלות , 849.90-79.90 שקל; ג'ינסים, 259.90-129.90 שקל; מכנסיים, 449.90-129.90 שקל; ז'קטים, 499.90-169.90 שקל; תיקים, 849.90-79.90 שקל; תכשיטים, 169.90-39.90 שקל; נעליים ומגפיים, 559.90-129.90 שקל; פריטי עור, 1,599.90-299.90 שקל.
להשיג בסניפי רשת מנגו.
מה קנינו השבוע במנגו?
גלי
מה מוכרים לנו? קולקציית הקיץ של מותג ההנעלה הישראלי גלי בניצוחה של רונית קידרון, מעצבת הבית החדשה, שמדיפה ניחוחות של חו"ל עם שמות כמו Rampage ומארק ג'ייקובס ברזומה, ומכניסה משב רוח רענן במותג הוותיק עם עיצובים עדכניים ומפתיעים. לצד קמפיין הקיץ המדובר של המותג – בהשתתפות בני משפחה של סלבס (מיכל – אחות של אסי עזר, נופר – אחות של שירלי בוגנים, אמה – הבת של גלית גוטמן ועוד), עולה הרושם כי גלי מנסים למצב את עצמם כאופציה אופנתית חדשה.
נקודות האור
הנוחות. בז'רגון של פאשניסטות, להגיד על נעליים שהן נוחות משמע שהן כעורות. אבל בגלי הצליחו למצוא לא מעט דגמים שמשלבים רפידות אנטומיות המתאימות למבנה כף הרגל, בלי להתפשר על המראה האסתטי ועל הטרנדיות, עם סוליות שטוחות, עקבים רחבים ויציבים, ופלטפורמות.
הייבוא. ואפרופו נוחות, מעבר לקולקציה המקומית גלי גם מייבאים את מותג נעלי הנוחות האמריקאי האש פאפיס שישראליות כל כך אוהבות לאהוב. העונה חיבבנו במיוחד את דגמי הערב, שמצליחים לשלב בין פרקטי לשיקי עם עקבים מהסוג שבאמת אפשר ללכת עליו.
נקודות החושך
הטרנדיות. טרנדי וטורדני הן שתי מילים שאפשר בקלות לבלבל ביניהן, ולא בכדי. ברוב המקרים, כשמותגים עושים הכול כדי להישאר "נכונים" ו"בעניינים", איגוד כלל הטרנדים לעונה לכדי קולקציה הופך לאובססיה מעושה ומאוסה, ומשליך על המראה הכללי. חבלים, פרנזים, מראה מטאלי, שחור לבן, פרינט נחש, לוק ספורטיבי - האם היה צורך בכל המגמות החמות של הקיץ הקרוב לבניית קולקציה אחת בגלי? אנחנו מאמינים שלא, ויותר מכך – זה הופך לרועץ, ומייצר תחושה של ירייה לכל הכיוונים ללא שום קו ברור או סגנון.
השורה התחתונה
כדי לא לפספס אף לקוחה פוטנציאלית, יצרו בגלי שפע של קבוצות טרנדים, כך שבשילוב עם הנוחות של רבים מהדגמים והמחירים העממיים, סיכוי גבוה שישראליות רבות יוכלו למצוא כאן את מבוקשן לעונה.
מחירים: סנדלים, 239.90-179.90 שקל; סניקרס, 99.90-39.90 שקל; נעלי אספדריל, 149.90-99.90 שקל; נעלי בובה, 139.90-99.90 שקל.
להשיג בסניפי רשת גלי.
מה קנינו השבוע בגלי?
גלביה
מה מוכרים לנו? קולקציית הקיץ של המותג שחוגג השנה שבע שנים, ובה גלביות ו"בגדי חופש" למיניהם - כפי שקוראת להם אתי צאיג, מצמד השותפות בעסק. מדי שנה נוסעות צאיג ומירב הדרי להודו, נפגשות עם בעלת המפעל המייצר עבורן, בוחרות בדים ועובדות על קולקציית קיץ וקולקציית חורף. כך, כבר לפני מספר חודשים ידעו השתיים שקולקציית הקיץ תהיה מורכבת מחולצות, טוניקות ושמלות באורכים שונים, בנגיעות אוריינטליות, בגוונים בהירים, תוך שימוש רב בכותנות טבעיות, תחרות ואף משי באגף הגלביות המתאימות לערב.
נקודות האור
הגזרות. הטריק בגלביה הוא לשמור על מרחק מהגוף, אבל עדיין להחמיא באינטרפרטציה עכשווית, כך שהתוצאה היא לא הכפתן שהדודה קנתה כמזכרת מהטיול המאורגן למרוקו. הגזרות צרות והמחשופים עמוקים יחסית, מה שמייצר צלליות רפויות שמסמנות את קימורי הגוף בעדינות, בין אם מדובר באישה במידה S או XXXL.
הגדילים והרקמות. נדמה שהכול נעשה "לפי הספר" בגלביה. קולקציית הקיץ מציעה את הטרנדים החמים, שהם פחות או יותר אותן מגמות מהקיצים הקודמים - סוסים מנצחים שעובדים מדי קיץ בגוונים בהירים של תכלת, צהוב, אפור, לבן וגם שחור בקו הערב. אלו מלווים בתוספות של גדילים משתלשלים והמון רקמות מקסימות. אין ספק שהקיץ הוא העונה החזקה והמזוהה ביותר עם המותג שמציע מראות בוהמיינים וקלילים.
נקודת החושך
הבנאליות. ייאמר לזכות המותג, שהוא נפתח קצת לפני שטרנד הגלביות לעס את עצמו שוב ושוב במהלך העונות האחרונות, וממילא עצם ההחלטה ללכת על נישה ספציפית כמו זו היא אמיצה. עם זאת, ואולי בעיקר בשל הדבקות בסגנון הספציפי הזה, עולה התחושה כי הגיע הזמן של המותג לחדש ולרענן. אם הכוונה היתה להעביר את "בגדי החופש" טרנספורמציה, ולהפוך אותם לפריטים שאפשר ללכת איתם לעבודה – השינוי לא מספיק חזק, ואווירת החופש עדיין שולטת בקולקציה. אולי בעונה הבאה יעיזו בגלביה להרים הילוך בכל הנוגע לטוויסט העדכני.
השורה התחתונה
קולקציה שכולה נוחות וקלילות, מציעה את גרסת הבוהו שלה לטרנדים השולטים של הקיץ. הפשטות הטמונה בפריטים הולכת יד ביד עם תחושת החופש הניבטת מהבוטיק.
מחירים: חולצות, 690-490 שקל; גלביות, 1,190-690 שקל.
להשיג בחנויות המותג: רוטשילד 1, תל אביב; קניון ארנה, הרצליה; ובאתר .
מה קנינו השבוע בגלביה?