ללא הבדל גיל, מידה או מין: דוגמניות מכל הדורות בתצוגת H&M סטודיו

התצוגה של רשת האופנה הביאה למסלול בפריז מגוון רחב של ייצוגי יופי: מפט קליבלנד בת ה-65, דרך אשלי גרהאם במידה 44 ועד הדוגמנית הטרנסג'נדרית אנדריאה פג'יק

איתי יעקב

|

03.03.16 | 11:10

סטיילינג מדויק ומוקפד, שידרוש לא מעט אימונים מול המראה בבית. תצוגת האופנה של H&M סטודיו בפריז (צילום: Gettyimages)
סטיילינג מדויק ומוקפד, שידרוש לא מעט אימונים מול המראה בבית. תצוגת האופנה של H&M סטודיו בפריז (צילום: Gettyimages)
תמיד גונבת את הפוקוס. אנדריאה פג'יק על המסלול (צילום: Gettyimages)
תמיד גונבת את הפוקוס. אנדריאה פג'יק על המסלול (צילום: Gettyimages)

התצוגה של H&M Studio, הקו היוקרתי והמעוצב לפרטים של ענקית האופנה השבדית, חתמה אמש את יומו השני של שבוע האופנה בפריז לחורף 2016-17. האירוע התקיים בחלל המרשים של Bourse de Commerce במרכז פריז, בניין היסטורי עם ציורי פרסקו על הקירות, ששימש בעבר לסחר חליפין של סחורות. מזג האוויר הגשום שבחוץ לא הרתיע את 600 המוזמנים מלהתייצב במקום, ולעבור את סידורי האבטחה הקפדניים של עיר האורות פוסט מתקפת הטרור שהתקיימה בחודש נובמבר האחרון. המוזמנים בכל התצוגות – כמו גם בכל מיקום הומה אדם בעיר – מתבקשים כעת לפתוח תיקים מול עיניהם הבוחנות של המאבטחים, הזדמנות לפאשניסטות להשוויץ בתיקי המעצבים שלהן לעיני כל.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

בשורה הראשונה: אמה רוברטס, קייט מארה, סוקי ווטרהאוס ואוליביה פלרמו (צילום: Gettyimages)
    בשורה הראשונה: אמה רוברטס, קייט מארה, סוקי ווטרהאוס ואוליביה פלרמו(צילום: Gettyimages)

     

    למרות נוכחות נאה של כוכבות שהתיישבו בשורה הראשונה, ובהן סוקי ווטרהאוס, אוליביה פלרמו ואמה רוברטס – תצוגת הסטודיו הנוכחית של H&M תיזכר

    בעיקר בשל מפגן הכוח שעלה על המסלול כתוצאה מליהוק שורה ארוכה של דוגמניות-על מפתיעות. רשת האופנה בחרה בדוגמניות מקשת של גילאים, מידות, מינים ותקופות, תוך שמירה על מגוון רחב של ייצוגי יופי: דוגמניות שחורות ואסיאתיות, מלאות ודקיקות, מהיום ומהעבר. מהלך זה מציב רף גבוה לשאר התצוגות בשבוע הקרוב, ואף מאפיל על התצוגה שקיים בית האופנה ורסאצ'ה במילאנו בשבוע שעבר, שכינסה את הטופ מודלס של התקופה.

     

    מייצגת את הטופ מודלס של שנות ה-90 בגאווה. אמבר ולטה (צילום: Gettyimages)
      מייצגת את הטופ מודלס של שנות ה-90 בגאווה. אמבר ולטה(צילום: Gettyimages)

       

      נציגת שנות האלפיים. נטשה פולי (צילום: Gettyimages)
        נציגת שנות האלפיים. נטשה פולי(צילום: Gettyimages)

         

        את שנות ה-90 ייצגה הדוגמנית אמבר ולטה, שצעדה בפעם הראשונה עבור החברה, בעוד את שנות האלפיים ניתן היה לזהות דרך ההליכה של פרייה בהה אריקסן, אניה רוביק ונטשה פולי. דוגמניות מהדור הנוכחי כמו אימן המאם וג'ורדן דאן בלטו פחות על המסלול, שכן את הפוקוס גנבו הדוגמניות הטרנסג'נדריות אנדריאה פג'יק והארי נף, ודוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם, שעשתה השנה היסטוריה כשהופיעה על שער המגזין ספורטס אילוסטרייטד כשהיא אוחזת במידה 44 גאה.

         

        אחרי ספורטס אילוסטרייטד, היא מגיעה לשבוע האופנה בפריז. אשלי גרהאם (צילום: Gettyimages)
          אחרי ספורטס אילוסטרייטד, היא מגיעה לשבוע האופנה בפריז. אשלי גרהאם(צילום: Gettyimages)

           

          לא סתם גימיק. אנדריאה פג'יק (צילום: Gettyimages)
            לא סתם גימיק. אנדריאה פג'יק(צילום: Gettyimages)

             

            אולם מי שהצליחה לסחוט מאיתנו קריאת התפעלות היתה הדוגמנית הנודעת פט קליבלנד, שרקדה על המסלול בהליכת הטווס הנודעת שלה משנות ה-70, בעוד בתה אנה קליבלנד בת ה-26 צעדה לצדה. בשיחה עם Xnet מאחורי הקלעים בתום התצוגה, סיפרה קליבלנד האם כי בתה איחלה לה Break a Leg (כלומר, "בהצלחה") לפני שעלתה למסלול. "אמרתי לה – נו, דארלינג", צוחקת קליבלנד, שנראית צעירה מ-65 שנותיה, "אני מעדיפה לא לשבור אחת על המסלול".

             

            מעדיפה לא לשבור רגל. פט קליבלנד בת ה-65 על המסלול (צילום: Gettyimages)
              מעדיפה לא לשבור רגל. פט קליבלנד בת ה-65 על המסלול(צילום: Gettyimages)

               

              דור שני לדוגמנות. אנה קליבלנד (צילום: Gettyimages)
                דור שני לדוגמנות. אנה קליבלנד(צילום: Gettyimages)

                 

                בתקופה שבה בתי אופנה גדולים כמו לנוון וכריסטיאן דיור מתנהלים עם צוותי עיצוב שאינם כפופים למנהל קריאטיבי נודע ומפורסם, שבוע האופנה של פריז נראה רדוף רוחות. עם זאת, התצוגה של H&M Studio הוכיחה שצוות עיצובי ששמו אינו מוכר לאדם הממוצע, וגם ללא מעט אנשים בענף האופנה, לא בהכרח מוריד מאיכות הקולקציה. עם השפעות מהמערב הפרוע ומוטיבים מקסיקניים, יצרו בחברה קולקציה מגובשת וצבעונית להפליא, ששילבה אלמנטים אתניים באופנה המערבית ושמרה על מתח בין עדינות נשית למחויטים גבריים.

                 

                 (צילום: Gettyimages)

                   

                  זהירות עם מגפי הבוקרים (צילום: Gettyimages)
                    זהירות עם מגפי הבוקרים(צילום: Gettyimages)

                     

                    אחת מנקודות החוזק של התצוגה היתה התבססות על סטיילינג מדויק ומוקפד, כזה שידרוש לא מעט אימונים מול המראה בבית. את המתח התמידי בין האתני למחויט השלימו מגבעת ומגפי בוקרים שהתאימו את הלוקים לסיפור המסגרת, כמו גם תכשיטי מתכת ענקיים, שרשראות חרוזים במראה פגאני ותיקי קטיפה ועור רקומים, חלקם בשילוב גדילים. מגפי הבוקרים לא הקלו על הליכת הדוגמניות בתצוגה, שחלקן כמעט מעדו, עד להתרסקותה של אחת מהן בפינאלה על המסלול.

                     

                    כל מה שאישה צריכה לחורף. אמבר ולטה בשמלת הקטיפה הכחולה (צילום: Gettyimages)
                      כל מה שאישה צריכה לחורף. אמבר ולטה בשמלת הקטיפה הכחולה(צילום: Gettyimages)

                       

                      בין הפריטים היפים בקולקציה בלטו שמלות משי שיפון וסאטן ארוכות – כמו שמלה בצבע שמנת שלבשה אמבר ולטה מתחת לז'קט שירלינג מעור בצבע לבן מאובק עם מגפיים גבוהים בטקסטורת נחש, או שמלת קטיפה שחורה עם חרוזי כסף דקים, שנראתה מקרוב כמו עבודת פיליגרן. שמלה נוספת שכדאי לשים עליה את הידיים כשתנחת הקולקציה בסניף עזריאלי תל אביב ב-8 בספטמבר, היא שמלת חלוק מקטיפה כחולה עם פסי לורקס. היה בה את כל מה שאישה צריכה לחורף: בגד אלגנטי עם סקסיות מרומזת, נוח ללבישה, מחמם, מנחם, ובעיקר מחבק – בדיוק כמו שאנחנו אוהבים את הבגדים שלנו.

                       

                      • הכותב היה אורח חברת H&M בפריז

                       

                       
                      הצג:
                      אזהרה:
                      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד