שלושה שבועות לאחר הסערה הציבורית סביב חברת האופנה גולברי, בעקבות בחירתה להיפרד משירותיה של הפרזנטורית איילת זורר בת ה-46 ולהחליפה באסתי גינזבורג הצעירה, התקיימה הבוקר תצוגת אביב-קיץ 2016 של החברה, בנוכחותה של הפרזנטורית החדשה בת ה-25.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
כך קרה שהפרשה ההיא, ששככה זה מכבר, זכתה הבוקר להתעורר מחדש, בדגש מכוון על המתח הבין-דורי עוד בטרם עלתה הדוגמנית הראשונה אל המסלול. זה התחיל מוקדם בבוקר, כשמנחת התצוגה, הדוגמנית בת ה-41 שירז טל, פרסמה את הסטטוס באינסטגרם: "מנחה הבוקר את תצוגת האופנה של גולברי, כי ליופי אין גיל".
שעה מאוחר יותר הזמינה טל את גינזבורג לפתוח את התצוגה, כשבשורות הראשונות כבר ישובות דמויות כאודטה שוורץ, נטלי דדון, דפנה ארמוני ומלכת היופי לשעבר דנה וקסלר. הבחירה בגינזבורג, דוגמנית במקצועה, להבדיל מהשחקנית הבינלאומית זורר, ניכרה כבר בנקודת הפתיחה של התצוגה, כשגינזבורג הלכה על המסלול בחצאית בלון פרחונית וגופיית קולר שחורה, בניגוד לזורר שהסתפקה בעלייה אל המסלול בפינאלה, מחובקת עם הבעלים והמעצב של החברה יעקב גולברי.
התצוגה המשיכה בשורה ארוכה של דוגמניות צעירות ומוכרות בתעשייה, כולל השורדת ג'ני צ'רוואני, אניה מרטירוסוב, שני זיגרון, ליתאי מרכוס, יושיבה ג'ונס ואחרות. בכך לא השתנה דבר מתצוגות קודמות של החברה, שגם בהן לא היו על המסלול דוגמנית מבוגרות.
ככל שחלפו הדגמים על המסלול, התברר כי הבחירה בגינזבורג היא תדמיתית בלבד. "להחלפה של איילת זורר באסתי גינזבורג אין השפעה על העיצובים עצמם", מודה מעצב החברה יעקב גולברי בשיחה עם Xnet. "הסגנון הוא אותו סגנון, ואנו פונים לאותו קהל שפנינו אליו קודם - נשים אמיתיות שמחפשות אופנה". על השאלה האם השינוי יבלוט בעונה הבאה, משום שהקולקציה הנוכחית עוצבה עוד לפני שהוחלפה הפרזנטורית, ענה גולברי: "אין כל כוונה לשנות את סגנון הבגדים בעתיד".
לטוב ולרע, קולקציית הקיץ של גולברי ממשיכה את הקו של החברה, עם שורה ארוכה של שמלות קיץ קצרות והדוקות לגוף, באורכים שנעו בין מיני למיקרו מיני, שוודאי מיועדות לשלל אירועי הקיץ. על הדרך, בחברה רוצים גם לתפוס את קהל הנערות שמחפשות שמלות פרום למסיבות סוף השנה, כך שבין הדגמים הרבים בלטו שמלת מיני מניאופרן בצבע ורוד מעושן עם שרוולים קצרים, מערכת לבוש שהורכבה מחזיית סטפרלס מפוספסת וחצאית מידי בצבע ניוד, ושמלת משבצות בגוני כחול, אדום ולבן. התצוגה נחתמה בחטיבה של שמלות שחורות, שהגיעה לשיאה בשמלת התחרה שלבשה גינזבורג בתום התצוגה.
למרות שיחסית לתצוגות העבר, ניכר כי חל שיפור בבגדי הקולקציה, חייבים לומר מילה על השימוש הרב בניאופרן בשמלות הקיץ (לצד חומרים סינתטיים אחרים), שכן מדובר בבד אטום שאין גרוע ממנו ללחות בקיץ הישראלי. בנוסף, למרות גודש הדגמים שנצפה על המסלול, התחושה שעולה היא של מצג שווא של אפשרויות, משום שרוב השמלות נראות כנגזרות מאותו הדגם, כולל האורך הקצר והגזרה הצמודה, עם שינויים מינוריים בעיצוב עצמו.
כמותג המכוון לנשים באשר הן, ולא רק לנשים שלובשות שמלות, ניכר בקולקציה מחסור עז באופציות לבוש נוספות, כמו חליפות מחויטות, דגמי מכנסיים וחצאיות עם חולצות. ברגעים הבודדים שאלו כן הופיעו במשורה על המסלול - חצאית מידי שחורה עם הדפס ציפור ורודה, או אוברול שחור בגזרת רגל רחבה – בהחלט בלטו גזרות טובות ופרופורציות נכונות. חבל שהיו אלה רק רגעים בודדים, בתוך ים השמלות הזהות למדי, שפונות רק לנשים שיכולות להידחס לשמלות צרות וקצרות מדי.