



דרק זולנדר והנזל מקדונלד אינם רק הכוכבים הרשמיים של סרט הקאלט "זולנדר", אלא גם דוגמנים לגיטימיים לכל עניין ודבר, כך עולה מהאתר models.com, המדרג את מידת הטרנדיות והפופולאריות של דוגמניות ודוגמנים בולטים בעולם. בשנה האחרונה התווספה לאתר קטגוריה חדשה הבוחנת את מידת הפופולאריות של אנשי האופנה ברשתות החברתיות, שמיקמה את זולנדר ומקדונלד - דמויות קולנוע פארודיות על דוגמנים גברים - בעשיריית הדוגמנים החזקים בזירה זו, כשהם עוקפים בסיבוב סיפורי הצלחה גבריים כמו דיוויד גנדי או חסוס לוז, האקס הצעיר של מדונה.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

דרק זולנדר התמקם במקום ה-3 עם 2 מיליון עוקבים בפייסבוק ואינסטגרם, הנזל מקדונלד במקום ה-6 עם 1.3 מיליון עוקבים בדף הפייסבוק שלו. לצורך השוואה, במקום הראשון בקרב הדוגמניות ממוקמת קנדל ג'נר, עם 67 מיליון עוקבים באינסטגרם, פייסבוק וטוויטר, בעוד הדוגמן הגברי החזק ביותר בקטגוריה זו הוא בפטיסט ג'יאביקוני עם 3.5 מיליון עוקבים בלבד. ככה זה, באופנה כמו באופנה, ידן של הבנות על העליונה.

ב-10 במרץ מגיע לישראל "זולנדר 2", עם רשימת משתתפים הכוללת, בין היתר, את מיילי סיירוס, טומי הילפיגר ועורכת ווג אמריקה אנה ווינטור. גיבורי העלילה בסרט הם כמובן זולנדר והנזל, אך במציאות של תעשיית האופנה מקומם של דוגמנים גברים נדחק לתחתית הרשימה, הרבה מתחת לדוגמניות - החל מהשכר הנמוך בהשוואה למקבילות הנשיות, היצע העבודה, ועד הפרסום ותהילת העולם להם זוכות דוגמניות מנעמי קמפבל ועד ג'יג'י חדיד. למרות זאת, החל משנות ה-80 הצליחו מספר דוגמנים גברים לפרוץ את תקרת הזכוכית, ולהפוך לדמויות מפורסמות בתעשייה ואף מחוצה לה. גם אם אתם לא בהכרח זוכרים את שמותיהם - יותר מסיכוי סביר שתזהו את המראה החיצוני שלהם.
לאורך השנים ידע מודל היופי תהפוכות ושינויים, כמו המראה השדוף בצל ההירואין שיק של שנות ה-90, המראה הנערי והגבעולי בשנות ה-2000, והמראה האנדרוגיני של השנים האחרונות עם דוגמנים כמו אנדריאה פג'יק שהיתה ממבשרות הגל. עם זאת, היופי הבולט, השכיח והחזק מכולם נותר מראה זכר האלפא הקלאסי, עם שרירי חזה מפותחים ופנים מסותתות. זה בדיוק המראה שגם שימש השראה לפארודיה המצליחה של דרק זולנדר. לרגל יציאת הסרט לאקרנים, קיבצנו את רשימת הזולנדרים הגדולים שצמחו באופנה העולמית בכל הזמנים.
שנות ה-80
טוני וורד: עשה כל קמפיין אפשרי, וגם את מדונה

בגיל 52 ועם קריירה של שלושה עשורים, טוני וורד הוא עדיין אחד הדוגמנים הסקסיים בעולם. הרעמה השחורה והקעקועים המכסים את גופו סימנו אותו עם תחילת דרכו בשנת 1983 כ"ילד הרע" של עולם הדוגמנות.
וורד התפרסם בשנות ה-80 בקמפיין לקו ההלבשה התחתונה של קלווין קליין שצילם הרב ריטס, ומאז הוא לא מפסיק לעבוד. הוא כיכב בקמפיינים של דולצ'ה & גבאנה, שאנל, רוברטו קוואלי, פנדי, דיזל, H&M, הוגו בוס, ולאחרונה זכה לעדנה בקמפיין אביב-קיץ 2015 של בית האופנה ז'יבנשי.

את רוב פרסומו קיבל וורד בזכות הזוגיות המתוקשרת שניהל עם מדונה בין השנים 1991-1990. השניים שיתפו פעולה בספר SEX הפרובוקטיבי מ-1992, ושנה מאוחר יותר הופיע וורד בקליפ לשיר Justify My Love שצונזר לשידור בערוץ MTV ובערוצי טלוויזיה נוספים.
מאז שנות ה-90 מנסה וורד את מזלו גם כשחקן. את הופעת הבכורה שלו בתחום עשה בשנת 1996, בסרט הפורנו-ארט Hustler White של ברוס לה ברוס.
ג'ון פירסון: הגבר הראשון שזכה לתואר טופ מודל
במקביל לפריחת הטופ מודלס בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 בעולם, היה ג'ון פירסון הבריטי לדוגמן הגבר היחיד שזכה לכינוי הנאצל "טופ מודל". לא בכדי הוא גם זכה להיות הדוגמן-גבר היחיד שנבחר לככב בקליפ של ג'ורג' מייקל לשיר Freedom 90! לצד לינדה אוונג'ליסטה, נעמי קמפבל, כריסטי טרלינגטון, סינדי קרופורד וטטיאנה פטיטץ.
פירסון החל את דרכו בניו יורק בשנת 1986, ותוך שבוע כבר קיבל חוזה עבודה לרשת בלומינגדיילס ושער למגזין Self יחד עם דוגמנית צעירה אחרת, אומה תורמן, שלימים תהפוך לאחת השחקניות המצליחות בהוליווד.
במהרה הפך פירסון לדוגמן העסוק ביותר בעולם, עם קמפיינים לבננה ריפבליק, דונה קארן, ראלף לורן, ולנטינו, והבושם Drakkar Noir של גי לרוש – שעבורו הצטלם פירסון בין השנים 1995-1991 לצד הדוגמנית סטפני סימור.

בגיל 52 פירסון עדיין מדגמן למותגים ספורים, אם כי לא באותה אינטנסיביות כבעבר, ותוכלו לראות אותו בעמוד הפייסבוק הצולע שלו, שעד כה קיבל רק 61 לייקים. זה לא מנע ממגזין ווג איטליה להפגיש אותו עם הדוגמנית לינדה אוונג'ליסטה, לטובת שער משותף לרגל חגיגות 25 שנה למגזין לפני שנתיים.
שנות ה-90
מרקוס שנקנברג: קמפיינים בעירום ורומן עם פמלה אנדרסון
הדוגמן השבדי מרקוס שנקנברג היה לשנות ה-90 מה שדיוויד בקהאם לשנות ה-2000: אייקון אופנה גברי ומסוקס, שפרצופו היה מרוח בפוסטרים על קירות חדריהם של נערות (וגם נערים). הגוף המפוסל והשיער הארוך שנפל בנונשלנטיות על הלסת המרובעת, נראים ממרחק הזמן כמו מודל יופי שנס לחו מן העולם, אך בזמן אמת היה שנקנברג כוכב בינלאומי ענק. הוא הוביל את קמפיין הג'ינס של קלווין קליין בעירום מלא, וכך הצטלם גם לסדרת קמפיינים לוורסאצ'ה בשנות ה-90 לצד הדוגמנית סטפני סימור.

מאוחר יותר התפרסם שנקנברג בעקבות רומן מתוקשר עם פמלה אנדרסון, ומאז התדרדר מעמדו כדוגמן בינלאומי. כיום, בגיל 47, הוא מתאגרף מקצועי שמשתתף בתחרויות, ובמקביל מנהל חיי הוללות בלוס אנג'לס וניו יורק עם דוגמניות צעירות, כפי שניתן ללמוד מחשבון האינסטגרם שלו, שכולל בסך הכול 8,161 עוקבים, כולל אותנו, שזוכרים לו חסד נעורים.
ג'ייסון לואיס: מסקס והעיר להנחיית תצוגה בתל אביב
הרבה לפני שהפך לשחקן בינלאומי נודע הודות לסמית' ג'ראד, החבר החתיך של סמנתה ג'ונס שגילם בסדרת הקאלט "סקס והעיר הגדולה", ג'ייסון לואיס היה דוגמן אופנה לוהט ומצליח במציאות של שנות ה-90.

לואיס שימש כפנים של מותג הג'ינס Guess, חייך אלינו כעלם בלונדיני ממודעות הפרסום של טומי הילפיגר והוביל קמפיינים של הוגו בוס. הקארה הבלונדיני ועיני התכלת הגדולות הפכו אותו לאחד הדוגמנים הפופולאריים בשנות ה-90, ומושא תשוקה לנשים רבות בעולם.

לקראת סוף אותו עשור פצח לואיס, 44, בקריירת משחק שלא התרוממה גבוה, ומאז הוא מתפרנס בעיקר מפירורי התהילה שעוד נותרו לו. כך קרה שנתקלנו בו בשנת 2013 כמנחה בתצוגת האופנה של רנואר ו-twentyfourseven בישראל.
מארק וולברג: העולם לא ישכח את התחתונים של מארקי מארק
בשנת 1991 הוציא מארק וולברג את השיר Good Vibration תחת השם מארקי מארק, עם הקליפ בו רקד לצלילי היפ הופ כשפלג גופו העליון חשוף. תעשיית האופנה סימנה אז את הצעיר בן ה-20, והוא החל לעשות עבודות דוגמנות קטנות, עד שקיבל את הקמפיין הבלעדי של קלווין קליין, והשאר היסטוריה והיסטריה.

וולברג נכנס לקלווין קליין במקביל לקייט מוס, והשניים הפכו את הקמפיינים של המותג לאיקוניים ובלתי נשכחים. על אף שקריירת הדוגמנות של וולברג הסתכמה בתחתונים בלבד (ובזוג מכנסי ג'ינס אחד), שימש הקמפיין ההוא מקפצה לקריירת המשחק של וולברג, שגם בגיל 44 ממשיך להוכיח שהוא בשיאו.
שנות האלפיים
דיוויד גנדי: הג'יזל בונדשן של הדוגמנים הגברים
הדוגמן הבריטי דיוויד גנדי, 35, הוא ה"קינג דיוויד" של ענף הדוגמנות, בעיקר הודות לקמפיין לבושם Light Blue של דולצ'ה & גבאנה, שבו הוא מככב מזה עשור - זמן שיא לדוגמנים ולדוגמניות בקמפיין.

גנדי, האיש ועיני האוקיינוס, הוא המקבילה הגברית של ג'יזל בונדשן – דוגמן-על עם חיי מדף ארוכים ואהדה מקצה לקצה בתעשיית האופנה – אבל בהבדל אחד: בעוד ג'יזל בונדשן דיווחה בשנה האחרונה על הכנסות של 47 מיליון דולר, גנדי שלשל לכיסו מיליון דולר בלבד.
ג'יימי דורנן: נשים מעדיפות אותו כמיסטר גריי מ-50 גוונים של אפור
הרבה לפני שג'יימי דורנן בן ה-33 הפך למושא תשוקתן של נשים בעולם כמיסטר גריי בגרסה הקולנועית לספר "50 גוונים של אפור", הוא היה דוגמן מצליח עם קמפיינים לאברקרומבי אנד פיץ', קלווין קליין, דיור הום, הוגו בוס, ג'ורג'יו ארמאני ובננה ריפבליק.

היופי של דורנן משדר נינוחות וגבריות בטוחה בעצמה. כמו דוגמנים רבים לפניו, גם דורנן פזל לעבר קריירה קולנועית, ובשנת 2006 עשה את הופעת הבכורה שלו בסרט "מארי אנטואנט" של סופיה קופולה, אולם עד לתפקידו כמיסטר גריי לא ממש הצליח להמריא כשחקן. כיום הוא נשוי לשחקנית הבריטית אמיליה וורנר ולשניים בת.
בפטיסט ג'יאביקוני: המוזה של קיסר האופנה, וזמר מצליח לפרקים
הדוגמן בפטיסט ג'יאביקוני בסך הכול בן 28, אבל הוא כבר חייב את הקריירה המצליחה שלו לקיסר האופנה קרל לגרפלד, שבחר בו בשנת 2008 כמוזה. הדוגמן ממוצא קורסיקני הוא הפנים הגבריות הבלבדיות של בית האופנה שאנל, והוא נוהג לפתוח או לנעול את תצוגות האופנה של המותג. כמו כן, הוא נבחר להוביל את מודעות קמפיין הבושם K של קרל לגרפלד, והספיק להצטלם גם עבור רוברטו קוואלי ולקמפיין של קוקה קולה.

בשנת 2012 פצח ג'יאביקוני בקריירה מוזיקלית והשיק את האלבום Oxygen, שנכנס ישירות למקום ה-1 במצעד המכירות הצרפתי. שנתיים לאחר מכן השיק אלבום נוסף, שלא הצליח לשחזר את ההצלחה. על פי האתר models.com, ג'יאביקוני הוא הדוגמן המוביל ביותר ברשתות החברתיות, עם 3.5 מיליון עוקבים באינסטגרם ובפייסבוק.
שון אופריי: הדוגמן-גבר הרווחי ביותר בעולם
הדוגמן שון אופריי, 26, הוא הנציג הראשון של דור דוגמני הרשתות החברתיות, שנולדו וזוהו על ידי סקאוטרים דרך האינטרנט. בשנת 2006, כשהוא רק בן 17, העלה אופריי לרשת החברתית MySpace תמונה ממסיבת הפרום, שלכדה את עיניו של הסקאוטר נולה מארין מסוכנות AIM Model Managemen. אופריי ועיני ה'קילר' הכחולות שלו הפכו בין לילה לכוכבים עולים בשמי תעשיית האופנה, והקמפיינים לא איחרו לבוא, ביניהם לקלווין קליין, ורסאצ'ה, DKNY, ראלף לורן, מארק ג'ייקובס, זארה, H&M, דולצ'ה & גבאנה, ויקטור & רולף ועוד רשימה ארוכה של בתי אופנה. על פי מגזין פורבס, אופריי הוא הדוגמן הרווחי ביותר, עם הכנסות של 1.5 מיליון דולר בשנת 2015.

בדומה לקולגות שלו, גם אופריי הופיע בקליפים לשיר Girl Gone Wild של מדונה משנת 2012 ושל טיילור סוויפט לשיר Blank Space משנת 2014.