מחוברות: איך שינו הוולוגריות
את תעשיית הטיפוח בארץ?

אשלי וקסמן בקשי, מורן טרסוב, יאנה פרוביז ותם-בר אמר מתחזקות ערוצי יוטיוב עם עשרות אלפי עוקבים. איך התחילו ומה הטיפים שלהן להקמת וידיאו-בלוג

מנסה לדבר בגובה העיניים. אשלי וקסמן
מנסה לדבר בגובה העיניים. אשלי וקסמן
חולמת על תכנית טלוויזיה משלה. מורן טרסוב
חולמת על תכנית טלוויזיה משלה. מורן טרסוב

הוולוגריות הישראליות (vlog - VideoBlog), או במילה המוכרת יותר – היוטיובריות שמתחזקות ערוצי ביוטי צבעוניים שרוויים בסרטוני יופי מעולם האיפור, הטיפוח, השיער והציפורניים, יכולות לטפוח לעצמן על השכם - כי השנה שחלפה הייתה לגמרי השנה שלהן.

 

תופעת הוולוגים החלה לצמוח בישראל בעקבות שגשוג הוולוגים הבינלאומיים בחו"ל, כאשר השנה החולפת הייתה שנה מכריעה בלגיטימיות שקיבלו. יכולנו לראות את זה גם מצד הצופות הנלהבות שצמאות להדרכות וחידושים בתחום, וגם מצד המותגים השונים שהבינו שיש להם במה נוספת לקידום האינטרסים המסחריים שלהם. הוולוגריות, מצידן, נהנות מפופולריות חמימה שמעניק להם קהל הצופות, וככל שהיא עולה כך עולים בהתאמה גם הרווחים מההכנסות מפעילות משלימה ושיתופי פעולה עם המותגים.

 

אשלי וקסמן בקשי

 

גיל: 30

עיר מגורים: ת"א

סטטוס: נשואה + 1

שם הערוץ: Ashley Waxman Bakshi (מתפעלת גם ביוטי־וולוג בשפה האנגלית GirlAbroad עם 21 אלף מנויים ובנוסף וולוג משפחתי BehindtheBakshis עם 48 אלף עוקבים)

מספר מנויים: 80 אלף

תאריך פתיחה: פברואר 2012

אינסטגרם: AshleyWaxmanBakshi@

פייסבוק: AWBMakeup

 

מה מייחד את הערוץ שלך? הערוץ מציע הדרכות איפור והמלצות מוצרים ועם הזמן התפתח לכל תחומי היופי, אופנה ונשיות.

 

מה סוד ההצלחה שלך? התוכן כייפי ואני תמיד מנסה לדבר בגובה עיניים. אני באמת מקשיבה לצופות שלי ומתייחסת לבקשות ולרצונות שלהן.

 

האם את עוסקת בשוטף יותר במקצועך כמאפרת או ככוכבת רשת? בוודאות יותר בענייני הרשת.

 

שת"פ בולט שעשית השנה: פרויקט סופר מגניב עם מותג השיער אוזי (Aussie). אנחנו מגיעה לצופות הביתה, אני עושה להן מייקאובר ואנחנו יוצאות יחד להרפתקה כמו שיט בים, הופעות ועוד.

 

מה יותר ופחות כיף בלהיות וולוגרית? בתור מי שעלתה לארץ מקנדה, כיף להרגיש את הפרגון ולקבל מחמאות. כל אחת אוהבת להרגיש אהובה. רק שלפעמים אני מרגישה עומס מטורף ושזה משתלט לי על החיים.

 

מה ההישג הכי גדול שלך השנה? השקת ליין מברשות איפור שלי! זה חלום שהתגשם.

 

מה הרגע הכי המרגש שחווית השנה? מפגש שעשיתי בקניון אליו הגיעו 3,000 צופות שלי!

 

מה היעד הבא שלך בקריירת הרשת? הייתי מאד רוצה לראות את הערוץ שלי באנגלית צומח יותר, אבל מאד קשה להתמקד בכל כך הרבה דברים.

 

מי היוטיוברית הבינלאומית האהובה עלייך ביותר? Glam&Gore (עם 1.1 מיליון מנויים) שעושה איפור תיאטרלי מטורף!

 

מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה? ששום דבר לא ישתנה. אני כל כך אסירת תודה על כל מה שיש לי ומרגישה שאני לא צריכה עוד כלום.

 

הטיפים של אשלי לוולוגרית המתחילה:

  • אל תעשי את זה בשביל "להתפרסם" אלא רק מהאהבה לתחום.
  • תהיי את ותני לאישיות שלך לכבוש את הקהל.
  • תעבדי קשה ותהיי מוכנה נפשית לקבל לפעמים ביקורת קשה מהצופות.

 

מוצרי החובה של אשלי: "מעגל ריסים של שו אומורה שפותח את העיניים ומגדיל אותן ועיפרון גבות של אנסטסיה כי יש לי אובססיה לגבות"
    מוצרי החובה של אשלי: "מעגל ריסים של שו אומורה שפותח את העיניים ומגדיל אותן ועיפרון גבות של אנסטסיה כי יש לי אובססיה לגבות"

     

    מורן טרסוב

     

    גיל: 35

    עיר מגורים: ראשון לציון

    סטטוס אישי: בזוגיות + 1

    שם הערוץ: Moran Tarasov

    מספר מנויים: 15 אלף

    תאריך פתיחה: ספטמבר 2011

    אינסטגרם: moran_tarasov@

    פייסבוק: Moran Tarasov Makeup Artist

     

    מה מייחד את הערוץ שלך? הוא משקף אותי – הוא מאוד צבעוני, אופנתי ושמח. אני משתפת בין היתר מדריכי איפור ואת הסגנון האופנתי שלי.

     

    מה סוד ההצלחה שלך? חשוב לי להביא משהו שהוא אמין, איכותי ובלתי מתפשר עבור הצופות שלי: בתכנים, בצילום, בעריכה, בקריאייטיב.

     

    האם את עוסקת בשוטף יותר במקצועך כמאפרת או ככוכבת רשת? אני עדיין מאפרת מקצועית, בעיקר של כלות ואירועים, ובכל רגע פנוי –כיוטיוברית.

     

    שת"פ בולט שעשית השנה: סדרת סרטונים למראות איפור שונים בשלוש דקות עם המותג אסתי לאודר.

     

    מה יותר כיף ופחות כיף בלהיות ולוגרית? אפקט ההערצה הוא באמת כיפי וזוהי זכות שכל כך הרבה צופות מקסימות אוהבות ואף מזהות אותי ברחוב ומזמינות אותי לאפר אותן לאירוע. במקביל, אני חשופה לביקורת ולעתים היא פוגענית במיוחד.

     

    מה ההישג הכי גדול שלך השנה? קיבלתי פינה קבועה, "טיפ בדקה", בתוכנית הטלוויזיה "מילון היופי".

     

    מה הרגע הכי מרגש שחווית השנה? שהתבשרתי דרככם שנבחרתי לאחת מהדמויות שעשו את השנה בתחום!

     

    מה היעד הבא שלך בקריירת הרשת: השאיפה היא תוכנית טלוויזיה משלי, ועד שזה יקרה אמשיך ליצור פורמטים טלוויזיוניים לרשת כדוגמת "מייקאובר עם מורן".

     

    מי היוטיוברית הבינלאומית האהובה עלייך? Kandee Johnson (עם 3.3 מיליון מנויים) שמזכירה לי את עצמי: אופטימית, צבעונית ולא שגרתית.

     

    מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה? את הכוח להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת, לגדול ולהתפתח.

     

    הטיפים של מורן לוולוגרית המתחילה:

    • לפני הכל - תהיי עצמך. אל תנסי לאמץ דמות של מישהי שאת לא.
    • תתייחסי לזה ברצינות - זו עבודה ולא תחביב.
    • אל תשקיעי בקניית ציוד צילום יקר לפני שאת מצליחה להתמיד בזה.

     

    מוצרי החובה של מורן: "אייליינר נוזלי במברשת של סקארה כי הוא מדויק, עמיד ופשוט לשימוש וקונסילר Camera Ready BB Cream Eyes של סמאשבוקס שמתמודד בהצלחה עם השקיות שלי מתחת לעיניים"
      מוצרי החובה של מורן: "אייליינר נוזלי במברשת של סקארה כי הוא מדויק, עמיד ופשוט לשימוש וקונסילר Camera Ready BB Cream Eyes של סמאשבוקס שמתמודד בהצלחה עם השקיות שלי מתחת לעיניים"

       

       

      יאנה פרוביז

       

      גיל: 28

      עיר מגורים: רמת גן

      סטטוס אישי: נשואה + 1

      שם הערוץ: Yana Proviz

      מספר מנויים: 23 אלף

      תאריך פתיחה: יולי 2011

      אינסטגרם: yanaproviz@

      פייסבוק: Yana Proviz Make-Up Artist

       

      בעד העצמה נשית. יאנה פרוביז
        בעד העצמה נשית. יאנה פרוביז
         

         

        מה מייחד את הערוץ שלך? התכנים שלי מתאימים גם למשתמשות מתחילות וחובבות וגם למאפרות ומאפרים מקצועיים שעובדים בתחום.

         

        מה סוד ההצלחה שלך? אני מאוד משקיעה באיכות הסרטונים לרבות הצילום, התאורה והעריכה. ההקפדה הזו לאורך השנים בהחלט משתלמת.

         

        האם את עוסקת בשוטף יותר במקצועך כמאפרת או ככוכבת רשת? בזמן האחרון אני נוטה יותר לכיוון היוטיוב, אבל אני לא מוותרת על האיפור בתעשיית האופנה.

         

        שת"פ בולט שעשית השנה: בתחום השיער: החצי־חצי שלי בשיער הפך לשני מראות טרנדיים של לוריאל פרופסיונל.

         

        מה יותר כיף ופחות כיף בלהיות ולוגרית? עצם זה שאני מצליחה לעזור לצופות שלי ללמוד משהו חדש, להלהיב אותן ולדרבן אותן ליצור בעצמן, האהבה הזו שלהן שווה הכל. רק שזו עבודה לא קלה ומאתגרת, שלפעמים באה על חשבון הזמן שלך עם המשפחה והחברים.

         

        מה ההישג הכי גדול שלך השנה? ילדתי את בני הבכור, שהכניס לי פרופורציה וסדר לחיים. אני חייבת לעמוד בזמנים כדי להספיק הכל ובזכותו אני מחויבת להעלות סרטונים בימים קבועים.

         

        מה הרגע הכי מרגש שחווית השנה? עברתי את 20 אלף המנויים ורציתי להעניק משהו בחזרה לצופות שלי. ערכתי הגרלות על "הזמן שלי": איפור ערב, סדנת איפור והשתתפות בסרטון שלי.

         

        מה היעד הבא שלך בקריירת הרשת? לעשות שת"פ עם אחת מחברות האיפור בארץ ולהוציא ליין מוצרים שאני מאמינה בו.

         

        מי היוטיוברית הבינלאומית האהובה עלייך? NikkieTutorials (עם 1.9 מיליון מנויים) - אני מאוד מתחברת לסגנון האיפור שלה.

         

        מה היית מאחלת לעצמך לשנה הבאה? שאמצא את הבאלנס בין כל החלקים שחשובים לי: היוטיוב, הקריירה כמאפרת והמשפחה. 

         

        הטיפים של יאנה לוולוגרית המתחילה:

        • לוקח זמן להיפתח מול מצלמה, אבל אל תנסי להיות מישהי אחרת.
        • אל תתפזרי עם התכנים. אם את מתעניינת במגוון רחב של נושאים, פתחי ערוצים נפרדים.
        • צמיחת הערוץ לוקחת זמן. תהיי סבלנית ועקבית - ההתמדה וההשקעה משתלמות לבסוף. 

         

        מוצרי החובה של יאנה: "קונסילר Pro longwear של מאק להסוואת הכהויות שלי מתחת לעיניים ולטשטוש פגמים ומסקרה Bold של קרליין שמעבה, מדגישה ופשוט עושה וואו אפקט"
          מוצרי החובה של יאנה: "קונסילר Pro longwear של מאק להסוואת הכהויות שלי מתחת לעיניים ולטשטוש פגמים ומסקרה Bold של קרליין שמעבה, מדגישה ופשוט עושה וואו אפקט"
           

           

           

          תם־בר אמר

           

          גיל: 25

          עיר מגורים: אשדוד

          סטטוס אישי: במערכת יחסים

          שם הערוץ: Tom Bar Amar

          מספר מנויים: 30 אלף

          תאריך פתיחה: דצמבר 2011

          אינסטגרם: misstommy@

          פייסבוק: Tom Bar Amar

            

          כיף ללמד את הצופות דברים חדשים. תם-בר אמר
            כיף ללמד את הצופות דברים חדשים. תם-בר אמר

             

            מה מייחד את הערוץ שלך? איכות הצילום ורמת העריכה גבוהות ביותר, ממש כמו בסרטונים של יוטיובריות מחו"ל. הסרטונים שלי תמיד מתוקתקים.

             

            מה סוד ההצלחה שלך? הערוץ שלי עוסק ברובו במדריכי איפור, אבל אופנה היא חלק בלתי נפרד ממנו. הבסיס של הערוץ שלי הוא העצמה נשית.

             

            האם את עוסקת בשוטף יותר במקצועך כמאפרת או ככוכבת רשת? כשההזדמנויות העסקיות הגיעו, החלטתי לתת את כל כולי לרשת. בנוסף, אני לומדת שיווק טכנולוגי במכללת ספיר כדי לרכוש כלים להגשמת החלומות שלי.

             

            שת"פ בולט שעשית השנה: קמפיין רשת עם חברת Veet שבמסגרתו צילמתי סרטון "שיחת בנות" עם חן אמסלם על ענייני הסרת שיער.

             

            מה יותר כיף ופחות כיף בלהיות ולוגרית? יש לי הזדמנות להשפיע, לחלוק מידע, וכיף ליצור תוכן מאפס. צופות שמגיבות שהן מרגישות יותר טוב עם עצמן בזכותי – זה שווה הכל. אבל יש גם תגובות שליליות שמשפיעות, ועם הזמן אני לומדת להתייחס אליהן פחות.

             

            מה ההישג הכי גדול שלך השנה? כשהגעתי ל־20 אלף מנויות עשיתי להן חודש שלם של הגרלות סופר־שוות, כדי לפנק.

             

            מה הרגע הכי מרגש שחווית השנה? המפגש שעשיתי בביוטי סיטי תל אביב, שאליו הגיעו כאלף צופות לפגוש אותי וזה היה פשוט מטורף.

             

            מה היעד הבא שלך בקריירת הרשת? להשיק מוצר איפור שאני חתומה עליו ממש כמו שעושות היוטיובריות בחו"ל.

             

            מי היוטיוברית הבינלאומית האהובה עלייך? Carli Bybel (עם 3.5 מיליון מנויים). היא הראשונה שלימדה אותי להתאפר לבד והיוותה את ההשראה לערוץ.

             

            מה את מאחלת לעצמך לשנה החדשה? להמשיך ליהנות ממה שאני עושה!

             

            הטיפים של תם–בר לוולוגרית המתחילה:

            • מצאי את הייחוד שלך והבליטי אותו.
            • אל תחששי ממה שאחרים יחשבו עלייך, תמיד תהיה ביקורת.
            • הקפידי על עקביות והעלי סרטונים בתדירות קבועה שוטפת.  

             

            מוצרי החובה של תם-בר: "מייק–אפ Camouflage של Malu Wilz עם כיסוי מאוד גבוה שמסווה את הפיגמנטציה שלי ומסקרה Telescopic של לוריאל שמאריכה את הריסים, מפרידה ביניהם ומעניקה מראה של "עיניים פקוחות" ללא ריסים מלאכותיים"
              מוצרי החובה של תם-בר: "מייק–אפ Camouflage של Malu Wilz עם כיסוי מאוד גבוה שמסווה את הפיגמנטציה שלי ומסקרה Telescopic של לוריאל שמאריכה את הריסים, מפרידה ביניהם ומעניקה מראה של "עיניים פקוחות" ללא ריסים מלאכותיים"
               

               

              עניין של זווית

              בשונה מהוולוגריות–המאפרות, היוטיוברית שרית ברוטמן מהערוץ vanillasky3010 אמנם אינה מאפרת מקצועית, אך הביוטי–ולוג שלה חביב עלינו במיוחד. קבלו כמה טיפים ממנה לצילום יו–טיובי מוצלח:

               

               

              1. צלמי מול מקור אור כמו חלון גדול שטוף שמש. סרטונים שבהם את יושבת לבד, בפינה, בחושך לא יזכו להרבה צפיות.

               

              2. השתדלי, לפחות בהתחלה, ליצור סרטון שאורכו לא יעלה על עשר דקות כדי שהצופים לא יאבדו בו עניין.

               

              3. העלי סרטונים בימים קבועים והקפידי על רצף כדי ליצור ציפייה של הצופות. אל תעשי הפסקות ארוכות, הן יגרמו לצניחה בחשיפה.

               

              4. אל תשקיעי מיד ברכישת ציוד יקר באלפי שקלים כמו מצלמה משוכללת וסט תאורה. חכי זמן מה ותראי אם את נהנית, אם את מצליחה להתמיד ואם הערוץ כבר מקבל חשיפה יפה.

               

              5. אל תוותרי על עריכה. קיימות גם תוכנות חינמיות פשוטות ויעילות. הרי אין מקום בסרטון לכל ה"אמממממ" שלא שמת לב שאת אומרת כל רגע וגם לא ל"שנייה, אני מחפשת את המוצר" וגם לא לסלולרי שמצלצל ברקע.

               

              6. תיהני מהעשייה! צלמי גם אם במשך חצי שנה צופה בך רק אדם אחד (היי, אמא...) כל עוד זה עושה לך טוב. כשאת מצלמת בהנאה, ברוגע, ללא מטרה עקיפה וללא אג'נדה, זה יעבור מסך ובסופו של דבר הקהל שלך ימצא אותך.

               

              3 עובדות על ביוטי־ולוגריות:

               

              1. ולוגרית מיומנת תבחר את השת"פים שלה בקפידה כדי לא להצטייר כממוסחרת מדי. בדיוק כמו באינסטגרם, גם כאן על הצופות להיות ביקורתיות ולקחת הכל בפרופורציות, מאחר שמאוד קשה לסנן את המידע ולהבין מתי הוא אותנטי ומגיע מניסיון אישי ומתי הוא מסחרי להחריד.

               

              2. תפקיד הוולוגריות אינו מסתכם ב"יצירת סרטונים" להדרכה או המלצה. כדי להפוך לאוטוריטה של ידע ומומחיות עליהן לבדר אותנו באופן שוטף בכל דרך אפשרית אם הן רוצות לפרוץ לתודעה ולהיחשב לידועניות, "סלב" בתחומן.

               

              3. לתפעל ביוטי־ולוג משגשג זו משרה מלאה לכל דבר. לא מפתיעה העובדה שרבות מהוולוגריות המצליחות בתחום הן מאפרות מקצועיות שפתיחת הוולוג הייתה תחביב שנועד לתמוך בעיסוקן כמאפרות ולמשוך קהל לקוחות פוטנציאלי. עם הזמן, הוולוג צבר תאוצה והפך להיות העיסוק המרכזי שלהן, כאשר שאר העיסוקים סובבים סביבו ומתקיימים בזכותו.

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד