אבק לבר רפאלי: כמה מרוויחות הטופ מודלס בעולם מהאינסטגרם?

הסערה שיצרה חשיפת הסכומים שבר משלשלת לכיסה עבור תמונה ברשת החברתית (40-60 אלף שקל), הופכת לבדיחה ביחס ל-600 אלף שקל שגובה קנדל ג'נר במינימום

איתי יעקב

|

20.12.15 | 12:32

תמונות באינסטגרם הן כבר מזמן לא בחינם. ג'יג'י חדיד, בר רפאלי וקנדל ג'נר (צילום: gettyimages)
תמונות באינסטגרם הן כבר מזמן לא בחינם. ג'יג'י חדיד, בר רפאלי וקנדל ג'נר (צילום: gettyimages)

אין מתנות חינם בחיים, כפי שלמדה על בשרה בשבוע שעבר בר רפאלי, לאחר שרשות המסים פתחה בחקירה גלויה על הכנסותיה, לכאורה, מהנחות סלבס שקיבלה, בין היתר על רכב ודירה, בתמורה לפרסומם במדורי הרכילות וברשתות החברתיות.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

 

A photo posted by Bar Refaeli (@barrefaeli) on

 

 

 

רפאלי, המשמשת פרזנטורית רשמית לשלל מותגים, האחרון שהצטרף לרשימה הוא מותג הלנז'רי הבריטי אג'נט פרובקטור, נוהגת להציג אותם בבולטות בחשבון האינסטגרם הפופולארי שלה - תמונה מהשקה של חברת התכשיטים ה.שטרן, מהצילומים לקמפיין הודיס, או מאחורי הקלעים של חברת השעונים הובלו - ודאי כחלק מהסכם העבודה שנחתם בין הצדדים. אבל יש גם מוצרים אחרים שרפאלי מקדמת באינסטגרם שלה, כאלה שעבורם היא אינה משמשת כפרזנטורית רשמית. למשל, חטיף השוקולד קליק, שכיכב שם בפברואר השנה, בתמונה שבה מופיעות רפאלי, בת דודתה אלינור ושתי חפיסות של חטיף השוקולד במרכז. על פי השערות בענף, רפאלי קיבלה עבור החשיפה של המוצר סכום הנע בין 40 ל-60 אלף שקל. נשמע לכם המון? ובכן, יש מי שיגידו שמדובר בכסף קטן מאוד.

 

 

A photo posted by Bar Refaeli (@barrefaeli) on

 

 

בסוף השבוע פרסם הדיילי טלגרף הבריטי כתבה הסוקרת את הסכומים שמקבלות הדוגמניות המפורסמות בעולם תמורת פרסום מוצרים ומותגים בחשבון האינסטגרם האישי שלהם, שמטפסים בקלות יחסית אל ה-300 אלף דולר לפוסט (בשקלים זה יישמע הרבה הרבה יותר). כך שאם בעבר עולם האופנה נרעש מדבריה של הדוגמנית לינדה אוונג'ליסטה, שהכריזה שהיא לא יוצאת מהמיטה בבוקר עבור פחות מעשרת אלפים דולר ליום צילומים, הרי שהיום קנדל ג'נר לא שולפת את הסלולארי מהתיק בשביל פחות מ-125 אלף דולר לפוסט באינסטגרם שלה, שהם כ-486 אלף שקלים (וחשוב להדגיש: פוסט = תמונה אחת בלבד). כמובן שכאשר מגיעים לחישובי הוצאות המותגים ביחס לתמורה, חשוב לקחת בחשבון שלגברת ג'נר הצעירה יש 44 מיליון עוקבים באינסטגרם, ואילו לבר רפאלי 2 מיליון בלבד.

 

 

 

 

לאחרונה השיק פרנק ספדפורה, לשעבר אחד המלהקים הגדולים בתעשיית האופנה, את D'Marie Archive, אתר המנתח את מידת ההשפעה של דוגמניות, חברות אופנה, מוזיקאים ושחקנים ברשתות החברתיות.

 

 

A photo posted by Gigi Hadid (@gigihadid) on

 

 

במקום הראשון בהשפעה ברשתות החברתיות נמצאת טיילור סוויפט, המנהיגה של חבורת הטופמודלס, עם 191 מיליון עוקבים. בדירוג הדוגמניות באתר, למשל, תמצאו בחמשת המקומות הראשונים בסדר יורד את קנדל ג'נר עם 65 מיליון עוקבים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר; קארה דלווין עם 28 מיליון, מירנדה קר עם 19.5 מיליון, ג'יג'י חדיד עם 12 מיליון, ואירינה שייק עם קרוב ל-12 מיליון עוקבים. איפה הן ואיפה בר רפאלי? ובכן, מלכת האינסטגרם של מדינת ישראל ממוקמת במקום ה-30 בדירוג הדוגמניות באתר. לא רע בכלל, יש לציין, אבל גם לא בפסגה.

 

 

A photo posted by Miranda (@mirandakerr) on

 

 

כמו רשות המסים בישראל, גם ספדפורה חושף באתר את הסכומים המשולמים לאותן מובילות דעת קהל. במקרה של ג'נר, דלווין וחדיד מדובר בסכומים שנעים בין 300-125 אלף דולר לפוסט. מי שעוקב אחר התיוגים בחשבונות האינסטגרם הללו יכול למצוא את ג'נר מתמוגגת מזוג מגפי ה-UGG החדשות שלה, או את דלווין משוויצה בצמיד החדש של Amrit, ולשפוט בעצמו האם יש תמורה בעד המחיר.

 

 

A photo posted by @karliekloss on

 

 

במקרה של דוגמניות כקרלי קלוס, מירנדה קר ובהאטי פרינסלו, למשל, מדובר במחירים נמוכים יותר, שנעים בין 25 אלף דולר ל-50 אלף דולר לפוסט. גם קר, לדוגמה, פרסמה באותו שבוע את מגפי ה-UGG החדשים שלה, כך שאפשר להתחיל לדמיין את סדרי הגודל של חשבון ההוצאות התופח של חברת הנעליים האוסטרלית בסביבת האינסטגרם בלבד.

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד