קרנבל הנעל: רשמים ממסיבת
השקה גרנדיוזית לנעלי ספורט

האם יצליחו באדידס לשחזר את הצלחת דגם סטן סמית' האיקוני? ומה כל כך מיוחד בנעלי NMD שזיכה אותן באירוע השקה מהודר? הרחקנו עד ניו יורק לקבל תשובות

מאשה רודוב

|

21.12.15 | 10:19

הבשורה החדשה של אדידס לנווד המודרני. נעלי NMD בהשקה בניו יורק (צילום: gettyimages)
הבשורה החדשה של אדידס לנווד המודרני. נעלי NMD בהשקה בניו יורק (צילום: gettyimages)
פריטים מחיי היומיום נצבעו בכחול ואדום כדי לשמש כרקע לנעליים (צילום: gettyimages)
פריטים מחיי היומיום נצבעו בכחול ואדום כדי לשמש כרקע לנעליים (צילום: gettyimages)
חוגגים באירוע ההשקה: לוקה סבאת', פייפר סמית', רייצ'ל ראסל ודייזי סמית' (צילום: gettyimages)
חוגגים באירוע ההשקה: לוקה סבאת', פייפר סמית', רייצ'ל ראסל ודייזי סמית' (צילום: gettyimages)

הקהל שגדש את הכניסה לאולם ארמורי בשדרות לקסינגטון במנהטן ביום רביעי (9 בדצמבר) הציג מראה שונה בתכלית מזה המזוהה עם אירועי אופנה רשמיים. בגדי סטריט-ספורט ומגוון נעלי סניקרס, במיוחד כאלה בעיטור עלה התלתן ושלושת הפסים האיקוניים, הוכיחו מעל לכל צל של ספק כי הגענו למקום הנכון, כלומר – להשקת דגם הנעליים החדש בקו אוריג'ינלס של אדידס.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

 

לא נכנעים לתכתיבי האופנה. המוזיקאים ASAP Ferg, האני דיז'ון ותיאופילוס לונדון (צילום: gettyimages)
    לא נכנעים לתכתיבי האופנה. המוזיקאים ASAP Ferg, האני דיז'ון ותיאופילוס לונדון(צילום: gettyimages)

     

     

    את אבק הכוכבים המזוהה עם קניה ווסט ופארל וויליאמס, שרשמו בשנה האחרונה שיתופי פעולה מתוקשרים עם המותג, החליף הפעם קהל אורחים שהורכב

    ממובילי דעת קהל מוכרים פחות, כמו הדוגמנית רייצ'ל ראסל, האיט גירל והדי ג'יי אטלנטה דה קדנט-טיילור, הדוגמן לוקה סבאת' והאחיות דייזי ופייפר סמית', לצד דור חדש של אמני היפ הופ כמו ASAP Ferg, תיאופילוס לונדון, G-Eazy, שאי היילי ו-BIA. כל אלה באו לחגוג את השקת הדגם Nomad, או בקיצור – NMD, הבשורה האחרונה של אדידס לנווד המודרני (בישראל תוכלו למצוא את הנעליים בחנויות המותג, במחיר 900 שקל).

     

     

    מי צריך נעלי עקב? פייפר סמית', רייצ'ל ראסל ודייזי סמית' (צילום: gettyimages)
      מי צריך נעלי עקב? פייפר סמית', רייצ'ל ראסל ודייזי סמית'(צילום: gettyimages)

       

       

      ההקשר התרבותי בו מבקש הדגם החדש להתמקם הוצג באמצעות קיר של מסכי ענק, עליהם הוקרנו קטעי וידאו מרצדים שסיפקו מבט על רחובות בערי מפתח כמו בייג'ין, פריז, טוקיו וניו יורק. ברווח שבין המסכים לרצפה, מגובה הברכיים ומטה, ניתן היה להבחין בעשרות רגלי נשים וגברים נעולות ב-NMD, צועדות הלוך וחזור בקצב משתנה לצלילי פסקול של המפיק והדי ג'יי לאבפינגרס. לצד המיצג החי פוזרו בחלל גם מיצבים שהורכבו מאביזרים יומיומיים כמו אופניים, מזוודה, מפתחות, מוצרי טיפוח ומכשירים אלקטרוניים, שנצבעו באדום וכחול כדי להפוך לרקע אחיד ומרשים לזוגות הסניקרס.

       

       

      עיצוב בהשראת שנות ה-80 בשילוב טכנולוגיה חדישה. נעלי NMD של אדידס
        עיצוב בהשראת שנות ה-80 בשילוב טכנולוגיה חדישה. נעלי NMD של אדידס

         

         

        באגף נוסף הוצגו דגמי ארכיון של אדידס אשר שימשו כהשראה לעיצוב של NMD: נעלי הריצה Micro pacer מ-1984 (השנה שבה הושק המחשב הביתי הראשון של אפל), ה-Rising star מ-1985 וה-Boston super מ-1986. את העיצוב מלווה, כמובן, טכנולוגיה חדשה ומתוחכמת הכוללת גם סוליה עם בולמי זעזועים וגפת גרב קלה וגמישה.

         

         

        ספורט זה הכי אלגנט. הדי ג'יי קורט קמרוצ'י (צילום: gettyimages)
          ספורט זה הכי אלגנט. הדי ג'יי קורט קמרוצ'י(צילום: gettyimages)

           

           

          השקת נעלי NMD היא צעד נוסף בביסוס הנראות של אדידס בתרבות ה-athleisure, הדוגלת בשילוב אלמנטים מעולם הספורט גם במלתחה של מי שלא בהכרח עוסקים בפעילות ספורטיבית. לאור העדנה המחודשת שלה זכו דגמי סטן סמית' וסופרסטאר, השקת נעלי הריצה Ultra Boost ושלל שיתופי הפעולה של אדידס עם אושיות מפורסמות וגם עם מעצבים כמו ראף סימונס, ריק אוונס וסטלה מקרטני – נשאלת השאלה: מה ייחודן של נעלי NMD החדשות ומדוע טרחו באדידס להשקיע באירוע אקסקלוסיבי ומהודר רק בשבילן?

           

           

          צעד נוסף בביסוס הנראות של אדידס בתרבות ה-athleisure. נעלי NMD
            צעד נוסף בביסוס הנראות של אדידס בתרבות ה-athleisure. נעלי NMD

             

             

            בשיחה עם ניק גלאווי, סמנכ"ל עיצוב עולמי של אדידס אוריג'ינלס, המילה שחוזרת יותר מכל היא "עתיד". גלאווי, עם ותק של 16 שנה בתפקידי מפתח שונים באדידס, יודע לספר על הימים שבהם לא היה לו מושג באופנה, עד שיוז'י יאממוטו נכנס לסטודיו שלו עם בקשה ללוות את אחת מתצוגותיו בנעליים של המותג. "עבורי, אדידס הוא בראש ובראשונה מותג ספורט פורץ דרך", אומר גלאווי. "נעלי הסניקרס שעיצבנו בשנות ה-80 היו החלוציות ביותר בתקופתן, ואין שום סיבה שלא נעשה דבר דומה ב-2015. ברגע שיש בידי את מוצר הספורט הטוב והמתקדם ביותר, אוכל להביא את ביטויו ללייף סטייל, בליווי אזכורים ויזואליים לארכיון אדידס והשמתם בהקשר תרבותי עדכני".

             

             

            "טרנדים באים והולכים, אך הקודים החברתיים ללא ספק השתנו, סביבת העבודה והפנאי התקרבו". ניק גלאווי, סמנכ"ל עיצוב עולמי של אדידס אוריג'ינלס (צילום: gettyimages)
              "טרנדים באים והולכים, אך הקודים החברתיים ללא ספק השתנו, סביבת העבודה והפנאי התקרבו". ניק גלאווי, סמנכ"ל עיצוב עולמי של אדידס אוריג'ינלס(צילום: gettyimages)

               

               

              האם יצליחו נעלי NMD להפוך למדים של הנוודים האורבניים ולבטא את רוח התקופה בדומה לנעלי סטן סמית', שעבור דור חדש של צרכנים אינן מתקשרות עוד לספורטאי העבר שעל שמו נקראו? או שיהפכו לגימיק חולף בתרבות ה-athleisure, שעדיין לא ברור אם היא כאן כדי להישאר?

               

              "טרנדים באים והולכים, אך הקודים החברתיים ללא ספק השתנו, סביבת העבודה והפנאי התקרבו", אומר גאלווי. "אני יכול לומר בביטחון מוחלט כי כשנביט ב-NMD בעוד עשור, נראה שהיא היתה נעל מתקדמת וחדשנית, שהנגישה את הטכנולוגיה שפותחה עבור הספורטאים הטובים בעולם לקהל הרחב ולחיי היומיום. זה משהו שהוא בר קיימא לעתיד. האם היא תהפוך לאייקון אופנתי? אין לי דרך לדעת. הייתי רוצה להאמין שכן".

               

              • הכותבת היתה אורחת של חברת אדידס העולמית באירוע ההשקה בניו יורק

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד