המותג אמריקאי, הילדים ישראלים: בשורת אמריקן איגל קידס

בשת"פ חסר תקדים הוחלט בחברה האמריקאית לאפשר לקבוצת פוקס הישראלית לעצב את מותג הילדים החדש שלה. כיצד נרקמה העסקה והאם זה טוב לילדיכם?

איתי יעקב

|

15.12.15 | 09:32

הראל ויזל. "החזון הוא להביא את הרוח של אמריקן איגל בקו בגדי הגברים והנשים גם לקולקציית הילדים" (צילום: ענבל מרמרי)
הראל ויזל. "החזון הוא להביא את הרוח של אמריקן איגל בקו בגדי הגברים והנשים גם לקולקציית הילדים" (צילום: ענבל מרמרי)
"לכל מותג יש אופי אחר". קולקציית הילדים של פוקס קידס, מותג נוסף בבעלות הראל ויזל (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
"לכל מותג יש אופי אחר". קולקציית הילדים של פוקס קידס, מותג נוסף בבעלות הראל ויזל (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

בשנים האחרונות זוכה שוק בגדי הילדים בישראל לפריחה שטרם נראתה כמותה, עם השקתם של קווי אופנה ומותגים ייעודיים לקהל זה, ביניהם קו "הילדים של קסטרו" או רשת דה צ'ילדרנ'ס פלייס האמריקאית, שנחתה לפני כשנה וחצי בישראל בזכיינות של קבוצת פוקס. אנליסטים בתחום האופנה מצביעים על שוק בגדי הילדים כבעל שיעור הצמיחה הגדול ביותר, מה שמוביל אליו שחקנים חדשים מדי יום.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

אל מתחם הג'ימבורי הצפוף הזה יצטרף בחודש מרץ הקרוב קו הילדים החדש של חברת האופנה האמריקאית אמריקן איגל, שיושק לראשונה בשותפות עם קבוצת פוקס הישראלית, זכיינית המותג בישראל משנת 2012. הקו מיועד לילדים בגילאי 12-3 ויימכר תחילה ב-10 חנויות של אמריקן איגל בישראל. בהתאם להצלחת הפיילוט בישראל, תישקל בהמשך האפשרות להפוך את הקו לכלל עולמי.

 

 

אמריקן איגל. "אנחנו למעשה הולכים לקראת שותפות בעסק"
    אמריקן איגל. "אנחנו למעשה הולכים לקראת שותפות בעסק"

     

     

    אז מה מביא את אחת מענקיות האופנה האמריקאיות, מותג בולט שהוקם בפיטסבורג בשנת 1977 על ידי האחים ג'רי ומארק סילברמן, להשיק את קו הילדים של החברה דווקא בישראל ולאחר שלוש שנים בלבד בשוק המקומי? התשובה, אומר הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל של קבוצת פוקס, טמונה ביחסים שנרקמו בין שתי החברות. "היוזמה להשקת קו הילדים היתה משותפת", מגלה ויזל. "היו לנו שיחות איתם. הם אהבו, התקדמנו, אין פה רק צד אחד בנושא. באמריקן איגל מכירים את היכולות שלנו. אנחנו למעשה הולכים לקראת שותפות בעסק".

     

    אמריקן איגל הוא מותג שחרט על דגלו את הרוח האמריקאית הנושבת מעיצוביו: מכנסי ג'ינס בשלל גזרות, חולצות וסווטשירטים עם הדפס העיט, לוגו המותג, שמלות כותנה קלילות לבנות ומכנסוני ג'ינס סקסיים לצעירות שמבלות בפסטיבלי מוזיקה בסגנון קואצ'לה.

     

     

    דה צ'ילדרנ'ס פלייס. "השוק צפוף, אבל אנחנו טובים במה שאנחנו עושים ונמשיך להצליח"
      דה צ'ילדרנ'ס פלייס. "השוק צפוף, אבל אנחנו טובים במה שאנחנו עושים ונמשיך להצליח"

       

       

      על קו בגדי הילדים של אמריקן איגל תופקד בישראל מחלקת עיצוב נפרדת, שתעבוד תחת פיקוח של מטה העיצוב של החברה בארצות הברית, בעוד שהייצור יתקיים במפעלי החברה באסיה. לאחרונה צולם הקמפיין החדש של המותג בארצות הברית, שצפוי לעלות בישראל עם השקתו בעוד ארבעה חודשים.

       

      "החזון הוא להביא את הרוח של אמריקן איגל בקו בגדי הגברים והנשים גם לקולקציית הילדים", מסביר ויזל בשיחה עם Xnet. "כלומר, אותם בגדים שיש למבוגרים, באופן שמותאם לילדים".

       

      הכוונה למיני-מי של סגנון אמריקאי לילדים?
      "בול! קז'ואל אמריקאי עם אותה רוח של בגדים, סגנון ומחירים נגישים".

       

      כשויזל מדבר על מחירים נגישים, הוא מדבר על טווח שמתחיל ב-39.90 שקל למכנסיים ומגיע עד 139.90 שקל למכנסי הג'ינס היקרים ביותר. שמלות לילדות יתומחרו ב-169.90-59.90 שקל, חצאיות במחיר 99.90 שקל וחולצות וגופיות יתחילו ב-39.90 שקל. המחירים גבוהים בעד 20 אחוז ממחירי פוקס קידס, אך המחירים ההתחלתיים זהים במקרה של מכנסיים וחולצות. "אני מניח שאם אמריקן איגל גבוה ב-20 אחוז מפוקס, אז בגדי הילדים יהיו גבוהים ב-20 אחוז מבגדי הילדים של פוקס", אומר ויזל.

       

       

      פוקס קידס. "עוד אין לי מחירים סופיים, אבל אני מניח שאם אמריקן איגל גבוה ב-20 אחוז מפוקס, אז בגדי הילדים יהיו גבוהים ב-20 אחוז מבגדי הילדים של פוקס" (צילום: גיא כושי ויריב פיין )
        פוקס קידס. "עוד אין לי מחירים סופיים, אבל אני מניח שאם אמריקן איגל גבוה ב-20 אחוז מפוקס, אז בגדי הילדים יהיו גבוהים ב-20 אחוז מבגדי הילדים של פוקס"(צילום: גיא כושי ויריב פיין )

         

         

        אתה מחזיק גם בפוקס קידס וגם בדה צ'ילדרנ'ס פלייס. אתה לא מייצר פה תחרות פנימית גדולה מדי בתוך הקבוצה?
        "לכל מותג יש אופי אחר. דה צ'ילדרנ'ס פלייס הוא מותג צבעוני, עם הרבה חולצות מודפסות ושמלות צבעוניות לבנות. אמריקן איגל הוא יותר אופנה בוגרת לילדים, עם מכנסי ג'ינס, חולצות משובצות וסגנון אמריקאי".

         

        יש תחושה ששוק בגדי הילדים הולך ונהיה צפוף מאוד. יש בכלל מקום למותגים חדשים?
        "לפני שבוע ספרתי 28 פירמות לבגדי ילדים בישראל. אז עכשיו יהיו 29. אז כן, השוק צפוף, אבל אנחנו טובים במה שאנחנו עושים ונמשיך להצליח".

         

        לפני שבועיים הודעת בראיון לכלכליסט שאתם צפויים לסגור 20 חנויות מפסידות.
        "אנחנו פותחים יותר חנויות משאנחנו סוגרים. הקבוצה בסדר גמור. כשנפתחים מרכזי קניות חדשים אז אנחנו פותחים חנויות חדשות, על חשבון חנויות ישנות שהחוזה שלנו נגמר שם".

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד