רק שופץ, אך נראה כפרי בשל: בית רומנטי עם פיסת טבע פראי בהרצליה

פסטורלי, מטופח ומוקפד: הסטייליסטית ללי גולדשטיין בחרה בבית הישן בגלל השטח הפתוח שגובל במגרש. שיפוץ כולל והרבה אהבה לפרטים הפכו אותו לגן עדן משפחתי

שרון היבש

|

23.12.15 10:03

לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (הבית הישן, 200 מ''ר שטחו, נקנה ושופץ בגלל פיסת הטבע שבה הוא גובל. היא נותנת תחושה שהוא ממוקם ביער, במקום בעיר. אדריכלית השיפוץ הייתה ענת גולדנברג, ובעלת הבית, ללי גולדשטיין, לקחה על עצמה את הסטיילינג )
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (מה שהיה מחסן צמוד לבית הפך לחלק ממנו ובו מוקמה פינת האוכל, נפרדת מהסלון, כך שאין צורך להזיז רהיטים כשמארחים הרבה סועדים)
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (הסלון. שורשיה של גולדשטיין אירופיים - אמה עלתה משווייץ ואביה מבריטניה - והדבר ניכר בעיצוב הבית. שני חלונות מוסגרו בברזל לבן, וביניהם מפרידה אח מבוערת שממוסגרת במדף אבן ובמנורות קיר מוזהבות)
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (המראה מהסלון לכיוון פינת האוכל. בפינה מוקם פסנתר לבן, ולצדו פינת הסבה נוספת)
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (בעלת הבית העדיפה ליצור חדרים תחומים, בניגוד ללופטים ולחללים הפתוחים שמאפיינים את הבתים החדשים שאנו מורגלים לראות בישראל כיום)
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (מראה הבית רך ועוטף, אך פה ושם בחרה גולדשטיין בניגוד. למשל, בחצי קיר מבטון חשוף, שמאחוריו מוקמה פינת האוכל הקטנה לארוחות יומיומיות)
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (ארונות המטבח נקנו ב''איקאה'', אך הוא אינו נראה סטנדרטי בזכות תוספות כמו משטח נירוסטה בנישה שנפערה בקיר הארונות, וכלים שהונחו בחינניות סביב)
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה ( )
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (חדר הטלוויזיה שליד המטבח הושאר סגור ומופרד בכוונה. דלת העץ עם חלון הזכוכית נקנתה בשוק הפשפשים ביפו )
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (חדר ההורים עוצב באופן שימושי ונעים. לארון הקיר הגבוה ידיות בצבע זהב וכתם טורקיז תורמת השידה )
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (חדר הרחצה של ההורים. את הסגנון הרומנטי מספקים אריחים לבנים שמחפים שליש מגובה הקיר ופריטי הנגרות)
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (שלושת הילדים חולקים חדר רחצה משותף ומרווח, שהנוף הירוק נכנס אליו מבעד לחלון גדול מעל האמבטיה)
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (דגש על טקסטיל ורהיטים במראה ישן בחדרה של הבת)
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה
לשימוש הכתבה בלבד ללי גולדשטיין בית הרצליה (מחדרו של הבן הבכור יש יציאה למרפסת שהתווספה מעל הפרגולה. קונסולת עץ ארוכה הוסבה לשולחן כתיבה צר וארוך, שמאפשר ישיבה לשניים)

זמן רב חיפשה ללי גולדשטיין בית. היא גדלה בהרצליה, ונשארה בה כשנישאה והקימה משפחה. שלושה ילדים נולדו, גולדשטיין המשיכה לתור אחר בית החלומות ולמדה עיצוב טקסטיל ב"שנקר". בכל נקודת מפנה בחייה זכתה גם הדרך המקצועית שלה לתפנית רלבנטית: כשלא מצאה מצעים יפים לחדרי השינה של ילדיה, עיצבה קולקציה בעצמה; ספרי זכרונות ייחודיים היא יצרה מבדים והדפסי תמונות; וכשנדרשה לשלב מזוזה בבית, הכינה מזוזות זכוכית במסגרת בדיל, והוסיפה לתוכן כפתורים או בובות משחק.

הכל התחבר בסופו של דבר בעבודתה הנוכחית כמספקת שירותי "הום סטיילינג" (הלבשה לבית), ולאחרונה היא רתמה את הכישורים לטובתה אחרי שמצאה בית בן 60 שנה בשכונה ותיקה, שהזכיר לה את ילדותה. אדריכלית השיפוץ הייתה ענת גולדנברג, וגולדשטיין לקחה על עצמה את הסטיילינג.

צילום (שמאל) :שי אדם
פיסת הטבע שגובלת במגרש היא הסיבה לקניית הבית, אומרת גולדשטיין (צילום (שמאל) :שי אדם )
כך הוא נראה לפני השיפוץ

200 המטרים הרבועים של הבית, המחולקים לחדרים אינטימיים, ממוקמים במגרש בן 370 מ"ר. החצר האחורית גובלת בשטח ציבורי עתיר עצים וצמחייה, ונדמה שהבית ממוקם בלב יער.

צילום: שי אדם
פסטורליה כפרית בעיר (צילום: שי אדם)

הפסטורליה נמשכת כשפוסעים בשביל הכניסה, הטובל בירק ומוביל למרפסת עץ לבנה עם כיסא נדנדה. בעומק המרפסת חבויה דלת לבנה, שמחדירה את אור השמש פנימה הודות לכנף-זכוכית הקבועה בצדה. כאשר נפתחת הדלת אפשר לחוש בשורשיה האירופיים של בעלת הבית – האם עלתה משווייץ והאב מבריטניה – שמתבטאים ביצירת חדרים תחומים, בניגוד ללופטים ולחללים הפתוחים שמאפיינים את הבתים החדשים שאנו מורגלים לראות בישראל כיום.

צילום: שי אדם
המראה מהסלון לכיוון דלת הכניסה (צילום: שי אדם)
צילום: שי אדם
המדף מעל האח מוסיף לדקורציה (צילום: שי אדם)

מאחורי עמוד תומך, שנחשף בשיפוץ, מסתתר הסלון. בקיר המרכזי שלו נפערו שני חלונות ממוסגרים בברזל לבן, וביניהם מפרידה אח מבוערת שממוסגרת במדף אבן ובמנורות קיר מוזהבות. מול הקיר מוקמה פינת הישיבה, שהגיעה לכאן מהבית הקודם של גולדשטיין כמו שאר פריטי הריהוט. פרטים ונגיעות קטנות יוצרים מראה שובה לב: מגש כסף עם כלי זכוכית ואגרטל עם צבעונים ורודים, שידה עתיקה שמעליה מראה ממוסגרת בזהב בסגנון עתיק, או כריות נוי על ספות לבנות שמותאמות לתמונה התלויה.

צילום: שי אדם
פינת הסבה במעבר בין הסלון לפינת האוכל (צילום: שי אדם)

בין הסלון לפינת האוכל מפרידה פינה, שגולדשטיין דווקא טרם סיימה לסדר; בינתיים מוקם כאן פסנתר לבן, ולצדו פינת הסבה. שולחן האוכל נמצא במה שהיה מחסן צמוד והפך בשיפוץ לחלק מהבית. כך הוא מנותק מהסלון ומאפשר למארחת לפתוח את השולחן מבלי להזיז רהיטים. חלון גדול מאיר את החלל, ובערב נדלקת כאן מנורה עתיקה שמשתלשלת מתקרת העץ הגבוהה.

צילום: שי אדם
קערות על אדן החלון במטבח (צילום: שי אדם)

בניגוד לרוב הבית המחופה בפרקט, המטבח רוצף באריחי גרניט-פורצלן דמויי בטון. גולדשטיין השאירה אותו סגור בחצי-קיר של בטון חשוף, שמשמש כגב לפינת אוכל עגולה והוא מהווה ניגוד לרוך הרומנטי סביב. ארונות הקיר אמנם מ"איקאה", אך אינם נראים סטנדרטיים משום שבנישה שנפערה במרכזם שובצו משטח עבודה ומדף מנירוסטה. הכיור ממוקם מתחת לחלון עם אדן רחב, שעליו מגובבות קערות באופן חינני; ליד שולחן האוכל העגול בולטת דלת עץ עם חלון זכוכית, שנקנתה בשוק הפשפשים ביפו והורכבה בכניסה לחדר הטלוויזיה – שהושאר סגור ומופרד, בכוונה תחילה.

צילום: שי אדם
לחדר הטלוויזיה שני פתחים: למטבח (מימין) ולסלון (משמאל) (צילום: שי אדם)
צילום: שי אדם
תמונות משפחתיות בחדר הטלוויזיה (צילום: שי אדם)

לקומה השנייה עולים בגרם-המדרגות המקורי, שמעקה העץ החום שלו נצבע בלבן. שלושת חדרי הילדים חולקים חדר רחצה מרווח, שהנוף הירוק נכנס אליו מבעד לחלון גדול מעל האמבטיה.

צילום: שי אדם
חלון גדול בחדר הרחצה של הילדים (צילום: שי אדם)

את הסגנון הרומנטי מספקים אריחים לבנים, שמחפים שליש מגובה הקיר ומסתיימים בקרניז בולט. בארון הרחצה, העומד על רגליים חשופות, שולבו דלתות זכוכית ומגירות סגורות. כלי הזכוכית שהונחו עליו מדגישים את צבעו העדין והמימי של הרהיט.

צילום: שי אדם
חדר הרחצה המרכזי וחדר הכביסה הצמוד אליו (צילום: שי אדם)
צילום: שי אדם
שירותי האורחים ופינה בחדר ההורים (צילום: שי אדם)

בחדר השינה של ההורים, שעוצב באופן שימושי ונעים, הורכב מול המיטה ארון-קיר גבוה עם ידיות בצבע זהב. את כתם הטורקיז תורמת השידה, שעליה מונחות מראה עם מסגרת ייחודית ותמונות משפחתיות. הרוך שעוטף את החדר הושג גם הודות לבחירת בדים בגוונים לבנים עם נגיעות כחולות, הן במצעים והן בריפוד הכורסה.

צילום: שי אדם
שידה בטורקיז ודלת זכוכית מובילות לחדר הרחצה הצמוד (צילום: שי אדם)

דלת זכוכית מובילה לחדר הרחצה הצמוד, שרוהט בדומה לחדר הרחצה של הילדים, למעט ארון הכיור שהושאר בגוון עץ "בוגר" יותר.

צילום: שי אדם
חספוס בתוך הרוך: עמוד תומך בסלון (מימין) וקיר לבנים חשוף בחדרו של הבן הבכור (משמאל) (צילום: שי אדם)
צילום: סטודיו עדיגיטל
טורקיז גם בחדרה של הבת (צילום: סטודיו עדיגיטל)
צילום: שי אדם
רהיטים לבנים בחדרו של הבן הצעיר (צילום: שי אדם)

בחדרו של הבן הצעיר נתלה מדף ארוך מסרגלי עץ צבועים בלבן, שמהם נבנה גם שולחן כתיבה. שרפרף שנשטף בצבע (טכניקת ווש) משמש כשידת צד. מחדרו של הבן הבכור יש יציאה למרפסת שהתווספה מעל הפרגולה, ואחד הקירות חופה בבלוקים שהושארו חשופים בכוונה. קונסולת עץ ארוכה הוסבה לשולחן כתיבה צר וארוך, שמאפשר ישיבה לשניים.

באדיבות ענת גולדנברג
תוכנית קומת הקרקע (באדיבות ענת גולדנברג)
באדיבות ענת גולדנברג
תוכנית קומת חדרי השינה (באדיבות ענת גולדנברג)
  • נגרות : פרונס דיזיין
  • חלונות בלגים: אורן חרש ברזל
  • פרקט: מטרופארק
  • רצוף: ויה ארקדיה
  • אריחים: חזי בנק
  • תכנון ועיצוב גינה: היוגב
צילום: שי אדם
(צילום: שי אדם)

 

אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד