שתף קטע נבחר

ישראכרט: גידול של 8.5% בקניות בכרטיסי אשראי ביוני

בחודשים מאי-יוני 2005 גדל מחזור הקניות בכרטיסי התשלובת ב-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מנכ"ל ישראכרט: "העלייה מצביעה על מגמה חיובית בשיפור בצריכה הפרטית במשק לאור הרגיעה הביטחונית והשיפור במצב הכלכלי"

בחודש יוני גדל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי מתשלובת ישראכרט ב-8.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני החברה שפורסמו היום (ד'). במאי-יוני גדל היקף הרכישות ב-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

מנתוני החברה עולה, כי הגידול במחזור מורכב מעלייה של 13% במספר העסקאות במקביל לירידה של 4% בסכום העסקה. לדברי מנכ"ל תשלובת ישראכרט, חיים קרופסקי, העלייה מצביעה על מגמה חיובית בשיפור בצריכה הפרטית במשק ושיפור בנכונות הצרכנים לצרוך לאור הרגיעה הביטחונית והשיפור במצב הכלכלי.

 

הענפים הבולטים ביוני היו ענף ההנעלה, שרשם גידול של 24% במחזור לעומת אשתקד, ענף ספקי שירות באינטרנט, שרשם גידול של 18%, ענף מסעדות ובתי קפה (גידול של 17%), ענף תיירות ונופש (גידול של 15%) וענף המכולות והסופרמרקטים (גידול חריג של 10%).

 

מבין עשר הערים הגדולות בארץ, המהוות כ-40% ממחזור הרכישות הארצי, נרשמה עלייה גדולה ביותר בהיקף הרכישות במחצית הראשונה של 2005 בפתח תקווה, ראשל"צ והרצליה (גידול של 11%).

 

הענף הבולט ביותר בפתח תקווה היה מכירה והשכרת רכב: היקף הרכישות עלה ב-21%, לעומת ממוצע ארצי של 7%. בראשל"צ הענף הבולט ביותר היה ענף המחשבים (29% לעומת 12% ארצי). בהרצליה הענף הבולט ביותר היה ענף הצעצועים (29% לעומת 17% ארצי).

 

57% מהמחזור הכולל בינואר-יוני היה רכישות של גברים: 52% מהעסקאות בוצעו על ידי גברים, וסכום הקנייה הממוצע של גברים היה גבוה ב-20% מסכום הקנייה של נשים. מהנתונים עולה, כי גברים משקיעים פי 3.5 מנשים בענפי המחשבים ובענפי מכירה והשכרת רכב, משקיעים פי 2 במוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ומשקיעים ב-70% יותר בתיירות ובנופש. נשים משקיעות פי 3 מגברים במכוני יופי וקוסמטיקה ופי 2 בהלבשה.

 

במחצית הראשונה של 2005 נרשם גידול של 11% בהוצאות בענף התיירות והנופש. גידול של 15% נרשם במחזור הקניות בענף המסעדות ובתי הקפה. בבתי קפה בלבד נרשם גידול של 32% בינואר-יוני.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים