שתף קטע נבחר

God of War: יש אלוהים

המשחק שפיתחה סוני במשך שלוש שנים כולל סיפור מרתק, מגוון כלי נשק, גרפיקה ריאליסטית ורמת קושי בינונית. המסקנות: המשחק הטוב ביותר בכל הזמנים ולכל הפלטפורמות הנוכחיות והעתידיות גם יחד

עצמו את העיניים ודמיינו את משחק ההרפתקה האידיאלי, הכולל סיפור מרתק, לחימה, סכינים, חרבות וכלי נשק מקוריים, גרפיקה עוצרת נשימה, וסאונד בהדמיית סראונד עוצר נשימה, שמכניסה אתכם עמוק לאווירת המשחק.

 

דמיינו משחק מהיר, שאינו עוצר ליותר מחלקיק שנייה לצורך טעינה. 

זהו God of War, המשחק שסוני פיתחה במשך שלוש שנים בסטודיו סנטה מוניקה.

 

המשחק הפתיע את העולם בתערוכת E3 הקודמת, וגרף פרסים ותארים רבים. כעת הסתיימה ההמתנה, והוא עומד להגיע למחוזותינו.

 

הסיפור המיתולוגי

 

על פי המיתולוגיה היוונית, אל המלחמה הוא "ארס". אלי האולימפוס האמינו שהוא איבד את שפיותו אך לא יכלו לעשות מאומה, מאחר ואביהם זאוס אסר על צאצאיו להתעמת.

 

זאוס התייחס לעימות ישיר, כך שהאלים יכלו להשתמש בבן אדם מתאים, שיוכל לנצח את אל המלחמה, זאת, למרות שאף בן תמותה מעולם לא הצליח להתקרב אליו.

 

במשחק אתם נכנסים לנעליו של קראטוס (השולט), שהיה אדם אלים מאין כמוהו, ושירת כגנרל ספרטני לפני שמכר את נשמתו לאל המלחמה תמורת כוח. זאוס חשב שקראטוס הוא הבחירה הטובה ביותר על מנת להביס את "ארס".

 

הוא נשלח בשם האלים לפתוח את תיבת הפנדורה היפיפייה שממנה יצאו בעבר כל הרעות אל העולם. אבל לא זה לא שינה, כל מה שחשוב היה לו זה להרוג את אל המלחמה ארס, תוך סיפוק יצריו האלימים והמיניים (לכן המשחק מיועד לבוגרים בלבד).

 

משחקיות משובחת

 

God of War הוא משחק הרפתקה פעולה אמיתי, שמצטרף לשוק רווי משחקים בינוניים המבוססים על סרטים, בהם הגיבור נושא נשק או שניים ויוצא לדרכו נגד אויבים רבים. בדרך כלל למשחק כזה יש פוטנציאל, בעיקר שיווקי, אבל לרוב ההרפתקה מאפילה על הפעולה או להיפך, זאת, מאחר ולא תמיד יש למפתחת את הכישרון או הזמן להשקיע גם בהרפתקה וגם בפעולה.

 

לסנטה מוניקה סטודיו, אחת מחברות התוכנה המוכשרות ביותר, יש את הכישרון, והיה את הזמן. God of War הוא ללא ספק משחק ההרפתקה-פעולה הראוי לקטגוריה זו.

 

כלי הנשק

 

רוב הלחימה מבוצעת באמצעות להבי הכאוס, זוג להבים המחוברים באמצעות שרשרת לפרקי כף היד של קראטוס, וניתן להילחם בהם באמצעות מכות פשוטות או יותר מ-200 צירופי מקשים.

 

באמצעות להבי הכאוס ניתן לתקוף אויבים הנמצאים במרחק קצר עד בינוני.

אפשר, למשל, להרכיב קומבינציות ארוכות כמו להכות באויב באוויר, לקפוץ בעקבותיו בהילוך איטי, לתפסו באוויר, לנעוץ בו את הלהב ולזרוק אותו חזרה לקרקע, וכל זאת תוך כדי רכיבה על חבל בנג'י.

 

גם מי שאינו בנוי ללימוד קומבינציות עדיין יכול לבצע פעולות בסיסיות באינטנסיביות ולנצח בסופו של דבר, רק שזה ייקח יותר זמן ומאמץ.

 

כלי נשק מיוחדים

 

עבור אויבים קשים או כאלו שנמצאים במרחקים גדולים יותר, עומדים לרשותנו כלי נשק מיוחדים אותם מקבלים לאורך המשחק, ומאפשרים למשל להקפיא את האויב או לירות למרחק.

 

באמצעות כסף שמרוויחים לאורך המשחק בצורה של עיגולים (Orbs) אדומים אפשר להשקיע בתבונה רבה בשדרוג כלי הנשק המיוחדים, כדי להפיק מהם קומבינציות יותר קטלניות ויותר מרשימות.

 

נקודות המגע בין הפעולה וההרפתקה באות לידי ביטוי בצורה של פזלים לאורך כל הדרך. חלקם משלבים פעולה כמו הקפאת מפלצת מינוטאור באמצעות ראש המדוזה. הם משמשים גם כאתנחתה מהפעולה האינטנסיבית של המשחק מבלי לעצור את המשחק ליותר מכמה דקות.

 

בעיות מינוריות

 

האמת שקשה יותר למצוא בעיות במשחק מאשר לגמור אותו ברמה הקשה ביותר. מי שממש מחפש יוכל לקטר על כך שהמשחק מאפשר לנוע בצורה חופשית ב-360 מעלות אך יש מספר מצבים כמו טיפוס על קירות או גלגול על הרצפה, בהם התנועה מוגבלת לארבעה כיוונים בלבד.

 

אחרים אולי יקטרו על חוסר היכולת לשלוט במצלמה, אך משחקים כמו Death by Degree של Namco כבר לימדו אותנו שכאשר נותנים לגיימר לשלוט במצלמה באמצעות המוט האנלוגי הימני - לרוב הוא פשוט יתלונן שהרצפה עקומה, לכן עדיף שהשליטה במצלמה תישאר אוטומטית.

 

גרפיקה

 

הגרפיקה במשחק God of War היא אולי היפה ביותר על גבי ה-Playstation 2 ובכלל. הגיבור, קראטוס, מוצג בצורה מפורטת להפליא כמו גם הבוסים, האזרחים והאויבים. הרקעים עצומי מימדים וכוללים שכבות רבות בתוכם. במיוחד התרשמנו מההתנהגות הפיזיקלית של החלקיקים, כמו בעת שמביטים בלפיד בוער, ואז מבחינים גם באש וגם בעולם המעוות שמשתקף דרך האוויר הלוהט.

 

כאשר צועדים במדבר רואים כיצד החול נע במקבצים אקראיים.

חיצים בוערים משאירים שובל של עשן בדרכם אל במטרה. גם התאורה והאפקטים של המים הרשימו אותינומאוד. גם צורת המוות המיוחדת של הבוסים השונים שובת לב והקסמים השונים מקסימים.

 

האנימציה היא חלק מובנה במשחק, במיוחד כשמצליחים להרוג את האויבים לפי הנחיות ספציפיות המופיעות בצורה של צלמית על גבי הדמות. האינטראקציה עם הסביבה יותר ריאליסטית. במהלך המשחק ראינו אנימציות רבות חד פעמיות, מה שבדרך כלל נחסך מכותרים אחרים משיקולי עלות תועלת. קטעי המעבר הם מהטובים שראינו במשחק מחשב ומרשימים לא פחות מכותרים מובילים אחרים.

 

סאונד

 

המוזיקה רבת עצמה אך יחד עם זאת אינה עליזה מידי. עוצמתה מתגברת או נחלשת בהתאם למצב הלחימה בזמן אמת. האפקטים נשמעים היטב בהדמיית צליל היקפי, ומכניסים אתכם לאווירת המשחק כבר מרגע הפעלת המשחק, החל מהתפריט הראשי המשדר עצמה מיוחדת במינה.

 

כאשר נלחמים במפלצות ניתן ממש לשמוע את גופן מתפרק איבר אחר איבר, לכל איבר יש את הצליל המיוחד משלו. הדיבוב של קראטוס מצוין וכך גם הדיבוב של שאר הדמויות במשחק. ניתן להתרשם מפס הקול באתר הרשמי של המשחק.

 

תוספות

 

המשחק כולל מגוון רחב של תוספות שחלקן נגישות רק לאחר שמסיימים את המשחק בפעם הראשונה. כבר בהתחלה ניתן לצפות בטריילר של המשחק ובסרטון וידאו המתאר כיצד אנשי סוני סנטה מוניקה יצרו את המשחק מתחילתו ועד סופו.

 

לאחר סיום המשחק ניתן לשחק במצב God Mode - מצב משחק קשה עד כדי סדיסטי,

או לשחק 10 מיני-משחקים אותם יש לסיים ברצף. ניתן גם לצפות בסרטונים המציגים רעיונות שלא הגיעו למוצר הסופי או להלביש את קראטוס בבגדים משעשעים.

 

כפי שהתוספות הפכו לסטנדרט בסרטי DVD, כך גם במשחקים - הן מאפשרות להתעמק ולהבין יותר את המשחק ואת הכישרון של יוצריו.

 

סיכום

 

יש אומנים שזוכים להכרה רק לאחר מותם, יש משחקי מחשב שזוכים לשיא ההייפ עד לרגע בו הם נולדים אל העולם האכזר.

 

המשחק God of War חריג במובן הזה - הוא נמצא כבר בידיים של הגיימרים ברחבי העולם מזה מספר חודשים, אך עדיין נחשב למשחק הטוב ביותר בכל הזמנים ולכל הפלטפורמות הנוכחיות והעתידיות גם יחד (כך, לפחות, טוען gamestats.com).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים