שתף קטע נבחר

שטרום יבדוק אם הרשתות הגדולות מחסלות את הקטנות

הרשתות הפרטיות פנו לממונה על ההגבלים העסקיים ודרשו את התערבותו במדיניות המחירים של רשתות השיווק הגדולות. טוענות כי הרשתות הגדולות, ובפרט סופרסל-דיל ואימפריה, שמו להן למטרה להוציא אותן מהשוק

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, החליט לבדוק את מלחמת המחירים ברשתות הגדולות. בעיקר הברים אמורים ברשתות שפרסל וקלאב-מרקט, אשר מוכרות לציבור מוצרים מובילים במחירי הפסד. הממונה יבדוק אם הורדת מחירים זו של הרשתות הגדולות היא בבחינת התנהגות טורפנית שנועדה לחסל את הרשתות הפרטיות, ובכך פוגעת בתחרות במגזר הקמעונאי.

 

במסגרת הבדיקה יבחן שטרום אם הרשתות הגדולות מנצלות את משאביהן הכספיים כדי להציע מחירים מתחת לעלות הקנייה במטרה לפגוע במתחרים.

 

ל"ידיעות אחרונות" נודע, כי הרשתות הפרטיות פנו לממונה על ההגבלים העסקיים ודרשו את התערבותו במדיניות המחירים של רשתות השיווק הגדולות. לטענתן, הרשתות הגדולות, ובפרט שפרסל-דיל ואימפריה, שמו להן למטרה להוציא אותן מהשוק. עד כה נמנע שטרום מלהתערב בנושא. ואולם לנוכח פנייתן של הרשתות הפרטיות וטענתן כי יש לרשתות הגדולות כוונה המוצהרת לפגוע בהן, החליט הממונה לבחון את העניין מחדש.

 

שטרום אמר לידיעות אחרונות כי יתערב בעניין רק אם ישתכנע במהלך הבדיקה כי קיים סיכון ממשי להמשך קיומן של הרשתות הפרטיות, עובדה שתפגע בתחרות ובעתיד גם המחירים המוצעים לצרכן. אם יחליט הממונה להתערב, יהיה באפשרותו להכריז על הרשתות הגדולות כקבוצת ריכוז, ולהורות להן לחדול ממכירת מוצרים בהפסד.

 

לפני כמה חודשים השיקו שפרסל וקלאב-מרקט את הרשתות אימפריה ושפרסל-דיל המתבססות ל מחיר בלבד. מאז ההשקה החלו רשתות אלה למכור מוצרים במחירי הפסד ולספוג על חשבונן את העלות האמתית. ההערכה היא כי הרשתות הגדולות עושות זאת במטרה להגדיל במהירות את נתחי השוק שלהן ולפצות את עצמן על תקופה ארוכה שבה העדיף הציבור לבצע את רכישותיו ברשתות הפרטיות, שהיו זולות יותר מאלה הגדולות.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סיון פרג'
שופרסל דיל. מחירי הפסד
צילום: סיון פרג'
מומלצים