שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית; שימורי הפטריות לא היו כשרים

בקשה לתביעה ייצוגית נגד קבוצת נטו. הטענה: שיווקה שימורי פטריות של ויליגר עם החותמת כשר של הרבנות, למרות שלא היו כשרים. לתביעה צורפו גם שופרסל וקלאבמרקט שלא הורידו את המוצר מהמדפים

בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת נטו, משווקת השימורים תחת המותג ויליגר, בטענה כי שיווקה פטריות בקופסא עם הסימן "כשר", למרות שהן לא היו כשרות. התביעה הוגשה גם נגד שופרסל וקלאב מרקט, שהמשיכו לשווק את המוצר למרות שהן היו מודעות לכך שמדובר בהטעיה של צרכנים צרכנים שומרי כשרות.

 

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד שלומי הס, נטען כי הצרכנים רכשו בתקופה מסוימת קופסאות שימורי פטריות הנושאות תוויות "ויליגר דליקטס" ו-"נטו" המיוצרות בסין, ואשר עליהן מוטבע סימן "כשר" וכן כיתוב בהשגחת הרבנות הראשית. התובעים, נטען, אף אכלו מהפטריות הללו בעוד שהמוצר כלל אינו כשר, והרבנות הראשית אף יצאה בפרסום כי הכשרות שהוענקה על ידה למוצר הושגה תוך הטעייה שהטעה היבואן את הרבנות הראשית, ובוטלה עם התגלות התרמית.

 

לטענת התובעים, הנתבעות קלאבמרקט ושופרסל לא עשו דבר על מנת לאסוף את המוצר מהמדפים בהם נמכר לאחר הסרת הכשרות ע"י הרבנות למרות שהיו מודעות לעניין זה חודשים רבים קודם לכן. הרבוע הכחול, לעומת זאת, כן הורידה את המוצר מהמדף.  

 

התובעים דורשים לחייב את הנתבעות לשלם לכל אחד מחברי הקבוצה סך 2,000 שקל כפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו, וכן  להורות לנתבעות, במאוחד ובנפרד, לשלם לתובעים הייצוגיים תשלום מיוחד בסך של 5% מהסך הכולל שייפסק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג' בנק ישראל
בית המשפט יפסוק
צילום: גטי אימג' בנק ישראל
מומלצים