שתף קטע נבחר

ביהמ"ש לערעורים בארה"ב: תוכנות פרסום - חוקיות

חברות adware אינן מפרות את החוק כאשר הן מקפיצות פרסומות כאשר הגולשים מבקרים באתרי אינטרנט מסחריים, קבע בית המשפט

חברות המפיצות תוכנות פרסום (Adware) אינן מפרות את חוקי סימני המסחר כאשר הם משתמשים בכתובות אינטרנט של חברות מוכרות בהם מבקרים הגולשים כדי "להקפיץ" פרסומות לקופונים והצעות לרכוש מוצרים של חברות מתחרות, כך קבע בית משפט לערעורים בארה"ב.

 

לאחר התקנתן, תוכנות פרסום עוקבות אחר הרגלי הגלישה של המשתמש ובכל עת בה הוא מבקר באתר אינטרנט מסחרי או מבקש מידע מסוים, התוכנה פותחת חלונות ובהם הצעות שיווקיות שונות. בית המשפט לערעורים דן בסוגיה לאחר שערכאות נמוכות יותר סתרו זו את זו בפסיקותיהן.

 

התביעה הוגשה על ידי חברת 1-800 Contacts נגד חברת הפרסום המקוון WhenU.com. בית המשפט לערעורים הישווה בין הפרסומות של WhenU לחנויות קמעונאיות המציגות מוצרים חסרי שם לצד מוצרים מותגים על המדפים.

 

בית המשפט לא התייחס לשאלת התסכול הרב שחשים צרכנים כלפי תוכנות פרסום (אשר האגרסיביות שבהן מכונות גם תוכנות ריגול), לאחר שהן מותקנות במחשב לעיתים ללא ידיעתם, וקשה מאוד להסיר אותן.

 

עם זאת, הפסיקה עשויה שלא לחול על כל הסוגיות המתעוררות בנושא סימני מסחר ותוכנות פרסום, למשל, כאשר מדובר בתוכנות פרסום המזהות מילות חיפוש שמקלידים גולשים באתרים כמו גוגל ומשתמשות בהן כדי לשלוח אותם לאתרים מסחריים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא כל תוכנות הפרסום הוכשרו
מומלצים