שתף קטע נבחר

לפעמים חלומות מתגשמים

הפעם אין לנו תלונות וסוף סוף קיבלנו תוכנית כמו שחלמנו: שלושת המתמודדים שרו יפה, והטובה מכולם עלתה לשלב הבא. מקס סמולוביץ משבח

לא ייאמן – סוף-סוף תוכנית של "כוכב נולד" שהכל הלך בה טוב. שלושה מתמודדים באו להילחם, סחטו את קולות המצביעים עד לשיא עונתי של מעל ל-200,000 קולות והשאירו קצת תקווה. נעמה לוי, ניצן קייקוב וכפיר אדרי נתנו את הכל בשביל להחזיר את אמון הצופים, ובפעם הראשונה העונה העלו בעיה: במי כדאי לבחור. נעמה לוי ניצחה בגדול, אבל גם שני המתמודדים האחרים היו הרבה יותר טובים ממה שנצפה בתוכניות קודמות.

 

נעמה לוי היא תופעה מיוחדת של זמרת יותר מדי טובה. בעוד ששאר המתמודדים מנסים לשפר את איכות הקול שלהם, היא צריכה ללכת אחורה בשביל למצוא את דרכה בתוך שירים פשוטים. זה יצר איזה משחק מוזר שבו היא לא הייתה בטוחה איך להתמודד עם השיר תוך כדי הביצוע. לכן הבחירה שלה - "נוסעת בעקבות האהבה" (במקור – ורדינה כהן בשיר שיצר דני רובס) - לא המריאה יותר מדי, ונראתה כמו דו-קרב בין נעמה שרוצה להיות זמרת פופ לנעמה שרוצה להיות דיווה. בכל מקרה היא נתנה תצוגת תכלית מרשימה, כי לוי מצוינת בשני האגפים. נותר רק לראות מה יקרה כשהיא תמצא את הנקודה הנכונה בין רגש לאיכות.

 

הצופים, אחרי כל הוויכוחים בשבועות הקודמים, נתנו גב גדול לזמרת האיכותית ביותר. לוי עלתה לחצי הגמר עם כמות קולות מכובדת, ונראה שעם השיר הנכון היא תשאיר את האחרים מאחור בדרך לגמר. מה שאפשר להציע לה זה שתבקש מכפיר אדרי לבחור בשבילה שיר.

 

האיש שבוחר נכון

 

אם אני הייתי בהפקת "כוכב נולד", הייתי שוכר את כפיר אדרי בתפקיד "זה שממליץ על שירים". עד עכשיו הוא שלף בכל פעם את השיר הכי מתאים והפתיע את כל מי שלא נתן לו סיכוי. "אל בורות המים", "מישהו" ועכשיו "כשאת נוגעת בי" (בועז שרעבי) היו בחירות מאוד מעניינות שהוציאו אותו הכי טוב. לא חשוב כמה דוחפים אותו לתפקיד "המסלסל", הוא מתעלה ומוכיח שעם תכנון נכון, שירה מדויקת והרבה רגש, אפשר לנצח דעות קדומות (וחולצה ורודה, שמשום מה הכריחו אותו ללבוש). מעבר לזה – מגיע לו הניצחון בדו-קרב הפרטי נגד ניצן קייקוב על גלגל ההצלה, הרבה בזכות כוח הרצון שלו. יש בו משהו אחר משאר המתמודדים. הוא לא ילד בן עשרים. הוא מבוגר יותר, מתוסכל יותר, רגיל להילחם, להתאכזב ולא לוותר על אף הזדמנות. והנואשות הזאת נותנת לו עוצמה נוספת.

 

כפיר אדרי רעד מפחד ומהתרגשות כשהוא שר. בשלב מסוים הייתי צריך לעצום את העיניים בשביל להתרכז בשיר מרוב שהוא הקרין לחץ. אבל ככה צריכה להיות התחרות. אתה רוצה לדעת שהאדם שמולך נותן מאתיים אחוזים ושורף את עצמו. בראיון הוא חזר והדגיש את הקלף החזק שלו – לא עוד ילד חמוד בראשית דרכו. הוא הציג את עצמו כזמר שישב שעות על שעות, ערב אחר ערב, באיזה מועדון שכוח-אל בשביל שייתנו לו את ההזדמנות לשיר שתיים-שלוש שורות. הוא האדם שצריך את התוכנית הזאת באמת, ויעריך את כל מה שייתנו לו. הקהל תיגמל אותו בהתאם בכרטיס לגלגל ההצלה. אם אני הייתי בין המתמודדים על הגלגל, הייתי מאוד נלחץ. עם כמה שהוא נראה לא מאיים, זה האיש שיודע לבחור את השיר הכי טוב בכל נקודה, והוא נואש מספיק בשביל לתת את הכל ומעבר לכך.

 

נזכרתי לפני התוכנית בביצוע הקודם של ניצן קייקוב ובכל המידע שסופק עד עכשיו עליו, כמו גם עלילות שאר בני הנוער בתוכנית. חשבתי שאכתוב על עוד ילד בוסרי שההפקה קידמה למטרות רייטינג. הייתי ממשיך בזה שהוא שוב בחר שיר בוגר שהוא לא יכול להתמודד איתו, מציין שהשירה שלו יותר מתאימה ללהקת בנים ומסיים בכך שהיו צריכים לתת לאחיו לעלות במקומו. אבל מה לעשות שקייקוב הצעיר התקדם מהמקום הזה שבו שכבה הדעה הקדומה שלי לגביו. הוא הלך על שיר מאוד מונוטוני – "זה לא אני" (שוב דני רובס) וזה קצת חנק אותו. אבל הוא עשה את מה ששאר הצעירים לא הצליחו – הוא שר שיר בוגר בצורה בשלה ומיומנת, תוך התחמקות מכל המניירות הילדותיות שרדפו אותו עד עכשיו.

 

קייקוב, עד עתה ילד ששר בסגנון היי-פייב, הוציא משיר יבש על אמצע החיים משהו מאוד מיוחד, והצליח במקום שבו כשלו קודמיו. ההפרש בינו לבין כפיר אדרי היה מאוד קטן – 6,000 קולות. בשלישייה אחרת היה לו סיכוי טוב יותר. את הקרב הזה הוא הפסיד, אבל כל הדברים הרעים שהוזכרו למעלה מתבטלים. חבל שהוא לא מקבל הזדמנות נוספת, כי ההתקדמות שלו היא באמת גדולה.

 

ובקרוב: הדר עוזרי

 

זה הזמן לציין גם ערב מוצלח של הלהקה והעיבודים. בכל תוכנית תמיד יש איזה פספוס שלא קשור למתמודדים, כמו מכונת התופים שליוותה את קסניה והבלאגן שהלך מאחורי עומרי רוטברד. הפעם הכל דפק כמו שעון ושלושת המתמודדים הרוויחו גב מוזיקלי מעולה לביצועים האישיים הנהדרים שלהם. כך שאפשר להעביר שבוע אחד בלי קיטורים, ורק נשאר לקוות שמגמת השיפור תימשך.

 

יש לציין שלא הכל הלך חלק. השירים האישיים בורחים שוב לכיוון השקט מדי. הביצוע המשותף של "בואי דינה" גרם לחובבי "מופע הארנבות של ד"ר קספר" לשקול את צעדיהם. ריקי גל התקדמה ממלחמת השאגות המסורתית לקריירה כמורה לדקדוק. ולא ברור מה עשתה שם זהבה בן, עם כל הרצון הטוב. אבל אם אלו הבעיות, המצב נהדר.

 

בשבוע הבא מגיעים פרקי הראש-בראש לסיומם ונשארו לנו שלושה מתמודדים: שלומי סבן ורועי חיים זינר, שדומים אחד לשני בצורה מחשידה, וגם עוד אחת, הדר עוזרי. אני כבר לא בטוח שזוכרים אותה, אבל יש לה קול מדהים, לוק של כוכבת נוער לטינית, והיא עושה רושם של עפרה חזה הבאה.

 

בתחילת העונה היא השאירה את הצופים בהלם מוחלט עם "שבחי ירושלים". מאז היא נדחקה לירכתי הראש-בראש, ולאחרונה נצפתה עושה קולות רקע מדי שבוע למתמודדים שונים בתוכנית. שלושה חודשים התייבשנו. בשבוע הבא סוף סוף מגיע תורה של עוזרי לשיר. אנחנו נהיה שם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ 2
לוי. טובה מדי
צילום: ערוץ 2
צילום: ערוץ 2
אדרי. לא עוד ילד
צילום: ערוץ 2
צילום: ערוץ 2
קייקוב. השתפר
צילום: ערוץ 2
עוזרי. סוף סוף
לאתר ההטבות
מומלצים