שתף קטע נבחר

ברגר קינג נכנסת לסין, וול מארט מעדיפה את רוסיה

ברגר קינג פתחה היום סניף ראשון בסין, בניסיון להשיג דריסת רגל בשוק המזון המהיר במדינה, שכבר נשלט על ידי מקדונלדס וקנטקי פרייד צ'יקן. מנכ"ל וול-מארט אמר בראיון ל"פיננשל טיימס" הבריטי כי הרשת מתכוונת להרחיב את עסקיה לפולין, הונגריה ורוסיה, ולא לעבור באופן קיצוני לסין

רשת ברגר קינג פתחה היום (ב') את הסניף הראשון שלה בסין, בניסיון לנגוס ברווחיה של מקדונלדס משוק המזון המהיר המתפתח במהירות רבה במדינה.

 

מסעדת ברגר קינג הראשונה בסין ממוקמת בשנחאי, בלב מרכז מסחרי ומול מקדש בודהיסטי, ומעליה מתנוסס סמל גדול של המבורגר. המסעדה תמכור, לצד המנות המפורסמות כמו הוופר, גם פריטים שמותאמים לטעם הסיני, בין השאר גם המבורגר מתובל ברוטב המאלה (mala) מדרום מערב סין.

 

שוק המזון המהיר בסין נשלט כיום על ידי הרשתות האמריקניות מקדונלדס וקנטקי פרייד צ'יקן. מקדונלדס, שכבר מפעילה 600 מסעדות בסין, מתכננת לפתוח השנה עוד 100 מסעדות במדינה, ולהגיע ל-1,000 מסעדות עד 2008.

 

וול-מארט מעדיפה את רוסיה

 

גם וול-מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, מבקשת להרחיב את השווקים שלה. אתמול אמר מנכ"ל הרשת לי סקוט בראיון ל"פיננשל טיימס" הבריטי כי וול-מארט מתכוונת להרחיב את עסקיה לפולין, הונגריה ורוסיה.

 

סקוט אמר כי וול-מארט מעוניינת להמשיך ולהשיג 30% מהצמיחה במכירותיה מחוץ לארה"ב. לדבריו, הרשת מעדיפה לצמוח באמצעות רכישות במרכז ומזרח אירופה. בנוסף, אמר סקוט כי הרשת בודקת גם אפשרויות בהודו.

 

"אנחנו לא מתכוונים לעבור באופן קיצוני לסין. כל זמן שאנחנו יכולים להמשיך ולהיות תחרותיים, נמשיך להחזיק בייצור במדינות שונות", אמר סקוט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים