שתף קטע נבחר

נשיא פיז'ו: להוריד רכב ישן מהכביש

ג'ין-מרטין פולז, נשיא קונצרן PSA, קורא לראשי האיחוד האירופי לצאת בתוכנית גריטה יזומה, במסגרתה יקבלו בעלי מכוניות ישנות כסף, כדי להורידן מהכביש

נשיא PSA (פיז'ו-סיטרואן), קונצרן רכב מהגדולים באירופה, יצא בקריאה לראשי האיחוד האירופי להנהיג תוכנית גריטה ("הורדה" לצמיתות מהכביש) יזומה למכוניות ישנות. ג'ין-מרטין פולז סיפר במסיבת עיתונאים כי הציע לראשי האיחוד תוכנית, במסגרתה יקבלו בעלי מכוניות בנות 12 שנים ויותר, 1,000 יורו (כ-5,500 שקל) במזומן או כזיכוי לרכישת מכונית חדשה. זאת, במטרה להוריד מהכביש מכוניות שיוצרו בעידן שלפני תקנות מחייבות ממיר קטליטי.

 

לדברי פולז, גריטה של מכוניות ישנות תהיה יעילה הרבה יותר מהתוכנית הנוכחית של האיחוד, לפיה יש לעודד רכישת מכוניות כלאיים (בנזין וחשמל) בפרט, והנעה אלטרנטיבית בכלל. לדבריו, הנעות אלטרנטיביות מהוות נתח זניח משוק הרכב האירופי, והשפעתן על הפחתת זיהום האוויר עדיין נמוכה. לעומת זאת, הוא סבור שהורדת כ-40 מיליון מכוניות בנות 12 ויותר, מתוך 190 מיליון המכוניות הנעות כיום על כבישי אירופה, תשפיע באופן טוב יותר.

 

יש לציין כי האינטרס של פולז בנושא זה ברור: החלטה של האיחוד האירופי לעודד שימוש ברכב כלאיים, תוך אילוץ יצרני הרכב לייצר כלים כאלו במכסה מינימלית, תעלה לקונצרן PSA הרבה מאד כסף. עם זאת, להצעתו של פולז יש גם יתרונות אקולוגיים וכלכליים ברורים, כפי שהוכח בעבר באירלנד ואיטליה.

 

בערים המרכזיות באירלנד ירד זיהום האוויר משמעותית לאחר החלת תוכנית גריטה שהצעירה את צי הרכב המקומי, ואילו באיטליה סייעה תוכנית דומה להנעת הכלכלה. מתי אצלנו?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים