שתף קטע נבחר

אודי אלופת מירוץ 24 השעות של לה-מאן

אודי נצחה במירוץ 24 השעות האגדי של לה-מאן, שהיה הפעם חם ומותח במיוחד. אחד מנהגיה, טום כריסטאנסן, עשה היסטוריה: ניצח פעם שביעית במירוץ

במירוץ 24 השעות של לה-מאן, שהסתיים לפני זמן קצר בצרפת, ניצחה אודי. מדובר במירוץ הסיבולת המתוקשר והמפורסם בעולם, וזהו ניצחון חמישי למותג אודי מאז שנת 2000. במירוץ השנה השתתפו. טום כריטסאנסן הדני, נהג אודי, עשה היסטוריה כאשר היה לנהג הראשון שניצח שבע פעמים במירוץ 24 השעות האגדי של לה-מאן.

 

כריסטאנסן, שנהג במכונית אודי R8 מקבוצת צ'מפיון האמריקנית, שבר בכך את שיאו של ג'קי איקס האגדי (שש פעמים). כל זה באירוע שציין 50 שנה לתאונת המירוצים הקטלנית ביותר בהיסטוריה, שאירעה על המסלול הזה ב-1955. 

 

פיבוריטית

 

אודי, שמכוניותיה הורצו על ידי קבוצות פרטיות, התייצבה למירוץ כפיבוריטית. אלא שעד מהרה הסתבר שהמכוניות הקלות של קבוצת פסקרלו (בניהולו של הנרי פסקרלו, שניצח 4 פעמים כנהג) עומדות להוות אתגר לא מבוטל. הן היו המהירות ביותר בהקפות הדירוג, וגם במהלך המירוץ קבעו את הזמנים הטובים ביותר.


טום כריסטאנסן והאודי של קבוצת צ'מפיון האמריקנית. הישג מרשים

 

אבל באודי הגדולה והמנוסה לא נבהלו, ונצמדו לתוכנית המירוץ שלהם מבלי להתחשב במתחרים, מתוך הנחה שהאמינות שלהם תהיה גבוה יותר. ואכן המכוניות של אודי סבלו מפחות תקלות ונזקקו לפחות תיקונים, מה שסייע לצוות של כריסטיאנסן, ג'י גי' לכטו ומרקו וורנר לנצח.

 

אבל אם בצוות הנהגים של אודי היה "מר לה-מאן" העכשווי, הרי שגם למכונית מספר 17 של פסקרלו נשלחו מבטים רבים. זאת משום שאחד החברים בצוות הנהגים שלה היה אלוף העולם בראלי, סבסטיאן לואב. לואב, במירוץ ראשון על מסלול הלה-מאן, הציג יכולת נאה ועקומת למידה מהירה, ועד הלילה (המירוץ מתחיל בארבע אחר הצהריים) כבר רשם זמנים דומים לחבריו לקבוצה.

 

אבל לואב נאלץ לפרוש כאשר אחד מחבריו שגה וגרם נזק למכונית. המכונית השנייה של פסקרלו שרדה בצורה טובה יותר, ורדפה אחרי האודי המובילה עד לשלבי הסיום, כאשר היא משיגה לבסוף את המקום השני. בכך היא הקדימה צמד מכוניות נוספות של אודי.


מחממים בלמים. פרנק ביילה מקבוצת צ'מפיון על המסלול

 

במקום החמישי והשישי הכללי, וראשונה בקטגוריית ה-GT1 (הקרובה יותר למכוניות סדרתיות), ניצחה שברולט קורבט, אחרי קרב מותח עם אסטון מרטין. אסטון, שביצעה חזרה היסטורית ללה-מאן, הייתה מהירה יותר בשלבי הפתיחה אך סבלה מיותר תקלות. הקרב המותח בין ה-DBR9 לקורבט נפסק שעה וחצי לפני הסיום, כאשר שתי המכוניות של אסטון נעצרו בגלל תקלות. אחת הצליחה לחזור למסלול - רק כדי שתוכל לסיים רשמית ולקבל את המקום השלישי בקטגוריה. היה זה ניצחון מרשים לקורבט C6 החדשה בהופעה ראשונה בלה-מאן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית קבוצת פסקרלו. כמעט, אבל גם מקום שני הוא מכובד
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים