שתף קטע נבחר

מעצב רובר יוצא להתקפה

על הנהלת היצרנית ("סוג האנשים שתמצא בחנות כלים שכונתית"), על עודף העובדים ("היו אנשים שתפקידם להתקין שרשראות שלג לצמיגים") ועל בזבוז משאבים ("המנהלים סרבו לטוס בטיסות זולות"). כך קרסה רובר, גרסת המעצב, פיטר סטיבנס

פיטר סטיבנס, מעצב רובר, תקף השבוע בחריפות את הנהלת יצרנית הרכב פושטת הרגל, בראיון שקיים לערוץ הטלויזיה ITV1. לדברי סטיבנס, ברובר היתה תרבות של בזבזנות, שמרנות ועצלנות, כולם גורמים ברורים לקריסת היצרנית לפני כחודשיים.

 

"חבר המנהלים של רובר הם סוג האנשים שאתה מצפה למצוא בחנות כלי עבודה שכונתית", אמר סטיבנס בראיון. "הניהול - והחברה כולה - סבלו מפעולה בכוח ההתמדה, בלי תוכניות לעתיד, ותוך סרוב להתאים את הייצור לדרישות השוק המשתנות".

 

הקשר שלא היה עם פיאט

 

סטיבנס טוען גם כי ברובר היתה העסקת יתר של עובדים, כולל אנשים שכל תפקידם היה להתקין שרשראות שלג על צמיגי מכוניות. ואם כל זה לא מספיק, הרי שהבכירים התעקשו תמיד לטוס בטיסות יקרות, בעוד שעובדים רבים הגיעו מאוחר לעבודה ולא היו מוכנים להתייצב בשעות הבוקר המוקדמות כנדרש. "התופעה הזו היתה מאד מתסכלת", אמר סטיבנס.

 

והגרוע מכל, יש לשער, הוא טענות סטיבנס על הקשר הלא מועיל עם הסינים. לדבריו, עסקה גדולה ורווחית יותר הוצעה מצידה של פיאט, אך ראשי רובר דחו אותה על הסף משום שהיו נדרשים לבצע פיטורים. לדבריו, הקשר עם SAIC (שנחאי אוטומוטיב הסינית) נראה מבראשית כבעל סיכוי קטן, ולקה באופטימיות יתרה.

 

"אני לא מאמין שהם (הסינים, ר.צ) היו פשוט רוכשים את המפעל, מייצרים את המכוניות כבעבר ורק שולחים מסגרות זולות למושבים מסין או משהו כזה, לחסכון בעלויות", אמר סטיבנס. "ויותר מכך, אני לא מאמין של-SAIC היה בכלל את הכסף הנדרש, בהתחשב בכך שמדובר בקונצרן שהמכירות שלו צנחו ב-50% בשנה האחרונה".

 

"לזכותם של הסינים יש לציין שהם אנשים מאד חכמים", מסכם סטיבנס. "הם התחילו את השיחות עם נציגי רובר לאחר לילה ארוך של שתיית אלכוהול, והעניקו לעצמם יתרון של ממש".

 

בזבוז בספורט

 

מלבד הראיון עם סטיבנס, נטען בתוכנית המיוחדת שחקרה את קריסת רובר כי בקרב היצרנית היתה אווירת בזבוז ללא תכלית. אחד מנהגי המרוצים של רובר, מארק בלונדל, אמר שהיצרנית ניהלה את עסקי הספורט המוטורי שלה בערבוביה, בלי לתכנן באופן מסודר מהן המטרות שיש להשיג.

 

בתוכנית נטען כי ברובר בזבזו מיליוני פאונדים בהשתתפות במספר ענפי מרוצים - ביניהם מרוץ ה-24 שעות של לה-מאן - זאת בשעה שעתיד היצרנית היה לוט בערפל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיטר סטיבנס, מעצב רובר לשעבר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים