שתף קטע נבחר

אמור לי מה מיקומך בגוגל ואומר לך מה אתה שווה

70% מהתנועה באינטרנט מגיעה ממנועי החיפוש הגדולים כמו גוגל ויאהו. מנועי החיפוש יכולים על כן להיות כלי שיווקי מצויין אם תדע למצב את האתר שלך בראש עמוד התוצאות של החיפוש, או "לקנות" מילות חיפוש רלוונטיות לאתר שלך, שיובילו את הגולש ישירות אליך

אז בנית אתר אינטרנט לתפארת. יופי. השאלה היא איך אתה יוצר תנועת גולשים משמעותית לאתר שלך? ואיך ממקסמים את מספר הביקורים באתר שלך.

 

מחקרים מוכיחים את העובדות הבאות: 70% מהתנועה ברשת מגיעים ממנועי חיפוש כמו Google ,MSN ,Yahoo וכו'; עשרה מנועי החיפוש המובילים מהווים 90% מכל התנועה ברשת; רק 20% מהמשתמשים במנועי חיפוש יעברו לדף השני של תוצאות החיפוש; 50% יקליקו רק על עשרת הלינקים בראש עמוד תוצאות החיפוש ויעצרו שם.

  

המסקנה היא ברורה - האתר שלך חייב להשתבץ במנועי חיפוש מובילים, בדף החיפוש הראשון ובמיקום ראשוני עד כמה שניתן בדף תוצאות החיפוש. על מנועי החיפוש המובילים בעולם - גוגל, יאהו, MSN ואחרים - נאמר ש"אם אתה לא שם, אתה לא קיים". בארץ, מצא סקר האינטרנט התקופתי של טלסקר שגוגל מוביל ברמת חשיפה עם 62% בקרב משתמשי אינטרנט יהודיים מגילאי 13+ ולאחריו יאהו עם 21.2%

 

מסקנה - אתה צריךSEM

 

המונח SEM או Search Engine Marketing מתייחס לכל התחום של השיווק במנועי החיפוש. השימוש בצינור זה, בארה"ב, נמצא בעלייה מתמדת ומואצת, כאשר חלק גדל והולך של משווקים מבין שכדי למשוך תנועה לאתריהם, הם צריכים להיות פעילים ומורגשים במנועי חיפוש.

 

בארץ, תחום ה-SEM נמצא רק בחיתוליו, אך בארה"ב השיווק במנועי חיפוש הוא ענף שגלגל לבדו בשנת 2004 כ-4 מיליארד דולר. על פי הערכות מומחים יגיע השיווק במנועי החיפוש ל- 13.5 מיליארד דולר בשנת 2007

 

הצרכן האמריקאי כבר הפנים את השימוש באינטרנט ובמנועי חיפוש לחיי היומיום שלו - למעלה מ-80% מהאמריקאים משתמשים במנועי חיפוש ביומיום; חיפוש במנועי חיפוש הוא הפעילות השנייה הפופולארית באון-ליין אחרי דואר אלקטרוני; קרוב ל-50% מהאמריקאים מתחילים בחיפוש באינטרנט כאשר הם רוצים לרכוש מוצר או שירות, אם כי הם עדיין קונים לבסוף בחנויות.

 

אז מהו בדיוק SEM?

 

• פרסום במנועי חיפוש. את הפרסום במנוע החיפוש ניתן לראותו בתוצאות שנקראות links Sponsored. המפרסם משלם עבור כל קליק שהגולש מקליק במילת חיפוש ספציפית שהוא רוכש ממנוע החיפוש (המובילים בתחום החיפוש המתומחר הם: גוגל ׁ(Adwords) ויאהו (Overture).

 

• אופטימיזציה של דפי האתר שלך, כדי שהאתר שלך "ייקלט" ע"י מנועי החיפוש המובילים ברשת ויופיע במיקום גבוה בדפי התוצאות 'האורגניות' במנועי החיפוש.

 

• הופעה ברשימות directory.

 

• יצירת קישורים מאתרים אחרים. מספר הקישורים ואיכותם של הלינקים שמפנים לאתר שלך הם פרמטר חשוב ביותר בהעלאת המיקום שלך בתוצאות של מנוע החיפוש.

 

כשגולש מקליק במנוע החיפוש מילת חיפוש הוא יקבל שתי קטגוריות של תוצאות חיפוש: תוצאות 'אורגניות' ותוצאות מתומחרות שהן למעשה פרסום.

 

מחקר הראה ששלוש התוצאות האורגניות בראש דף החיפוש הראשון מהוות כ-60% מסך כל הקליקים של הגולשים המחפשים. לגבי תוצאות החיפוש המתומחר - התוצאה בראש העמוד מקבלת 51% מסך כל הקליקים המתומחרים ואילו השנייה רק 24.2% מסך כל הקליקים המתומחרים.

 

תוצאות אורגניות לעומת מסחריות

 

 

מחקר הוכיח שבקרב שני מנועי החיפוש המובילים בעולם, גוגל ויאהו, למעלה מ-60% מגולשי יאהו ו72% מגולשי גוגל הקליקו על תוצאות החיפוש האורגניות ("האמיתיות"), כאשר הם חיפשו לינקים רלוונטיים. מחקר אחר מצא שחמש מתוך שש רכישות באינטרנט הגיעו מהתוצאות האורגניות.

 

המסקנה ברורה: שם המשחק ב-SEM הוא היכולת להשתבץ בראש הדף הראשון של תוצאות החיפוש הלא מסחריות. יחד עם זאת, החיפוש המתומחר הוא כלי חשוב שמאפשר לבעל האתר לבצע מחקר לגבי מילות החיפוש הממקסמות את התנועה לאתר שלו.

 

חשוב לציין ש-SEM הוא תנאי חשוב להצלחת השיווק ברשת אבל לא מספיק. כבר ראיתי מקרים בהם חברות השקיעו הון עתק ב-SEM כדי לוודא שאתריהן הופיעו במקום גבוה בדף תוצאות החיפוש, אבל לא הצליחו לתרגם את התנועה המשמעותית שנוצרה כתוצאה מהמאמץ הזה למכירות הלכה למעשה.

 

שיווק אפקטיבי במנועי חיפוש ישפר את ה"ניראות" של אתרך במנועי החיפוש, והביטוי לכך יהיה גידול בתנועת הגולשים לאתר שלך. אבל זה לא מבטיח בהכרח יותר מכירות ורווחיות גדולה יותר, כי הגורם הקריטי הוא שיעור המרת הגולשים לרוכשים בפועל, כמו שנאמר - השורה התחתונה היא זו שקובעת.

 

חיים אורן הוא מנכ"ל חברת אורן Marketing המעניקה ייעוץ וליווי לעסקים וחברות בתחומים של אסטרטגיה שיווקית, מיתוג ופרסום באינטרנט, ופיתוח שיווקי בארץ ובעולם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים