שתף קטע נבחר

האם נינטנדו מוותרת על הגיימרים?

עלינו להתכונן לעתיד שבו נינטנדו אינה מפתחת יותר משחקים עמוקים ורחבי-ידיים המיועדים לגיימרים, אלא בראש ובראשונה משחקים קטנים בהיקפם, פשוטים ומהירים, שאפשר לקחת ליד ולשחק בן רגע

האם נינטנדו ויתרה על שוק הגיימרים, והחליטה לפנות לקהל הרחב? ככל שחולף הזמן ומתפרסמים עוד ועוד ראיונות עם אנשי החברה לגבי קונסולת ה"מהפכה" החדשה שלה, אני משתכנע יותר ויותר שאכן יש דברים בגו'.

 

למרות התגובות הנזעמות שאני בוודאי הולך לחטוף על הראש מנינטנדופילים, אני חושב שעלינו להתכונן לעתיד שבו נינטנדו אינה מפתחת יותר משחקים עמוקים ורחבי יריעה המיועדים לגיימרים, אלא בראש ובראשונה משחקים קטנים בהיקפם, פשוטים ומהירים, שאפשר לקחת ליד ולשחק בן רגע.

 

אתם לא חייבים להאמין לי. אפשר פשוט לקרוא ראיון שפירסם מדור Game Over של אתר CNN Money עם שיגארו מיאמוטו, הגורו היצירתי של נינטנדו. לדברי מיאמוטו, הוא לא נמשך לשחק ברוב המשחקים שקיימים היום בשוק. "רוב המשחקים ארוכים מדי, או שהם גדולים ורחבי-ידיים מדי, ואם אין לך כוח להשקיע בהם את כל השעות שהם דורשים, אתה פשוט לא תשחק בהם", אמר מיאמוטו.

 

לשחק ללא לימוד מוקדם

 

הוא ציין שהוא היה רוצה לראות הרבה יותר חידושים ומקוריות במשחקים, וצורות חדשות של משחקים שאתה פשוט יכול לקחת ליד ולהתחיל לשחק מיד, בלי צורך להשקיע זמן בלימוד מוקדם. לדבריו, המטרה של נינטנדו עם ה"מהפכה" היא ליצור משחקים שפונים לכל המשפחה, והדוגמה שהוא נתן הוא ה-Nintendogs, משחק דמוי טמאגוצ`י משוכלל שבו אנחנו מגדלים ומשתעשעים עם גורי כלבים חמודים, שיצא ל- DS ומכר כבר 400,000 עותקים ביפן.

 

נינטנדו ויתרה על הגיימר הממוצע

 

מי שרוצה יכול לומר שדבריו של מיאמוטו (ודברים דומים של בכירים אחרים בחברה) אודות ה"מהפכה" הם בסך הכל מס-שפתיים שנועד לאוזני המשקיעים, שרוצים לכבוש את פלח השוק הגדול ביותר. למעשה, יאמרו המתנגדים, להערכתי, כי נינטנדו אולי תשקיע מעט יותר בציבור הרחב, אבל היא תמשיך לפתח משחקים ארוכים ומושקעים לגיימרים כמו תמיד. הנה, זלדה החדש ל- GameCube הוא כזה, וכבר נמסר שה"מהפכה" תזכה לגרסאות חדשות של Super Smash Bros. Melee (עם משחק ברשת!), Metroid Prime ושאר מותגים גיימריים מובהקים.

 

לדעתי, אלו החושבים כך מזלזלים בדבריהם של אנשי נינטנדו. ככל שחולף הזמן אני משתכנע יותר ויותר שהם באמת מצהירים את מה שהם מאמינים בו, ושהם החליטו לוותר על המירוץ על ליבו של הגיימר הממוצע. זה לא צריך להפתיע אף אחד.

 

הכסף הגדול, כך אנחנו למדים מהניסיון של סוני עם ה-PS2, נמצא בקהל הרחב וה-Casual, שקונה מיליוני עותקים של אותם משחקי ספורט מדי שנה בשנה (בארה"ב), או משחקי EyeToy (באירופה). נינטנדו יודעת שהמעריצים שלה ממילא יקנו את ה"מהפכה" - גם אם יצאו לה רק משחק-שניים בשנה שממש מיועדים לגיימרים, בעוד כל השאר יפנו לשוק "המשפחתי".

 

ונסיים בדבריו של מיאמוטו, שמתייחס להבדל בין ה"מהפכה" לבין ה- PS3 וה-X360, ששווקו ב-E3 כמיועדות באופן מובהק לגיימרים: "לא התרשמתי יותר מדי מהמצגות של סוני ומייקרוסופט ב-E3. זו היתה רק גרפיקת מחשב נוצצת, שכל אחד עם מחשב יכול ליצור. ההבדל בינינו לבינם היא השימוש שאנחנו עושים בטכנולוגיה. אנחנו רוצים לעשות דברים שונים, ואני מרוצה מהדרך בה בחרנו. אתם לא הולכים לקבל מה"מהפכה" את אותה חוויה כמו בקונסולות האחרות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"המהפכה" של נינטנדו
משחקים קלים ופשוטים?
Vgames.co.il
מומלצים