שתף קטע נבחר

יעקב קדמי: רמת האמון בפרסום יורדת

מנכ"ל באומן בר ריבנאי: מותגים אינם מצליחים יותר ליצור בידול אמיתי. יילך ויגבר הצורך בתצפיתנים שיעקבו אחרי התנהגויות, הרגלים וצרכים של הצרכנים בשטח

יעקב קדמי, מנכ"ל באומן בר ריבנאי, אמר כי מותגים אינם מצליחים יותר ליצור בידול אמיתי, וכי הצרכן חי בתחושה מתמדת של החמצה וחוסר סיפוק. "לא קיים יותר לקוח נאמן. רמת האמון בפרסום יורדת, והצרכן סומך יותר על המלצות שעוברות "מפה לאוזן", אמר קדמי שדיבר בכנס שהתקיים בסוף השבוע בקריה האקדמית קרית אונו, בשיתוף באומן בר ריבנאי וסאצי וזניט מדיה, ובו דנו באסטרטגיות החדשות הנדרשות לאור הקושי ההולך וגדל בהשגת תשומת ליבו של הצרכן.

 

קדמי רואה בתופעת ה"טרנדים" את הפיתרון להשגת הצרכן. הוא סבור שיש לזהות בזמן טרנדים ולהשתמש בהם. הוא ציין את המשקה ייגרמייסטר שהפך ללהיט בבארים, מבלי שהושקע שקל בפרסומו. קדמי ציין את הצורך שיילך ויגבר בתצפיתנים שעוקבים אחרי התנהגויות, הרגלים וצרכים של הצרכנים בשטח. לדבריו, כי צריך ליצור ביקושים למוצרים ולקחת סיכונים גדולים יותר בפיתוח שווקים וקטגוריות חדשות.

 

אלון הוכדוף, מנכ"ל זניט מדיה, אמר בכנס כי הטענה שהלקוח הוא המלך מקבלת משמעות מחדש בעולם דיגיטלי. הצרכן שלדבריו הפך ל"ג'אנקי אינטראקטיבי" מקבל ביום כ-3,000 מסרים שיווקים שאין שום סיכוי שהוא יוכל לעכל אותם.

 

הוכדוף הציג מחקר נערך לאחרונה בזניט העולמית בארה'ב ובו נמצא כי מבין 62% מכלל האנשים שמשתמשים במכשיר הטיבו לצורך צפיה בתוכניות בזמנם הפנוי, מזפזפים 77% על הפרסומות. מבין 38% מהאנשים המשתמשים בטיבו בזמן שהם צופים בטלויזיה מזפזפים 17% על הפרסומות. סה"כ, אמר, כ54% מאנשים שמשתמשים בטיבו מדלגים על הפרסומות.

 

לדברי הוכדוף, על-מנת להגיע לצרכן יצטרך ענף הפרסום לעבור מאסטרטגיית פרסום להעברת מסרים ולמיקסום תכנים על-מנת להעשיר את חויית המותג.

 

סופי בלום, מנכ"ל פרוקטור אנד גמבל, אמרה כי צריך להעיז וליצור כלים חדשים להבנת הצרכים. על-מנת ליצור מערכת יחסים משמעותית ורלבנטית יש ליצור, בין השאר, הצעות עסקיות מפתות "תפורות צרכן" ולהשתמש במדיה החדשה.

 

יעקב גלברד, מנכ"ל פלאפון, אמר כי הוא צופה כי בשוק הסלולר הנמצא כיום ברוויה של קרוב ל100%, יילך ויתפוס מקום מודל "החבילות" שהתפתח בארה'ב ובאירופה. לדבריו, על אף שכיום נרתע הצרכן הישראלי מלהתחייב לתשלום קבוע לפרק זמן ארוך, הוא צופה שתוך שנתיים זה יהיה המודל השכיח.

 

עמוס שפירא, מנכ"ל אל-על לשעבר, התנגד לתפיסות שהועלו בכנס לפיהן הצרכן עבר שינוי גדול ואמר כי הצרכן לא השתנה. לטענתו, מי שעבר שינוי הם המשווקים ואיתם הסביבה התחרותית הגורמת ללקוח להגיב.

 

סקר: 71% לא נאמנים למוצרים או שירותים

 

בכנס הוצגו ממצאי מכון המחקר מדגם, לפיהם 71% מהאוכלוסייה אינם נאמנים בדרך כלל למוצרים או שירותים: 47% מדווחים על עצמם כי אין להם בעיה להחליף מוצר במידה ויש מוצר אחר במבצע וכרבע (24%) מציינים שבדרך כלל אינם נאמנים למוצרים מסוימים. רק כרבע מהאוכלוסייה (25%) מציינים כי הם כמעט תמיד קונים אותם מוצרים. (4% נוספים לא ציינו תשובה כלשהי).

 

רוב הצרכנים (63%) מסכימים עם האמירה כי חברה מסחרית צריכה לספק את רצונו של הלקוח, גם אם לא בטוח שהוא צודק.35% אינם מסכימים או מסכימים במידה בינונית עם אמירה זו ו- 2% חסרי דיעה.

 

על פי הממצאים, כשני שלישים מהצרכנים (67%) סבורים כי חברות מסחריות צריכות להיעזר בהם בעיצוב, בפיתוח ובשיפור המוצר והשירות. 29% נוספים אינם מסכימים או מסכימים במידה בינונית עם טענה זו ו- 4% נוספים חסרי דיעה (ציינו "לא יודע").

 

47% מהאוכלוסייה היו מעונינים לצפות רק בפרסומות בתחומים המעניניים אותם, כלומר - היו רוצים לבחור את הנושאים של הפרסומות שיופיעו בטלוויזיה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קדמי. "לא קיים יותר לקוח נאמן"
מומלצים