ועדת הכספים אישרה אתמול את הפחתת התוספת לאגרת הרישוי המוטלת על רכב דיזל פרטי. אגרת הרישוי המוגדלת מוטלת לאור פערי המס הניכרים בין בנזין - 2.2 שקלים לליטר, לבין סולר - 68 אגורות לליטר.
שר האוצר, בנימין נתניהו, ושר התחבורה, מאיר שטרית, הגישו את ההצעה במשותף. מדובר בצו המהווה חלק מהסדר הסולר, לפיו יושווה המס המוטל על הסולר למס המוטל על בנזין בתוך חמש שנים. המהלך החל ב-1 בינואר 2005 והוא יסתיים ביולי 2009.
בשלב הראשון של ההסדר, שייכנס לתוקף ב-1 ביולי 2005, יועלה המס על הסולר ב-30 אגורות. במקביל, תופחת אגרת הרישוי המוגדלת המוטלת על רכב דיזל פרטי ב-270 שקל, כך שהיא תסתכם לאחר השינוי ב-1,400 שקל. מהלך זה מצטרף להפחתה באגרת הרישוי שנעשתה כבר ב-1 במרץ 2005, בסכום של 653 שקל. בסך הכל הופחתה אגרת הרישוי המוגדלת בחודשים האחרונים ב-900 שקלים - מ-2,323 שקל ל-1,400 שקל.
התוספת לאגרת הרישוי ברכב דיזל מסחרי עומדת כיום על 1,273 שקל. מאחר שכבר עתה אגרה זו נמוכה בהשוואה לרכב פרטי, לא חל כל שינוי באגרה בשלב זה.