שתף קטע נבחר

היכונו ל-Alan Wake: הטווין פיקס של המשחקים

יוצרי מקס פיין מפתחים מותחן פעולה הזוי ממבט שלישי, בו האור הוא המפתח לנצחון בעולם בו הדמיון והחלומות מתערבבים עם המציאות. זכינו להצצה ראשונית ב-Alan Wake

אם לתאר את אלן וויק במילה אחת, הייתי אומר: וואו. היצירה החדשה של אנשי Remedy היא לא פחות מכוכב התערוכה בשבילי. אחרי שעשו לא מעט כסף עם מקס פיין הפופולרי שלהם, יכלו החבר`ה להתכונן בשקט לקראת הדור הבא. לא רק ברמת הגרפיקה, אלא גם במשחקיות. בתערוכת E3 האחרונה זכיתי להצצה ראשונית בכותר, שסביר להניח שיהיה המקס פיין הבא. הכירו את אלן ווייק.

 

זהו מותחן-פעולה ממבט שלישי, אך הוא שונה מאוד משני המשחקים הקודמים של החברה. אם מקס פיין נטה לכיוון הפילם נואר, הרי שווייק עומד להיות סדרת טלוויזיה. ההשראה של היוצרים

היא הסדרה הפסיכודלית של דיוויד לינץ`, הלא היא טווין פיקס. ממה שראינו, המשחק נראה נהדר, אך הרעיון שמאחוריו מעניין עוד יותר. באלן וויק האור הוא המפתח לניצחון בעולם בו הדמיון והחלומות מתערבבים עם המציאות. נשמע הזוי? בהחלט!

 

אלן וויק - האימה הופכת למציאות

 

את המשחק הציגו לנו פטרי ג`רבילנטו וסאקו לתינן מהחברה. האחרון התחיל בתיאור קצר על עלילת המשחק. מסתבר שאלן ווייק הוא בחור אשר התארס לאהובת ליבו, ולאחר מכן התחיל לסבול מסיוטים מוזרים. במקום ללכת לפסיכולוג הוא החליט לכתוב על זה ספר, וכך הפך לסופר אימה מצליח מאוד. יום אחד ארוסתו נעלמה כלא הייתה, דבר שהביא את אלן להתמוטטות עצבים ולאובדן שליטה על חייו.

 

הוא עבר להתאכסן במרפאה טיפולית, אי שם בעיירה רוויט פולס, וושינגטון. איזור שקט, עם הרים, עצים, כפר קטן, מגדלור וכד`. במרפאה מטפלת בו אישה מסתורית, שמשום מה דומה מאוד לארוסתו הנעדרת. הסיוטים חוזרים אליו והוא מתחיל לכתוב את ספרו השני, אך הפעם, חלומות האימה הופכים למציאות. הגבול בין אמיתי לחלום מתחיל להיעלם.

 

כך גם כל השאריות ממקס פיין. נעלמו. לעומת שני הכותרים הקודמים של החברה, שהיו מאוד לינארים ובסביבות סגורות בהן חסר רק חץ שיורה לשחקן לאיפה ללכת, אלן ווייק שונה מאוד. פטרי ריחף על פני האזור הענק שהמשחק יכיל, אזור בו יוכל השחקן ללכת לאן שיחפוץ. אך אל תדאגו שתלכו לאיבוד, המשחק יהיה מבוסס משימות כך שתמיד

תדעו לאן ללכת ומה עליכם לעשות.

 

פטרי עצר בכפר ואמר שכמו בכל עיר קטנה בארה"ב יש בה אחד מכל דבר: משרד שריף, מעדנייה, חנות וכן הלאה. כמו-כן, בניגוד למקס פיין שנגמר יותר מהר מהקריירה של סשה גרישקוב, Alan Wake יתפרס לאורך מספר רב של שעות משחק. כעת נעבור לדבר על מה שראיתי בשטח.

 

פני שטח מדהימים

 

לא הראו לנו הרבה מהמשחק עצמו, אך כששאלתי את סאקו שאלות לאחר ההדגמה, הבנתי שהמשחק כנראה יהיה כמו שתארתי לעצמי – אחזור לכך עוד מעט. בכל מקרה, פני השטח שהראו לנו היו פשוט מדהימים. הרים מלאים בעצים, העיירה נראית מצוין, והמים בים נראים מעולה. האשליה המציאותית הייתה קרובה למושלמת, אך נעשתה טובה עוד יותר כאשר ג`רבילנטו התחיל להפעיל את האפקטים. הראו לנו שינויי יום ולילה ובאקלים.

 

השמש תשנה את צבעי הרקע לפי מיקומה - זריחה תצבע את האזור בצבעי ענבר, אך באמצע היום הדברים יראו בהירים ואמיתיים. הצללים זזים גם בהתאם למיקום השמש - בכל עולם המשחק (!). זאת אומרת שצילם של העצים על ההרים ישתנה, כמו גם צל ההרים על המים, צילם של הבתים והמכוניות, וכן הלאה. פשוט מרהיב.

 

אך זה עוד לא הכל, מאחר והאקלים במשחק משתנה אף הוא. עננים יכסו את השמיים ויטילו

צל על העולם, שייצבע בצבעים חשוכים יותר, רוחות ינשבו ויעיפו עלים לכל עבר, גלים יתחילו לגעוש בים ועוד. למנוע המשחק יש את הכוח ליצור בשניות סופות ומזג אוויר שונה. המפתחים מאשרים שזה בדיוק מה שהם מתכוונים לעשות בכותר, ולקשור את זה היטב למשחקיות המותחן שהם מתכננים.

 

אלמנט מפתח: האור

 

אלמנט נוסף שהם מתכוונים להשתמש בו הוא האור. ווייק מסתובב עם פנס, אשר מאיר בצורה מציאותית על השטח. ווייק יוכל גם לשים מלכודות אור ברחבי העולם שלו, אשר ברגע שאויב יגיע לקרבתן הן ידלקו. למעשה, האויבים במשחק שוהים רק בחושך או בצל, וזה עומד להיות עיקרון מרכזי במשחקיות באלן ווייק. סאקו אישר בפניי את העובדה הזו, והודה שאחרי שתחשפו את האויבים באור רק אז תוכלו לירות בהם.

 

איך זה יעבוד? זאת כמובן נגלה מאוחר יותר. דברים נוספים שראיתי הם השימוש בטכנולוגיה הפוכה מזו שהייתה במקס פיין. אם מקס פיין הציג לעולם את ה"האטה", הרי שווייק מעיר את ה"זירוז". במספר קטעים המשחק נכנס למעין פאסט-פורוורד, והוא עובר ממקום למקום במהירות ובשילוב טכנולוגיית טישטוש. זה נראה מצוין ומאוד סינמטי.

 

התצוגה המדהימה של הכותר מסתיימת בבריחתו של אלן ווייק למגדלור כאשר הוא מנסה להקדים את שקיעת השמש, אך ללא הועיל: השמש שקעה והיצורים מתקרבים לעברו. אחרי שהסתיימה הפרזנטציה ניגשתי לסאקו והתחלתי לשאול שאלות, ומהתשובות שנתן נראה כי היצורים במשחק יהיו למעשה פרי דמיונו של אלן.

 

נכון שאנחנו לא יודעים איך משחקים בבחור עם השיער השחור, העיניים הכחולות והצעיף האדום, אבל אפשר לסמוך על Remedy שיהיה מדובר בחוויה לא רגילה. נראה ש-Alan Wake יהיה כותר חובה בכל בית, חכם, מאתגר ומרתק. על פי מה שראיתי, הוא ייראה נהדר כשייצא אי שם ב-2006 למחשב האישי ולקונסולות הדור הבא. 

 

תערוכת E3 היא אירוע הגיימינג הגדול בעולם, המתקיים גם השנה במרכז הכנסים בלוס-אנג`לס. התערוכה כבר הסתיימה אך החדשות ממשיכות לזרום: ynet, בשיתוף פעולה עם אתר המשחקים הישראלי המוביל Vgames , מפרסם ידיעות, הכרזות וחשיפות של כתבי Vgames.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים