שתף קטע נבחר

בנק הפועלים כמגשים חלומות

קמפיין "אני זכאי" של בנק הפועלים שבא לקדם מוצר משכנתא חדש, מצליח לייצר מניפולציה נפלאה וסגורה מכל הקצוות הנוגעת ללב של הרבה אנשים. אבל כשנגמרות הפרסומות מומלץ לעשות בדיקת מציאות

אם יש מישהו שבאמת אכפת לו מה אנחנו חושבים, איך אנחנו מרגישים, מה היינו רוצים בחיים ומה אנחנו ממש לא אוהבים – זה הפרסומאי. פרסומאי מוכשר מסוגל להתחבר אלינו ולדבר אלינו בדיוק כמו שאנחנו אוהבים ("את נראית נהדר/את אמא נהדרת", "אתה גבר שמבין עניין"), להגיד לנו מה אנחנו צריכים כדי להמשיך להחזיק בתדמית הנפלאה שלנו ולהסביר לנו שמגיע לנו בדיוק מה שאנחנו חושבים שמגיע לנו – המוצר המפורסם כמובן.

 

בהקשר זה אני רוצה לברך את הפרסומאים של הבנק הפועלים שהצליחו בצורה מדויקת וחכמה להתחבר לתובנה בולטת של הצרכנים שלהם ולשפוך אור לגמרי שונה על עולם ההלוואות לקניית דירה – המשכנתאות. הם התחברו לתחושת ה"מגיע לי" שכל-כך אופיינית לצרכנים הישראלים, צירפו לה את המונח הנכסף "זכאי", עטפו את הכול באריזה של הגשמה עצמית והצליחו להציג את בנק הפועלים כמי שמגשים חלומות.

 

המניפולציה בסרט נפלאה וסגורה מכל הקצוות: אוסף דמויות המייצגות את רוב אוכלוסיית ישראל מצהירות במבטאים שונים "אני זכאי / אני זכאית", ברקע שיר של מר-קונצנזוס-אריק-אינשטיין "אוהב להיות בבית" ובפסגת הסרט – המונולוג: "כולנו זכאים להגשים את החלומות שלנו", אומר יאיר לפיד בהזדהות וממשיך "אפילו אם זה חלום גדול. כמו בית." הוא מסיים בהבטחה שכולנו מחכים לכיסוי שלה... והנה מגיע המוצר – "זכאות פועלים" לקוחות בנק הפועלים זכאים למשכנתא בתנאים מועדפים.

 

אין לי ספק שהסרט נוגע ללב הרבה אנשים שחולמים על בית משלהם, ומבטיח להם שמגיע להם לחלום ואפילו להגשים את החלום – עם בנק הפועלים. ההבטחה שלא נאמרת מפורשות אבל בהחלט משתמעת מהסרט היא שמדובר בהטבות אשר ישדרגו משמעותית את יכולת קניית החלום של לקוחות הבנק.

 

כשנגמרות הפרסומות (ומתעוררים מהחלומות) צריך לעשות בדיקת מציאות. עם כל האריזה היפה של "זכאות פועלים" אנחנו מדברים פה על הלוואות. כאלה שצריך להחזיר (כל חודש, כל שנה, כמעט כל החיים) פלוס ריבית/ הצמדות/ עמלות. מה שהפרסומת באמת מבטיחה לנו במילים יפות זה תנאים "מיוחדים" להלוואה שתמורתה אנחנו משעבדים לבנק את הבית שאנחנו קונים. בפרסומות אחרות יקראו לזה "ריבית אטרקטיבית" ובעברית פשוטה – הלוואה במבצע.

 

לפני סיום, שימו לב לקוחות בנק הפועלים ושאר החולמים והאמיצים– הריבית על המשכנתאות ירדה לאחרונה. מהניסיון שלי בלקיחת משכנתא, כל הבנקים למשכנתאות ישמחו לתת לכם "תנאים מיוחדים" ואתם "זכאים" אצל כולם.

 

אז לפני שאתם מגשימים חלום, אני ממליצה לכם בכל פה לעשות בדיוק מה שאתם עושים כשאתם קונים בשוק – תעברו דוכן-דוכן, בנק-בנק ותקבלו הצעת מחיר. תתמקחו. תבדקו. תתמקחו שוב. תעשו חשבון, תחשבו שוב ותבקשו עוד הנחה. זה עובד וזה יחסוך לכם הרבה מאוד כסף. והכי חשוב – אל תתחייבו על תשלומים שאתם לא יכולים לעמוד בהם רק בגלל שמישהו אמר לכם שאתם זכאים והסכים אתכם ש"מגיע לכם", כי לאף אחד לא מגיע שיפנו אותו מהבית כי הוא לא עמד בתשלומי המשכנתא וזה בהחלט קורה.

 

קמפיין "אני זכאי" של בנק הפועלים. משרד פרסום: אדלר חומסקי ורשבסקי

 

הכותבת היא יועצת ומרצה לפרסום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים