שתף קטע נבחר

יבואני הרכב יפצו את הלקוחות

למרות התנגדות המועצה לצרכנות - אושרה הפשרה בתביעות הייצוגיות נגד יבואני הרכב בעניין מחיר החלפים. כל תובע יקבל 1,500 שקל בקניית רכב או הנחה בטיפול תקופתי

בית המשפט אישר את הסכמי הפשרה שהושגו בתביעות הייצוגיות נגד יבואני הרכב. זאת, למרות התנגדותם של המועצה הישראלית לצרכנות ושל היועץ המשפטי לממשלה. הפשרה הושגה בשבע תביעות ייצוגיות בהיקף של 300 מיליון שקל נגד יבואני רכב.

 

 

התביעות הוגשו בשנת 2002. לפני כמה חודשים אישרה השופטת ציפורה ברון את הסדר הפשרה בתביעות, אולם המועצה לצרכנות ביקשה מבית המשפט לבטל את ההסכמים. השופטת ברון קבעה כי לאחר שבחנה את הסדרי הפשרה הגיעה למסקנה כי הם סבירים והוגנים, ודחתה את בקשת המועצה.

 

התביעות הוגשו נגד דלק מוטורס (יבואנית מאזדה ופורד) סוכנות מכוניות לים התיכון (יבואנית פיאט, אלפא רומיאו ולנצ'יה) יוניברסל מוטורס ישראל (יבואנית שברולט, אופל, איסוזו וקאדילק) כלמוביל (מרצדס, מיצובישי, יונדאי, סמארט) מכשירי תנועה (סוזוקי) וטלקאר (דייהטסו, סאנגיונג). מגישי התביעות הייצוגיות טענו כי יבואניות הרכב הפקיעו את מחירי חלקי החילוף בטיפולים שנעשו ברכב בתקופת האחריות במוסכים המורשים. לטענת התובעים, כתוצאה מהסכמים שבין יבואניות הרכב לבין המוסכים המורשים מטעמן חויבו המוסכים המורשים להשתמש בחלפים מקוריים הנרכשים מיבואניות הרכב בלבד כתנאי להיותם מוסך מורשה. התובעים טענו כי כתוצאה מכך הם ניזוקו מאחר שנאלצו לשלם מחיר גבוה יותר על הטיפולים.

 

לפני מספר חודשים הודיעו באי כוחם של התובעים כי התגבשו הסכמי פשרה בין הצדדים. המועצה לצרכנות התנגדה לפשרה והגדירה אותה כבעייתית. לאחר מכן גם היועץ המשפטי לממשלה הביע את התנגדותו לפשרה. בסופו של דבר, אישר בית המשפט את הפשרה. המשמעות היא כי מי שרכש רכב של אחת מהנתבעות בין ינואר 1995 לדצמבר 2002 (כ-400 אלף איש) יהיה זכאי לאחת משתי הטבות אפשריות. הראשונה - קבלת זיכוי של 1,500 שקל אם ירכשו בעתיד רכב חדש. השנייה - הנחה של 20%-25% בעת ביצוע טיפול תקופתי ברכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג' בנק ישראל
בית המשפט אישר פשרה בין תובעים ליבואני הרכב
צילום: גטי אימג' בנק ישראל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים