שתף קטע נבחר

בפלאפון לא קלטו את הלקוח

לקוח פלאפון תבע את החברה, לאחר שזו שלחה אליו מכתבי איומים והוצאה לפועל על חוב שהוא כבר שילם. הוא פוצה ב-3,000 שקל . ביהמ"ש: הליכי ההוצאה לפועל שננקטו על ידי החברה היו רשלניים

פ' לא פרע את חובו לחברת פלאפון, וזו הגישה נגדו תביעה לבית המשפט. כשכתב התביעה הגיע לידיו, הוא מיהר להתייצב בפני באי כוחה והגיע עימם להסדר תשלומים שכלל גם את מלוא ההוצאות שתבעה. עכשיו, סבר, אני יכול לישון בשקט. אלא שהוא טעה: חודש אחרי ששילם לחברה את הכספים שהיה חייב לה, שיגרה לו פלאפון מכתב התראה עם איום לנקוט נגדו בהליכים אם לא ייפרע לאלתר את חובו.

  

פ' הניח שמכתב האיום נשלח בטעות, ומיהר להודיע לחברה כי קיים בינה לבינו הסדר תשלומים וכי איננו חייב לה עוד כספים. הוא האמין כי לאחר שיפנה את תשומת ליבם לטעות שנפלה, יבקשו את סליחתו ויניחו לו לנפשו. אבל אנשי פלאפון היו נחרצים בדעתם כי אין קשר בין ההסדר שנחתם איתו לבין הדרישה לפירעון החוב. "יש לך", הסבירו לו, "עוד חוב". פ' התקשה להאמין למשמע אוזניו: " אתם טועים", קבל בפניהם וביקש מהם לבדוק את טענתו, אבל אנשי שיחו היו נחושים בעמדתם ואמרו לו, לדבריו: "אם לא תשלם נתבע אותך".

 

פ' לא נשאר חייב, ואמר לנציגי החברה כי ""אם כך, ניפגש בבית המשפט". הוא חזר לביתו והמתין לקבל זימון למשפט שבו היה אמור להעלות את טענותיו. אבל הזימון לא הגיע אליו, ובמקומו הוא קיבל פסק דין המצווה עליו לפרוע חוב לפלאפון.

 

"הייתי בהלם", העיד פ' בבית המשפט לתביעות קטנות באילת, כשנדונה בו תביעה לפיצויים בסך 15,300 שקל שהגיש נגד פלאפון. "לא ידעתי איך קיבלתי פסק דין ללא ידיעתי. אחרי חודש קיבלתי התראה לפקודת מאסר, ועיקלו לי את החשבון. הרגשתי מאד לא טוב, אני אחרי 3 התקפי לב". 

 

לדבריו, רק לאחר שעורך דין ששכר פנה לחברה היא הודתה בטעותה וביטלה את העיקול ואת פקודת המאסר. פרקליטו של פ' טען בבית המשפט כי ההתנהגות של פלאפון בפרשה מקוממת ומרגיזה. "למה", שאל, "היא התעלמה מהתובע: בגלל שהוא אזרח פשוט? יש כאן מחדל שגובל בחוסר תום לב. במקום לבוא ולהתנצל הם מכחישים עכשיו את התביעה כאילו לא היו דברים מעולם".

 

בא כוח פלאפון אישר שהחברה טעתה, אבל טען כי הטעות היתה בתום לב וכי לתובע עצמו לא נגרם נזק, ואם נגרם - הרי שהוא עצמו תרם לו ברשלנותו, שכן יכול היה בפעולה פשוטה לגרום לכך שהתיק ייסגר". "נקטנו", אמר, "אמצעי זהירות  ושלחנו מכתב התראה לפני פתיחת ההליכים".

 

השופטת דפנה בלטמן-קדראי, קבעה כי הליכי ההוצאה לפועל שננקטו על ידי החברה היו רשלניים ולפיכך זכאי התובע לפיצויים בגין נזקים שנגרמו לו כתוצאה מרשלנות זו. "התובע", ציינה השופטת, "פעל באופן סביר כאשר הודיע לחברה כי סילק את חובו והיה על הנתבעת לבדוק את הטענה".

 

בפסק הדין חייבה השופטת את פלאפון לשלם לתובע 3,000 שקל כפיצוי על הנזק שגרמה לו.

 

(ת"ק 1509/04 )

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים