שתף קטע נבחר

פורשה מציגה את הקאיימן

כפי שהבטיחה, מציגה יצרנית מכוניות הספורט את הקאיימן, הדגם האמור למלא את החלל שנוצר בין הבוקסטר הפשוטה וזולה יחסית, ל-911 היקרה והמורכבת

הנה הוא לפניכם. פורשה קאיימן S, אחד מכלי הרכב היותר-מסקרנים של השנים האחרונות. לא מכיוון שמדובר במכונית משפחתית המיועדת למכור במאות אלפי יחידות, אלא מכיוון שזו פורשה חדשה, בת נוספת למשפחת מכוניות ספורט מהטובות בעולם. בעצם, היא לא ממש חדשה.

 


 

כי כפי שסיפרנו לכם בעבר, הקאיימן הוא למעשה גרסה קשיחת-גג לבוקסטר S המוכרת. מעין קופה שתבוא לצד רודסטר. למה לא פשוט לשווק בוקסטר גם עם גג קשיח? שאלה טובה, שאנשי יחסי הציבור בפורשה מוכנים אליה זה מכבר. באופן רשמי לפחות, מטרת הבן הנוסף למשפחה הספורטיבית היא למלא את החלל הגדול (מדי) שנוצר בין ה-911 הגדולה-חזקה-יקרה מכולן, לבוקסטר הקטנה-חלשה-זולה בהיצע.

 

הבדלים? בקושי

 

מראה הקאיימן דומה כמובן עד מאד לזה של הבוקסטר, איך אינו זהה לחלוטין. למעט צללית עם גג קשיח כמובן, שנראית - אם תשאלו אותנו - פשוט מצוין, שונה הקאיימן בנקודות מסוימות מהבוקסטר. פגוש חדש, פנסי ערפל אליפטיים וסבכה שונה מלפנים, יחד עם פגוש ומסיט אוויר גדול מאחור. גם בקאיימן יזדקר ספוילר במהירות גבוהה מ-120 קמ"ש, אם הייתם מודאגים.

 

בפנים תשמר סביבת עבודה המוכרת של פורשה, עם מעט מאד שינויים. מעט מאד הבדל, אם כי משמעותי בכל זאת, נשמר דווקא למנוע. בניגוד לבוקסטר S, הקאיימן זוכה למנוע בנפח 3,386 סמ"ק בדיוק, או 3.4 ליטר, אם תרצו. תוספת ה-200 סמ"ק, יחד גלי זיזים הדואגים לתזמון שסתומים משתנה, מאפשרים לפורשה להכריז על הספק מרבי גבוה יותר, של 295 כ"ס. הגלגלים האחוריים יזכו לכוח הזה בעזרת תיבת שישה הילוכים שנלקחה ישירות מהבוקסטר S, או תיבת חמישה הילוכי טיפטרוניק.


הנתונים הרשמיים טוענים לזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות עם תיבה ידנית, או 6.1 עם האוטומטית. המצהירות המרבית עומדת על 275 קמ"ש בידנית, או 267 באוטומטית. צריכת הדלק, כך פורשה, טובה במעט מזו של הבוקסטר. אגב, המקום למטען מלפנים נותר זהה לבוקסטר עם 150 ליטר, אך מכיוון שאין צורך לקפל גג, יש עתה מאחור לא פחות מ-260 ליטר של אפשרות מטען. יתאים לסט הגולף שלכם?

 

פינלנד, כמו בוקסטר

 

פורשה תציג את הקאיימן לראשונה בתערוכת הרכב של פרנקפורט, שתיערך בספטמבר הקרוב. על כבישי אירופה הוא מתוכנן לעלות לראשונה רק בנובמבר. כל הקאיימנים יגיעו מפינלנד, ממפעל וואלמט הממוקם באוסיקאופונקי, בדיוק כך. אותו מפעל המייצר מאז 1997 את הבוקסטרים עבור פורשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורשה קאיימן, היא באמת יפה
וגם מאחור, כמובן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים