שתף קטע נבחר

הליג'יה בדרך

באירופה הן נמכרות גם לצעירים חסרי רשיון, ואצלנו עדיין לא מכירים בהן. ובכל זאת הננסית הקטנה של ליג'יה עושה עוד צעד קטן לקראתנו

זוכרים את ה-Be-Up הננסית של ליג'יה, זו שכבר שנים מתדפקת על דלתות הארץ, אך עדיין לא קבלה אישור כניסה? אם כן היבואן, סיטי-מוביל, עדיין לא איבד תקווה וסבלנות, ונראה שמשהו בכל זאת מתקדם בכיוון הנכון. וכן, יש סיכוי שתוך מספר חודשים נראה את הקטנה המקסימה הזו על כבישי הארץ.

 

תזכורת

 

להזכירכם, מדובר ברכב זעיר שבאירופה מוגדר כ"אופנוע על ארבע גלגלים", כזה שמותר לנהיגה על-ידי בני נוער ואינו מחייב אפילו רשיון נהיגה. לליג'יה בי-אפ, שעוצבה על ידי ג'וג'ארו, מנוע בנפח 500 סמ"ק, עם 20 כ"ס ומהירותה המרבית קרובה ל-100 קמ"ש.


 

סיטי-מוביל, היבואן שמנסה בעיקשות (יותר משלוש שנים) להביא את הכלי לארץ, כבר קיבל בעבר אישור להכניסו כרכב תפעולי שמוגבל למקומות סגורים. ואולם ככזה הוא עדיין לא זכה להגדרה כאופנוע, שתביא להורדה ניכרת במיסוי עליו. זה, יחד עם השוק המוגבל לרכב תפעולי, גורם לנציג המקומי ללכת על כל הקופה - וייתכן שזה ישתלם.

 

מצב משתנה

 

כרגע נראה שבמשרד התחבורה מתגבשת כוונה לאשר תקופת ניסיון לשיווק הכלי בארץ, אם כי בתנאים מגבילים יותר מאשר באירופה. הדרישות המסתמנות הן רישיון נהיגה רגיל, ואיסור לעלות על כביש מהיר. נראה שהכוונה היא לאפשר תחילה שימוש ברכב במספר ערים, אילת למשל, לתקופת ניסיון של מספר חודשים, ורק אחרי כן להתיר שיווק בכל הארץ. באם יתקבל אישור כזה תוגדר המכונית כאופנוע עם ארבע גלגלים, ואז תזכה למחיר תחרותי שינוע סביב ה-50,000 שקלים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליג'יה Be-Up. הגבלות מוזרות
כמעט כמו העיצוב...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים