שתף קטע נבחר

תיקון מכונית התייקר ב-25%

בדיקה שנערכה עבור "ידיעות אחרונות" השוותה עלויות התיקון לשנתיים הקודמות, ומצאה עלייה של 9% בעלות התיקון ובמספר הכניסות שלנו למוסך לעומת שנת 2004

אחזקת המכונית שלנו הופכת לעסק יקר. אמנם מדברים עכשיו על הפחתת מחירי הבנזין, אבל בינתיים שילמנו בחודש האחרון מחירי שיא תמורת כל ליטר (5.48 שקל לליטר). גם הביטוח לא ממש זול. 

 

ותיקון המכונית שלנו מוסיף להוצאה. מבדיקה שערכה עבור "ידיעות אחרונות" חברת גמא ניהול וסליקה, העוסקת בסליקה מוקדמת של שוברי תשלום בכרטיסי אשראי, מתברר כי בשליש הראשון של שנת 2005 (חודשים ינואר-אפריל) חלה עלייה של 9% בהוצאה הממוצעת שלנו לתיקון רכב לעומת הרבעון הראשון של שנת 2004. (הבדיקה מבוססת על סליקה של כ-160 אלף שוברי תשלום המייצגים מספר זהה של תיקונים וטיפולים ברכב).

 

ממצאי הבדיקה מעלים שעלות התיקון הממוצעת בתקופה הזו היתה 1,028 שקל, לעומת 942 שקל ברבעון הראשון אשתקד. הבדיקה מגלה גם כי לא רק שעלות התיקון הממוצעת עלתה ב-9%, אלא גם מספר הכניסות של כלי רכב למוסכים גדלה ב-10% בין שתי התקופות. הגידול במספר הכניסות למוסכים הוא דווקא חיובי, ויכול להעיד על ההתאוששות במשק, שכן בתקופות של שפל כלכלי בעלי הרכב "מושכים" עוד קצת לפני שהם ניגשים למוסך לטיפולים שוטפים - יש כאלה שנכנסים רק כשהמצב באמת חמור, למרות ההשלכות הבטיחותיות. הסבר נוסף אפשרי לתופעה הוא שאנשים מחזיקים במכוניותיהם למשך זמן רב יותר מבעבר, ולכן נדרשים להיכנס יותר למוסכים.

 

בכל אופן, העלות הממוצעת של תיקון רכב בשנת 2003 עמדה על 802 שקלים. המסקנה היא שבמהלך שנתיים חלה עלייה של 25% בעלות התיקון של המכוניות שלנו.

 

ניתוח עלויות התיקון לפי אזורים מעלה כי בשליש הראשון של השנה, העלות הממוצעת לתיקון רכב באזור ירושלים היתה הגבוהה ביותר: 1,527 שקל. באזור השרון - 1,150 שקל, באזור חיפה - 1,090 שקל, בדרום הארץ - 978 שקל, בגוש דן - 973 שקל ובצפון הארץ 758 שקל בלבד. עם זאת, העלייה בעלות הממוצעת של התיקון והטיפול ברכב היא נחלת כל אזורי הארץ.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני סלומון
עלויות התיקון במוסך עלו השנה (אילוסטרציה)
צילום: דני סלומון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים