שתף קטע נבחר

פיאט תחזור למשפחה

יבואני פיאט סובלים זמן רב מהעדר מכונית משפחתית שמתאימה לשוק המקומי. אבל האיטלקים מכינים להם פיצוי

פיאט עשויה לחזור במהלך השנתיים הקרובות לתחום המשפחתי החשוב בארץ עם מכונית חדשה. מדובר בהתפתחות חשובה ביותר ליבואן, חברת סמל"ת, שסובל מאז השקת הסטילו מהיעדר מכונית בתחום האלף השש-מאות אוטומטי, הכל-כך משמעותי בארץ ישראל.

 

הסטילו שלא הייתה

 

כפי שסיפרנו לכם בעבר, האיטלקים מבטיחים כבר זמן רב (למעשה מאז השקת הסטילו ב-2001) הצגת גרסה אוטומטית למכונית הקומפטית, שלהם אך עד כה לא הראו שום סימן שהם מתכוונים לבצע זאת. היבואן לחץ, ביקש, והתחנן, אבל שינויי תוכניות תכופים הותירו את האופציה האוטומטית מחוץ לתמונה.

 

ואולם לפחות כרגע נראה שיש אור בקצה המנהרה, גם אם הישועה לפיאט תגיע מכיוון אחר לגמרי. כי רגע אחרי ניתוק הקשר עם ג'נרל מוטורס, נראה שגם המכונית החשובה לשוק המקומי תהיה חייבת לא מעט לענק האמריקני.

 

המשפחתית שתהיה

 

זאת מכיוון שלא מדובר בסטילו, אלא במשפחתית עם ארבע דלתות שמתבססת על פלטפורמת אופל אסטרה. באירופה לא מציעה אופל גרסת סדאן לאסטרה החדשה, ואולם בדרום אמריקה היא בהחלט עתידה להציג מכונית כזו. שוק היעד החשוב של מכונית זו יהיה דרום אמריקה, ואין כוונה להביאה לאירופה.

 

דגם עתידי זה יהיה גם הבסיס למכונית החדשה של פיאט, שתראה דמיון לסטילו ותקבל גם את תיבת ההילוכים האוטומטית של ג'נרל מוטורס (ארבעה הילוכים). רוב הסיכויים שמנוע ה-1.6 ליטר יגיע מהסטילו.

 

מחיר תחרותי

 

נראה שבפיאט עדיין לא החליטו סופית היכן תיוצר המכונית, אך הקו המנחה הוא ארץ עם עלות עבודה נמוכה כדי להבטיח מחיר נמוך. המועמדות העיקריות כרגע הן ברזיל, שם יש מפעלים לג'נרל מוטורס ולפיאט, טורקיה (שם יש נציגות רק לאיטלקים) וסין, שם קיים מפעל חדש יחסית של פיאט, עם יכולת ייצור גבוה אך כמויות נמוכות בפועל.

 

מה שבטוח הוא שהיבואן ישמח לשים ידו על המכונית הזו כמה שיותר מהר. מבחינתו מדובר בפוטנציאל של כמה אלפי מכוניות לשנה, אפשרות להכפיל את מכירות פיאט בארץ והחזרת המותג לימיו המשגשגים. זאת במיוחד כאשר ברור לו שמדובר במשפחתית בעלת מחירים תחרותיים ביותר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט סטילו. לא הגיעה בגלל העדר תיבה אוטומטית
אופל אסטרה. תסייע?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים