שתף קטע נבחר

שטראוס-עלית תמחק את המותגים סקי וסימפוניה

החברה מתחילה מהלך של כינוס מותגים שיימשך כשנה בהשקעה של מיליון דולר. גם מותגי מעדנים כגון דניאלה יימחקו. גיורא בר-דעה: "שטראוס פיתחה מותגי-על במחלבה אבל לא טיפלה במותג שטראוס"

לאחר שביצעה כינוס מותגים בתחומי הקפה והמאפה, עוברת כעת קבוצת שטראוס-עלית לטפל במחלבה ומתחילה מהלך במסגרתו יכונסו כל מותגי הגבינות והמעדנים שלה תחת המותג שטראוס. במהלך משקיעה שטראוס מיליון דולר והוא יגובה בקמפיין פרסום.

 

גיורא בר-דעה, מנכ"ל שטראוס-עלית אמר כי "מחלבת שטראוס פיתחה לאורך השנים מותגי-על אבל לא טיפלה במהלך הזמן הזה במותג שטראוס. כיום יש לנו יכולת לבנות לצד מותגים ייעודיים כמו אחלה, סקי ופרה, גם מותגי מטריה כמו שטראוס ועלית שיכנסו תחתם מותגים אחרים. עשינו את זה ביד מרדכי, בקפה עלית ובמאפים וכיום אנו עושים את זה גם בגבינות". לדבריו, בחברה לא מצפים שהמהלך יגדיל את נתחי השוק אלא מקווים לשמור על הנתח הנוכחי בתחום הגבינות שעומד על 27%.         

 

במסגרת המהלך יוחלפו אריזות מותגי סקי, קוטג', סימפוניה והגבינות המלוחות, וכן תושק סדרת "עינוגי גבינה" ומוצרים חדשים בסדרת גבינות שמנת עם יוגורט דנונה. תהליך כינוס המותגים יבוצע באופן הדרגתי ויימשך כשנה. בתום השנה יימחקו המותגים סקי וסימפוניה מעל אריזות הגבינות. הקונספט שיוביל את המהלך יהיה "גבינות שטראוס. לחיי ההנאות הקטנות".

 

סיגל שילוני, מנהלת שיווק המחלבה, אמרה כי "זהו מהלך עתיר סיכון. אנחנו לא שוכחים שלשמות כמו דניאלה וסקי יש חשיבות גדולה מול הצרכן שלנו אבל זהו הצעד הראשון בהפיכת שטראוס משם של חברה לשם שקרוב ללב הצרכן ותהליך הכינוס הוא אמצעי להעצים את המותגים שנשארים".  

 

בשלב הבא צפויה שטראוס לבצע תהליך כינוס מותגים גם בתחום המעדנים. לדברי גדי לסין, מנכ"ל המחלבה, בתוך שבועיים תתחיל המחלבה לטפל בנושא המעדנים ובתוך מספר חודשים יתבצע מהלך כינוס מותגים גם בקטגוריה זו. "גם שם יש לנו קבוצה גדולה של מותגים שחלקם לא נתמכים כלל, כמו למשל המותג לימבו. שיא הדילמה זה המותג דניאלה שמצד אחד הוא גבינה ומצד אחר הצרכן רואה בו סוג של מעדן".  

 

עוד אמר לסין, כי בתחום הגבינות הקשות לא מתכוונות המחלבה להתפתח ולהוות מתחרה רצינית יותר לתנובה ולמחלבת גד, בשל חוסר כדאיות כלכלי. כיום יש לשטראוס מוצרים בודדים בקטגוריה זו על המדף, המיוצרים עבורה על ידי גד, שגם הם ימותגו כחלק מהמהלך. במעבר למחלבה החדשה באחיהוד לא העבירה המחלבה את קו הייצור של הגבינות הקשות. "לא משתלם לנו כלכלית להשקיע בקו ייצור של גבינות קשות", אמר לסין ל-ynet. "זו קטגוריה שנמצאת בסטגנציה כבר מספר שנים ולכן שם אנו נותנים מענה לצרכנים שלנו, אבל לא נלך למהלך אסטרטגי גדול בתחום. להכנס ולקחת נתחי שוק מתנובה וגד זה לא בסדרי העדיפויות שלנו".

 

לדבריו, הצרכן הישראלי, בניגוד לצרכן האירופי, רוצה בעיקר את הגבינות הרכות וכל הגבינות המלוחות והמועשרות הן הנישה של הנישה. "אנחנו גם רואים כשלונות של המתחרים שלנו שהשקיעו הרבה כסף במותגים שנמחקו לבסוף, כמו הקולאז' של תנובה.

 

שוק הגבינות בישראל מגלגל כמיליארד שקל בשנה. מתוכו מהווה שוק הגבינות הלבנות 440 מיליון שקל. בגבינות הלבנות והקוטג' מובילה תנובה עם 54% נתח שוק ושטראוס מחזיקה 28%. לפני כשנה וחצי כינסה גם תנובה את כל הגבינות הרכות והקוטג' תחת השם גבינות תנובה.        

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גבינות שטראוס. אריזות חדשות
מומלצים