שתף קטע נבחר

סופר-פארם: מכירות התרופות ללא מרשם יגדלו ב-15%

הרשת השקיעה 5.5 מיליון שקל בהיערכות למכירת תרופות על המדפים, מחוץ לבתי המרקחת. הציבה עמדות מכירה נפרדות, קופות אקספרס ושירותי מחשב בהם יינתן הסבר על התרופות

רשת סופר-פארם נערכת למכירת תרופות ה-OTC (ללא מרשם) אל מחוץ לבתי המרקחת, בעקבות החוק שנכנס היום (ג') לתוקף. הרשת השקיעה בחודשים האחרונים 5.5 מיליון שקל בהערכות שיווקית ולוגיסטית לרפורמה.

 

יאיר עשהאל, סמנכ"ל שיווק סופר-פארם העריך, כי המהלך של מכירת התרופות על מדפי הרשתות יביא לגידול של 15% בשוק כולו וגידול זהה ברשת, בתוך שנה.

 

בשלב ראשון ימכרו על מדפי סופרפארם התרופות: אקמולי סירופ, אוטרייווין ספריי מדוד, אוטריווין מנטול, אוטריווין פדיאטריק, אקמול, אדויל, פניסטיל ג'ל, קרטיה ומרפן ספריי. בעוד כשבוע וחצי יימכרו גם תרופות ללא מרשם תחת מותג לייף של סופר-פארם: פראמול, איבופרופן ג'ל, אף טיפה, פונגידרם, בייביגאם וקלירדנט.

 

האזורים שבהם ימכרו מוצרי ה-OTC יבודלו משאר חלקי החנות, ויוצבו על מדפים נפרדים. התרופות יהיו מסודרות לפי הקטגוריות: תרופות לילדים, משככי כאבים, תרופות לטיפול בעור, תרופות לטיפול בהצטננות ותרופות לבעיות עיכול. בסניפים יוצב צג מחשב, אשר באמצעותו יוכלו הצרכן לקבל אינפורמציה ויזואלית על המוצר ואת עלון השימוש בו. שירותי המחשב יינתנו במקביל לרוקחים המייעצים. בכל סניף יהיו עמדות אקספרס, שבהן יוכלו הלקוחות הרוכשים תרופות ללא מרשם לשלם עבורן. בקופות האקספרס ניתן יהיה לשלם עבור התרופות שנרכשו מהמדף וכן עבור מוצרים נוספים מתוך בית המרקחת.

 

סופר-פארם תגבה את המהלך בפעילות הסברתית, בהשקעה של 3 מיליון שקל, ותעלה סרטון טלוויזיה שמסביר את תהליך הקנייה. בנוסף, יחולקו עלוני מידע וחוברות הסבר. הקמפיין יעלה באמצעות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.

 

סופר-פארם מהווה כיום כ-25% משוק תרופות ה-OTC בישראל, המוערך בכ-500 מיליון שקל.

 

במקביל, הודיעה גם רשת ניו-פארם, כי היא מתכננת לפתח מותג פרטי בתחום התרופות ללא מרשם ומשיקה קונספט חדש לתחום זה, תחת המותג: ניו-פארם אקספרס. ההשקעה של ניו-פארם נמוכה מזו של סופר-פארם ומסתכמת במיליון שקל בלבד.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סופר פארם. מדפים נפרדים לתרופות ללא מרשם
מומלצים