שתף קטע נבחר

התיבה הסוררת

אחרי שתיבת ההילוכים האוטומטית ברנו קליאו בת שלוש כבר שופצה פעמיים, היא קרסה בפעם השלישית. היבואן הסכים שמשהו לא בסדר רק אחרי התערבות "ידיעות אחרונות"

לפני חמש שנים פירסם מדור "נציב קבילות" של ידיעות אחרונות את סיפורו של אשר רום, שלתיבת ההילוכים במכונית הרנו קליאו שלו חדרו מים, לאחר שחצה שלולית ביום גשום. גיחכנו אז על ההנחיות שהופיעו בספר הנהג ולפיו אסור לחצות שלוליות מים עם הרכב הזה, כאשר גובה המים עולה של המרחק שבין פני הכביש לחישוק. בעקבות הטיפול שלנו תוקנה אז התקלה ותיבת ההילוכים שופצה במסגרת האחריות.

 

אלא שתלאותיו של אשר רום לא הסתיימו. שנה וחצי מאוחר יותר שוב אירעה תקלה בתיבה, הפעם ללא קשר למים, והיא שופצה שוב. הפעם נדרשה השתתפות עצמית של בעל הרכב בתיקון.

 

אלא שהתיבה המשיכה במריה: באפריל האחרון שוב אירעה תקלה בגיר. אשר רום פנה שוב ליבואן, חברת בני משה קרסו, בבקשה להתחשב בעובדה שתיבת ההילוכים הזו השביעה אותו מרורים במשך שנים ולספוג חלק מעלות התיקון. אבל בחברה דחו את הפניה, בטענה שהמכונית עברה כבר 140 אלף ק"מ.

 

אשר רום פנה אלינו: "מאחר שמדובר בתקלה שלישית, האם הדבר אינו מצביע על ליקוי יסודי?" הוא כתב לנו. בסופו של דבר, ועוד בטרם פנינו ליבואן, הוא הסכים להשתתף ב-15 אחוז מעלות התיקון. הרכב הוכנס למוסך מורשה של החברה בנתניה, מוסך ניסדן, וברכב הורכבה תיבת הילוכים משומשת (מפירוק). עלות התיקון: 6,700 שקל.

 

אך כאשר פנה אשר רום ליבואן וביקש לקבל את ההשתתפות המובטחת דחו אותו, משום שברכב הורכבה תיבת הילוכים משומשת. "הנני לציין כי מעולם לא הותנה שההנחה תנתן על תיבה חדשה. לפי מיטב ידיעתי בכל מקרה הם לא מחליפים תיבה אלא רק משפצים", טוען רום.

 

אז פנינו ליבואן, והנה תשובתו: "המכונית נרכשה בדצמבר 2001. לאחר 46,500 ק"מ היא נכנסה לטיפול עקב חדירת מים, ככל הנראה לאחר שנסעה במקום שבו המים הגיעו לפחות עד גובה הפנסים הקדמיים (טיעון מוזר לנוכח העובדה שרנו עצמה שינתה בזמנו את מיקום פתח צינור הנשם של הגיר, כדי למנוע חדירת מים - ב.ב). למרות שהתקלה לא נגרמה כתוצאה מליקוי ברכב, נשאנו בעלות התיקון כמחווה של רצון טוב. באוקטובר 2002, כ-8 חודשים לאחר תום האחריות, נתגלתה תקלה בתיבה ושוב כמחווה של רצון השתתפנו ב-70 אחוז מעלות השיפוץ".

 

"באפריל 2005", ממשיך היבואן, "לאחר 143,144 ק"מ, אובחנה תקלה בתיבת ההילוכים שהצריכה את שיפוצה. למיטב הבנתנו אין קשר בין התקלות. למרות זאת סיכמו נציגי השירות במוסך רנו שהחברה תשתתף ב-15 אחוז מעלות התיקון 'במידה שיבוצע בחלפים מקוריים'. אולם השיפוץ נערך בחלפים שאינם מקוריים".

 

אבל ההתערבות שלנו שוב הועילה. מסכם היבואן: "למרות שאין אנו מוצאים כל קשר בין התקלה הנוכחית לקודמות, למרות שהאחריות על המכונית פגה לפני כ-3 שנים ולמרות שהתיקון בוצע בחלפים שאינם מקוריים, אנחנו מעוניינים להשביע את רצון הלקוח ומאשרים באופן חד-פעמי השתתפות של 15 אחוז על התיקון".

 

אז הנה מה שאנחנו חושבים על כל העניין:

1. נראה לנו מוגזם ולא סביר שתיבת הילוכים ששופצה תקרוס שוב אחרי 10 חודשים. החברה צריכה לשאת בעלות השיפוץ, למרות שעל תיקון הקריסה הקודמת ניתנו רק 6 חודשי אחריות.

2. סדרת התקלות מוכיחה ששיפוץ בחלקים מקוריים של רנו אינו ערובה לאיכות תיקון טובה.

3. החלפת התיבה בתיבה מפירוק היא עדיין, למיטב הבנתנו, תיקון בחלקים "מקוריים", אלא אם כן התיבה שהורכבה אינה מאותו סוג שרנו מרכיבה ברכביה. ובכל מקרה, את התיבה הזו הרכיב מוסך מורשה של החברה.

 

אבל איך אומרים: סוף טוב הכל טוב. ואנו שמחים ששוב סייענו להסדרת חילוקי הדעות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עלילות רנו קליאו ותיבת ההילוכים הסוררת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים