שתף קטע נבחר

רוב הציבור חושב שיש לאסור פרסום של מוצרי טבק

סקר האגודה למלחמה בסרטן: 64% מהציבור חושב שיש לאסור על חברות הסיגריות לפרסם בכלי התקשורת השונים. 17% מהמתנגדים לפרסום הם מעשנים

רוב הציבור סבור שיש לאסור פרסומות של מוצרי טבק.  

 

מסקר שערכה האגודה למלחמה בסרטן לקראת הדיון בכנסת בהצעות החוק שהוגשו בתחום העישון ובתיקון לחוק הגבלת הפרסומת (על פי הצעת החוק שהגיש ח"כ חיים אורון, יוכנס תיקון בחוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק וייאסר לחלוטין על חברות הטבק לפרסם בכל המדיות וכלי התקשורת) עולה, כי 64% מהציבור בישראל חושבים שלא צריך לאפשר פרסום של סיגריות ו-36% חושבים שצריך לאפשר לחברות הסיגריות לפרסם. 17% מקרב המתנגדים לפרסום הם מעשנים ו- 83% אינם מעשנים. מקרב התומכים בפרסום 29% מעשנים ו-71% אינם מעשנים.

 

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון מותגים בקרב 502 מרואיינים מעל גיל 18, כ-68.5% מהמתנגדים לעישון הן נשים וכ-71% מהאנשים בגילאים 35-44 מתנגדים לעישון.

 

לפני ההגבלות החוקיות על פרסום, שהחלו בשנת 1970, עמד שיעור המעשנים בישראל על 42%. עם חקיקת החוק האוסר פרסום בטלוויזיה, בשנת 1983, עמד אחוז המעשנים על כ-37%. בשנת 1992 ירד שיעור המעשנים ל–31% וכיום הוא עומד על כ-24% - שיעור המעשנים הנמוך ביותר בתולדות מדינת ישראל על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן.

 

ב-31 במאי 2005 יצוין בישראל ובעולם יום ללא עישון. יום זה מתקיים מאז שנת 1987 במטרה להגביר את המודעות למניעת תמותה ותחלואה ממחלות הנגרמות בעקבות עישון טבק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבי מנשה
עישון. הגבלות על פרסום
צילום: גבי מנשה
מומלצים