ניו יורק.

עכשיו, כאמור, נחנך השלב השני של הפרויקט והוא מכפיל את שטחו של מסלול ההליכה. התוספת מאריכה את ההיי-ליין עד רחוב 30 מערב, והצועדים יכולים להשקיף מלמעלה על מתחם הגלריות הפופולרי של צ'לסי, לגשת למשאיות אוכל המציעות מזון ושתייה לאורך הדרך, ולסיים כשהם צופים במלון החדש "אמריקנו", שאת חזית הזכוכית הנוצצת שלו קשה להחמיץ.
מאז פתיחתו לפני שנתיים, ההיי-ליין חיבב את עצמו על מקומיים ותיירים גם יחד: כשני מיליון בני אדם צועדים במסלול הזה בכל שנה מאז שנחנך. הפרויקט לא היה זול, 153 מיליון דולר, והמימון ניתן לו בעיקר על ידי העירייה (בעלת השטח), יחד עם תרומות של שכנים מפורסמים כמו מעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג וטייקון המדיה בארי דילר.

אף שהפרויקט השכיל למצות את המיטב ממסלול הרכבת המקורי, הרי שהארכיטקטורה העכשווית שנוכחת בו שובת-עין באותה מידה. משרד האדריכלים המקומי Diller Scofidio Renfro, החתום על השיחזור, הצליח שנית למזג בנועם את החדש והישן. מסלול הרכבת ההיסטורי נסלל לראשונה ב-1934, והוא שימש לשיגור מטענים מצפון המדינה (אפ-סטייט ניו יורק) לנהר ההדסון בדרומה, ומשם הרחק אל מעבר לתפוח הגדול.

גוגל כבר כאן
מחסני הלבנים המאסיביים מהתקופה ההיא עדיין נמצאים כאן, ומספקים עדות דוממת לעבר המסחרי המפואר של מנהטן – אלא שעכשיו הם מאכלסים חברות הייטק אופנתיות, כמו גוגל ומרתה סטיוארט אומני מדיה. רוח המאה ה-21 מורגשת כאן היטב, ובפרט בשלב ב'. בנקודה הסופית של המסלול החדש, ברחוב 30, הוזמן מיצב אמנות ססגוני ושמו "עיר קשת" (Rainbow City),
אוסף מבנים מתנפחים בשלל פסים וצבעים. המיצב יישאר לאורך הקיץ, עד שיפנה את מקומו לטובת משטח החלקה על הקרח. אטרקציה זמנית נוספת היא הפרויקט האמנותי "Digital Empathy"
של ג'וליאן סווארט, המוצג ב-11 נקודות לאורך ההיי-ליין. עד 2012 אפשר להספיק ולהתרשם ממנו.
ועדיין, האלמנטים המרשימים ביותר לאורך המסלול החדש הם רצף הבניינים הבולטים שנפתחו לאורכו: הבניין הקרחוני של מטה IAC, בתכנונו של פרנק גרי; הברוטליזם של מלון Standard, והפסאדה המתכתית-הנוזלית שהכין הארכיטקט ניל דנארי מלוס אנג'לס לקומפלקס הדירות HL23.

כל אלה ועוד תורמים לעובדה שהפרויקט כבר סחף השקעה עקיפה של 2 מיליארד דולר בפיתוח כלכלי, והיא עדיין לא תמה: כך, למשל, הסניף החדש של מוזיאון וויטני ייפתח בכניסה הדרומית של המסלול ב-2015. ומעבר לפינה נמצא החלק השלישי של מסילת הרכבת המקורית, נטוש וממתין לתורו. יזמי הפרויקט מקווים שביום מן הימים הוא יצטרף לאחיו, ויזכה להזרמת דם חדש. עד שזה יקרה, מוכיחה התוספת הטרייה כי ישן ומעודכן הם לא הפכים - צריך פשוט לדעת איך עושים זאת נכון.