עולם האופנה נחשב לעסק זוהר ומבדר, אך גם לו יש בעיות משלו. ואנחנו לא מתכוונים למפעלים בעולם השלישי, לדיאטות קיצוניות בתעשיית הדוגמנות או לשאר הרעות החולות באמת שמתלוות לתעשייה זו – אלא למגפות אופנתיות שיוצאות מכלל פרופורציה ומשתלטות לנו על התודעה. כינים, שחין ודם? קטן עלינו. אלו המכות האופנתיות שמדירות שינה מעינינו בשנה האחרונה.
עוד בערוץ האופנה
- ההריוניות החדשות על השטיח האדום
- מחליפות לחליפות: המפורסמות מתאהבות בחליפה הגברית
- אופנתי בגלל אשתי: הנשים המסוגננות של הגברים המפורסמים
1. טראש שיק: עולם האופנה יורד אל העם
בחודשים האחרונים נדמה כי מעולם לא היה אופנתי יותר להיות חסרת שיק. אנה ווינטור שוברת את כל החוקים ומורחת על שער "ווג" את מלכת הריאליטי קים קרדשיאן, נערת הביקיני קייט אפטון הופכת לאחת הדוגמניות החמות ביותר בעולם האופנה הסנובי עם שערים ב"ווג" וחוזה שמנמן עם בובי בראון, ואפילו מיילי סיירוס (ע"ע) מצטלמת לקמפיין של מארק ג'ייקובס כאילו חסרות דוגמניות מעודנות בעולם. אנחנו מבינים שגם המגזינים והמותגים רוצים להרוויח עוד קצת כסף בקלות, אבל נשמח להפרדה כלשהי בין תעשיית האופנה לתעשיית הטראש.
2. מחליפים בין המינים: הנשים קוצצות, הגברים מגדלים שיער
החזרה האופנתית לניינטיז הביאה איתה לא מעט אלמנטים אנדרוגיניים מוצלחים – כמו חולצות משובצות רפויות ומכנסי סקיני רפויים – אך כאשר הגישה הדו-מינית מגיעה לעיצוב השיער, זה הזמן לעצור. טרנד השיער הקצר לנשים החל עם אן הת'אווי, שקצצה את שיערה בשביל תפקיד ב"עלובי החיים" ומסרבת לגדל אותו מאז, והמשיך עם גל ארוך של מקצצות כמו שרליז ת'רון, ג'ניפר לורנס, פמלה אנדרסון, ג'ניפר הדסון, נטלי דדון ורונית יודקביץ. כתגובת נגד, כמה מהגברים הלוהטים בסביבה החליטו להזניח את הגילוח ולגדל קוקו – טרנד שאותו מוביל בגאון ג'ארד לטו, שכבר הפך לאייקון בכל מספרה. טיפים לעיצוב שיער מגברים? לאן הגענו.
3. TMI: הסלבס מציפים את הרשתות החברתיות
הם כל כך קרובים שאפשר לגעת בהם, הם כל כך פתוחים שאפשר להבין איך עובר עליהם היום – אשליית הסלבס החברותיים הגיעה לשיאים חדשים מאז שהתמכרו המפורסמים לרשתות החברתיות. מדונה חושפת שערות בבית השחי, ברק אובמה מעורר שערוריות, ריהאנה וקים קרדשיאן מתעדות מתנות ממותגי יוקרה, אלן דג'נרס מגייסת את מיטב הסלבס כדי לגנוב את הפוקוס מטקס האוסקר – וזו רק ההתחלה. לאן שלא נביט, יש סלב כלשהו שרוצה שנסתכל עליו ונטעם ביס מחיי הזוהר שהוא מנהל. קרל לגרפלד כבר כינה את תופעת הסלפי "אוננות אלקטרונית", ואנחנו מוצאים את עצמנו מתגעגעים לפפראצי אקראי. הגיע הזמן לקרוא: TMI: Too much Instagram!
4. נשים אמיתיות: מה זה בכלל אומר?
המושג "נשים אמיתיות" הפך בחודשים האחרונים לאחד הביטויים השגורים בתעשיית האופנה, אך מה הוא בעצם אומר? האם יש דבר כזה "נשים לא אמיתיות"? אם מפרקים את משמעות הביטוי המכובס, ברור מיד מה הכוונה: כל מי שהיא ממין נקבה, אך לא אוחזת בחזות המזוהה בדרך כלל עם תעשיית האופנה – כלומר, לא צעירה, לא רזה ולא יפה. האם זה אומר שנערות דקיקות אינן אמיתיות? כמובן שלא. אנחנו מברכים על שילוב מודלים שונים של נשיות בתצוגות – כפי שעשו ריק אוונס וקום איל פו – אך הגיע הזמן שיימצא מושג מורכב ונבון יותר על מנת לתאר את היופי הנשי על שלל צורותיו ומידותיו.
5. מיילי סיירוס: נענוע הישבן כבר לא רענן
הטוורקינג הפך למגפה שכבשה אפילו את גל גדות, בגדי הגוף עם מפתח הרגל הגבוה הצליחו לעלות שוב לבמה והלשון הארוכה החזירה לנו סיוטים מהימים של להקת קיס – אין ספק, מיילי סיירוס הצליחה למתוח השנה את גבולות הזעזוע של עולם הזוהר והאופנה. למרות שאנחנו מעריכים את המאמצים שלה לספק חומר לצהובונים, נשמח מאוד אם ייחסכו מאיתנו עוד תיעודים פרובוקטיביים של הפטמות שלה מציצות על סט הצילומים של טרי ריצ'רדסון.
6. סטוץ ישראלי: המעצבים המפורסמים מגיעים ל-15 שניות
ממש כמו ההיסטריה שיוצרת הגעתן לארץ של להקות דוגמת דפש מוד ורד הוט צ'ילי פפרס, הנזכרות להעניק לנו מחסדיהן כ-20 שנה אחרי ש-15 דקות התהילה שלהן נגמרו, כך גם בעולם האופנה המקומי – שרואה כל ביקור קצרצר של אושיית אופנה מהעולם כסמל ומופת לרלוונטיות של התעשייה המקומית. אנשי האופנה התכנסו בהמוניהם לקראת בואו של טומי הילפיגר ארצה ליממה, נחנקו מהתרגשות כששלושה דורות של נשות מיסוני קפצו לביקור והתעלפו מהידיעה כי עורכת ווג איטליה פרנקה סוזאני נמצאת בארץ לשעות ספורות. יצוין לטובה המעצב אלכסנדר וונג, שקפץ לסוף שבוע שלם ולא מתוקשר בארץ, ובילה במועדונים המקומיים כתייר מן המניין. אז כן, אנחנו פרובינציאליים – אבל הגיע הזמן שנתרגש יותר מהיצירה המקומית ולא רק מכל מה שקורה מחוץ לגבולות ישראל.
7. חשופות: הכוכבות מסרבות לכסות את הגוף
השנה האחרונה הביאה אל השטיח האדום לא מעט חידושים בתחום המחשופים, שלכולם מטרה משותפת אחת: להראות לנו כמה שיותר מגוף הכוכבת שכביכול עומדת מולנו לבושה. תשכחו מחזיית פוש-אפ פשוטה או בטן חשופה – לאחרונה נדמה כי אין זווית או איבר שהמעצבים לא מצאו דרך לחשוף. החל ממחשופי ציצי-צד, דרך משולש חשוף בבטן ושסעים עמוקים מדי ברגליים, ועד פנלים שקופים לאורך כל השמלה – אפילו נשים שיקיות כמו ג'יימי אלכסנדר וגווינת' פאלטרו הגיעו לאירועים מכובדים במראה של יצאניות. מה כבר ביקשנו, קצת צניעות?
8. שיווק פיהוק: תעשיית האופנה ממציאה שמות
כל קו חסר הגדרה של חמש חולצות מודפסות הופך לקולקציית קפסולה, כל מכירת חיסול פוסט-פוסט סוף העונה הופכת לחנות פופ-אפ וכל צמד מעצבים מקריים הופכים לשיתוף פעולה אופנתי אקסקלוסיבי. שיטות השיווק הנואשות של תעשיית האופנה הפכו אותנו לקהי חושים. מספיק! אנחנו מוכנים לקנות את העודפים שלכם גם במחיר מלא, רק אל תקראו לשאריות מהקיץ לפני שנתיים מהדורה מוגבלת.
9. מיאו, חתולה: אייקוני אופנה שהולכים על ארבע
לאחר שגראמפי קאט – החתולה המפורסמת ביותר ברשת – ביקרה החודש במשרדי מגזין ווג האמריקאי והצטלמה בשלל תמונות לא מרוצות (כולל על רקע התלתלים הג'ינג'יים של גרייס קודינגטון), לא נותר אלא לקבוע רשמית: עולם האופנה שייך לחתולים. הציפורניים החדות של אייקוני האופנה החדשים כבר הספיקו להותיר חותם בכל זירה: קרל לגרפלד מדפיס את פרצופו של החתול שופט בכל הזדמנות ומזכיר לנו כי בניגוד אלינו – לחיה בבעלותו יש שני עוזרים אישיים; ניקול ריצ'י מתקשטת באוזני חתול לשטיח האדום; טיילור סוויפט מטיילת עם החתול שלה כאילו היה כלב; והאיט גירל הארלי ויירה ניוטון יוצרת קולקציית קפסולה בהשראת החתול שלה יחד עם המעצבת דיאן פון פירסטנברג. עם כל הכבוד לחיה האצילית, האובססיה הזאת לא גורמת לאנשי האופנה להיראות יותר שפויים.
10. קארה דלווין: תני לנו להתגעגע
היא קוטפת כל קמפיין תחת השמש, יוצאת לחופשה רומנטית עם מישל רודריגז, מבלה במועדונים עם ה-BFF ריטה אורה ומנפנפת בידידות עם הארי סטיילס – בקיצור, היא בכל מקום. זוהי קארה דלווין, הדוגמנית שגומרת ברבע שעה קריירה שקייט מוס בנתה ב-20 שנה. נכון, היא יפה ומגניבה, ואנחנו אפילו מחבבים את הפרצופים המטופשים שהיא עושה בכל הזדמנות – ועדיין, תני לנו קצת להתגעגע.