שבוע האופנה גינדי תל אביב נפתח הערב במפגן כוח של תעשיית האופנה הישראלית. יותר נכון, מפגן שביקש לתת כוח לתעשיית האופנה הישראלית, באמצעות שחקני חיזוק מאיטליה. כל מי שהוא מישהו בתעשיית האופנה, וגם מי שרק רוצה להיות, התייצב הערב על השטיח האדום במיטב מחלצותיו ונופף בכרטיס הנחשק לשורה כלשהי באוהל התצוגות המרכזי. בלטה בחסרונה, הייצוא מספר אחת של התעשייה המקומית, בר רפאלי, שבשעה זו ודאי תופסת צבע באחד מחופי תאילנד, לשם חתכה יחד בן זוגה הנוכחי, עדי עזרא. את מקומה תפסה אמא ציפי לוין, שאף העלתה שלל תמונות בלונדיניות מהאירוע באינסטגרם הפרטי שלה.
עוד בשבוע האופנה תל אביב
בלטו בנוכחותן על השטיח האדום שלל סלבריטאיות ישראליות, ביניהן אנה ארונוב במראה אוסקרי תקני, מרינה מקסימיליאן בתיק שאמא הכינה עבורה, וירדן הראל בתיק קלאץ' שקוף מפלסטיק, שהיה אחד מהפריטים הנפוצים ביותר בקבלת הפנים של האירוע. עוד כיכבו על השטיח האדום: רונית יודקביץ', גל גדות, גלית גוטמן מלווה בבן זוגה החדש יגאל אהובי, מרינה קבישר, עינת ארליך, מיכל אנסקי, לירון ויצמן, אסתי גינזבורג, שרי גבעתי ועוד ועוד. גם הבגדים שימשו ככוכבים לא פחות גדולים, בעיקר שמלותיו של המעצב יניב פרסי, פריטים של מיסוני מבוטיק אמור בכיכר המדינה, וגם לא מעט זארה ו-H&M.
ובשעה שבה רשימת האיי ליסט של ישראל דופקת כניסה על השטיח האדום ומיטב הדוגמניות הישראליות מתאפרות מאחורי הקלעים, בכניסה הראשית לאירוע התקבצו קומץ מפגינים מצוידים בשלטים דוגמת "בחדרה קרסו המרפסות וגינדי מממן חגיגות". למרות הצעקות והמהומה שניסו לחולל מחוץ למתחם האירוע, לא נרשמו התחככויות בין הצדדים שהפריעו למהלכו התקין של האירוע.
את הערב הנחתה נעה תשבי, שהגיעה במיוחד לאירוע מלוס אנג'לס וזימנה אל הבמה שורה של נואמים, ביניהם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי; אורי לוי, מנכ"ל שותף בגינדי השקעות; ועורכת ווג איטליה, פרנקה סוזאני, שדיברה על חשיבות התמיכה במעצבים צעירים. במהלך הערב העניקה סוזאני לאנג'לה מיסוני, מעצבת בית האופנה, אות הוקרה בצורת חמסה, בעיצובה של מיכל נגרין.
בתום הנאומים, החל האירוע שלשמו התכנסנו, התצוגה של קולקציית אביב-קיץ 2014 של בית האופנה האיטלקי מיסוני, אשר הגיעה במלואה ממילאנו לתל אביב, כולל תפאורת קורות העץ האדומות שחתכה את המסלול באלכסונים וצורות גיאומטריות. את התצוגה פתחה דוגמנית לבושה בשני חלקים: חולצת סריג בצבעוניות של שחור ולבן, וחצאית לבנה עם הדפס שחפים, כרמז לאלמנטים שהופיעו מאוחר יותר על המסלול. הקולקציה התאפיינה בצבעוניות של קורל וסלמון, אשר הופיעו גם על האביזרים שליוו את התצוגה. דוגמאות הסריגים האמורפיות שנראו כתרשימי טיפוגרפיה מרשימים ותוספות השיער שנשזרו אל ראשן של הדוגמניות בלולאה, היו רק כמה מרגעי השיא של התצוגה, שננעלה בקבוצת שמלות עתירה גדילים, שנראו כמו חוטי נול שנתלו על הדוגמניות.
איתי יעקב, יעל רגב