מרינה מקסימיליאן מרעידה בקולה הנמוך את המסעדה הריקה במרכז תל אביב, שבה אנו יושבים בשעת אחר הצהריים מאוחרים. I'm standing Alone, היא לוחשת את מילות הפתיחה של השיר I Trust This Man, מתוך אלבומה Step Into my World שראה אור בקיץ. האלבום, שבו כתבה את כל המילים באנגלית ("בעברית אני עוד מרגישה חשופה מדי"), מאפשר הצצה לנבכי נפשה ולתהליכים הפנימיים והחיצוניים שעברו עליה בשנה-שנתיים האחרונות: גירושים מבעלה עמית קרני וזוגיות חדשה עם המוזיקאי גיא מנטש מהצמד גיא ויהל, הרזיה של 30 קילוגרמים ממשקלה, פרידה ממותג האופנה עונות, שעבורו שימשה כפרזנטורית בשלוש השנים האחרונות, ואלבום חדש המלווה בסיבוב הופעות ברחבי הארץ.

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

 

 

I Stood On My Own היא ממשיכה בבית השני, ונדמה כי היא לחלוטין מדברת על העצמאות החדשה שלה, מהמשקל העודף (עודף בעיניה, לא בעינינו), מהזוגיות הלא רלוונטית ומהבגדים הישנים. לדבריה, התהליכים הפנימיים שעברה השליכו על אלה החיצוניים. "כל החיים הרגשתי אישה בת 40 ועכשיו, לראשונה בחיי, אני מרגישה נערה, אישה צעירה", היא מספרת בראיון ל-Xnet. "זה היה תהליך ארוך שבסופו אמרתי ''קאט. 24 שנים חייתי כמו אישה מבוגרת, עכשיו, יאללה, אפשר לפתוח את החצי החדש של שנות ה-20 בתנופה חדשה".

 

 

"כל החיים הרגשתי אישה בת 40 ועכשיו, לראשונה בחיי, אני מרגישה נערה" (צילום: רועי חביב)
"כל החיים הרגשתי אישה בת 40 ועכשיו, לראשונה בחיי, אני מרגישה נערה" (צילום: רועי חביב)

 

 

את נקודת המוצא לשינויים הפנימיים של מקסימיליאן, 26, צריך לחפש עמוק פנימה, מקום שהיא לא תמיד מאפשרת את הכניסה אליו. התנאי המקדים לראיון היה שלא מדברים על מערכות היחסים שלה, מהעבר או מההווה. רק בסוף המפגש, כשהיא קצת מתרככת, היא מדברת על מנעד הרגשות המציף אותה. "הירידה במשקל נבעה מטיפול פסיכולוגי שעברתי", היא מספרת. "אני אדם שמחפש כל הזמן, אז בתכלס זה דברים שהנפש שלי זימנה. אני אדם עם סקאלה רגשית מאוד גדולה, ואני נעה על הסקאלה הזאת כל יום, כל היום. בחורף אני הרבה יותר 'מודית'. חסרה לי שמש ואני נכבית. פעם לא הייתי יודעת איך לתפעל את התנודות במצבי הרוח שלי, אז הייתי שוקעת. פוטנציאל לדיכאון. היום אני כבר יודעת איך להתמודד איתן".

 

איך למשל?

"זה בא לידי ביטוי בכל התחומים. אנחנו לומדים את עצמנו יותר טוב, ומשהו מתאזן בין המקום של לעצב את עצמי על פי טעמי לבין המקום של להכיר את עצמי. כל בחירה שאני עושה נכונה לרגע הנתון. כולל במערכות יחסים. אבל זה נושא שכדאי לא להעמיק בו. זה האזור הסגלגל".

 

 

 

 

ממילות השירים שלך באלבום החדש נדמה כי מערכות היחסים שלך סוערות מאוד.

"אני מעדיפה חיים מעניינים וסוערים על פני חיים משעממים. מתוך זה שאני בן אדם שאוהב להיות לבד, העניין הזוגי הוא תמיד מעניין עבורי, כי קיים בו מתח. חייתי תקופה לבד ומאוד נהניתי מזה, ועדיין הרגשתי שמשהו בי רוצה זוגיות. שאלתי את עצמי באופן רציונלי, אם כל כך טוב לי לבד, אז למה מדגדג לי עניין הזוגיות? ככל הנראה הנפש היתה צריכה זוגיות בשביל לגדול. דווקא לא מתוך זה שזוגיות היא חלום - אין בי פנטזיה למצוא מישהו שיתאים למשבצת - אלא בתור מישהי שעומדת לבד בזכות עצמה, ויודעת לקדוח לבד, לבשל לבד, לבלות לבד - הנפש מבקשת להתחבר, ומתוך כבוד לזה אני נפתחת. מצאתי את הפרטנר שהתאים לי, שהערכים שלנו מתאימים, ויצאנו לדרך חדשה. את I'm Standing Alone כתבתי לבעלי לשעבר (עמית קרני, א"י). זה שיר אהבה לא אופייני, אבל הוא שיר אהבה כנה. וככה אני אוהבת לנהל את חיי האהבה שלי, באופן כנה. השיר השני, Two Pigs, הוא על סיפור אהבה ישן שבו למדתי על תלותיות. איך אתה לומד לאהוב בן אדם ולא מתוך תלות, ולא פוגע באהבה כדי לבחון אותה".

 

את מאוהבת?

"אני מעדיפה לא לענות על זה, כי עדיין קשורים בחיים שלי אנשים מהעבר. זה שרשרת, ואני לא רוצה שמישהו יפגע בשביל תשובה לשאלה בראיון".

 

 

"כל בחירה שאני עושה נכונה לרגע הנתון. כולל במערכות יחסים". בחתונה עם עמית קרני (צילום: רפי דלויה)
"כל בחירה שאני עושה נכונה לרגע הנתון. כולל במערכות יחסים". בחתונה עם עמית קרני (צילום: רפי דלויה)

 

 

"כל תובנה שווה חמישה קילו"

 

על 30 הקילוגרמים שהורידה בשנה וחצי האחרונים היא דווקא שמחה לדבר. תהליך ההרזיה שעברה היה הדרגתי, והוא כלל דיאטות רבות, כמו ביופידבק, ותקופה ארוכה של טיפול ניקוי רעלים (חוקן). לטיפול היא הגיעה, לדבריה, ממקום של העצמה אישית ולא שנאה עצמית. "בכל פעם ניגשתי לדיאטות ממקום אחר. יום אחד אני מאמינה שאכתוב על זה ספר. הדיאטה הזאת לא כללה משחקים של משמעת, של אסור ומותר, אלא הקשבה לעצמי. זה שיח מאוד ישן שאני מנהלת עם עצמי. מגיל צעיר אני שמנמונת, ולפני מספר שנים עשיתי עם עצמי דיל: אם אני רוצה לרדת במשקל זה סבבה, אבל שזה לא יבוא מתוך שנאה עצמית. זה מה שיש, וזה סבבה. תאהבי את עצמך, תכבדי את עצמך. רוצה לעשות שינוים? בבקשה, אבל כמו שצריך".

 

אז אהבת את מרינה הגדולה?

"למדתי לאהוב את עצמי כמו שהייתי. לא בחרתי להיות שמנה, מלאה או שופעת. הגעתי להשלמה, למדתי איך לחיות עם עצמי, אבל מה שהפריע לי זה לא איך שאני נראית, אלא זה שהייתי אוכלת יותר מדי. הייתי מתפוצצת. אוכלת בקטע רגשי. הבנתי שהטיפול צריך להיות עמוק יותר, לבדוק מה אני מנסה לדכא כשאני אוכלת".

 

כי אדם רזה הוא אדם ששולט על הגוף שלו? חיפשת את השליטה?

"אצלי זה לא הגיע מהמקום הזה. יש אנשים רזים שפשוט אין להם צורך לאכול הרבה והם לא מתעסקים באוכל כל היום. אני לא מכירה את זה. שנים התעסקתי במה שהכנסתי לפה. פשוט לקח לי זמן להבין את זה, וכל תובנה כזאת שווה חמישה קילו. היום אני מבינה שמודעות לגוף היא דבר יפה".

 

 

בשנת 2009. "מה שהפריע לי זה לא איך שאני נראית, אלא זה שהייתי אוכלת יותר מדי. הייתי מתפוצצת" (צילום: ניר פקין)
בשנת 2009. "מה שהפריע לי זה לא איך שאני נראית, אלא זה שהייתי אוכלת יותר מדי. הייתי מתפוצצת" (צילום: ניר פקין)

 

 

איך את מתנהלת עם הגוף החדש שלך? את מרגישה יותר סקסית או פחות?

"אני מרגישה יותר קלילה. זאת סקסואליות אחרת. מגיל צעיר הרגשתי מאוד אישה, והסקס אפיל שלי היה כזה, כי עיצבתי את עצמי כאישה גדולה. הייתי סוג של אימא אדמה ותכלס, הדימוי הזה עייף אותי. התחשק לי להיות סתם נערה. המשקל החדש גרם לי להיראות צעירה והוציא ממני דברים חדשים. זה מעייף להיות עקשן. גם להתעקש על האישיות שלך זה להתעקש".

 

גברים מתחילים איתך יותר היום?

"אני לא יודעת, כי קודם הייתי נשואה ואז הפכתי לרווקה תל אביבית, אבל לא להרבה זמן. היום אני מרגישה הרבה יותר קלילה בכל מובן. זה לא לשבת מקופלת יותר, או לדאוג שהחולצה לא תיצמד לקפלים של הבטן. זאת נונשלנטיות שלא הכרתי עד היום. אין את השומן הזה שמבודד אותך מהעולם. השומן שמר עליי מהעולם, ועכשיו אני רוצה להרגיש אותו, את הרוח בריאות, להיחשף ולהתקרב לעולם. להרגיש דברים".

 

גם הסקס אחר?

"אני מרגישה סקסית באופן שונה. שהמיניות שלי הולכת ונפתחת. אני מסתכלת על חברות שלי בנות 40 ואומרת לעצמי 'או מיי גאד', איזו זריחה, איזו קרינה הן מחצינות עם הגוף. בני אדם הם בכלל יצורים מיניים שמתפתחים".

 

יש סיכוי שתעלי חזרה במשקל?

"אין סיכוי. אני לפחות מאוד מקווה שלא. טוב לי עם עצמי עכשיו. ואם אני אוכל יותר, זה אומר שאני אוכלת סתם, מתוך מצב של חוסר איזון רגשי".

 

 

"ואז הכרתי את אביב אברמוב, שעוזר לי המון. אנחנו משחקים באיך להתלבש. זה כמו ברביות" (צילום: ניר פקין)
"ואז הכרתי את אביב אברמוב, שעוזר לי המון. אנחנו משחקים באיך להתלבש. זה כמו ברביות" (צילום: ניר פקין)

 

 

"ישבתי ולימדתי את עצמי סטיילינג"

 

הגוף החדש של מקסימיליאן שינה את חייה, כפרפורמרית וכזמרת. היא נפטרה מהרגלי הלבוש הישנים שלה, שזיכו אותה בחיצי רעל ממבקרי האופנה, והפסידה את הקמפיין של רשת עונות למידות ביניים ומידות גדולות, לאחר שמונה עונות מוצלחות. אפילו הקול שלה השתנה בעקבות ההרזיה ("רקמות השומן על המיתרים השתנו, ונכנס אוויר וזה עושה לי סאונד צרוד כזה"). היום, אחרי שהתברר שהיא רזה מדי עבור הלקוחות של עונות, היא נמצאת במשא ומתן מתקדם על תפקיד הפרזנטורית של רשת האביזרים Top 10.

 

"גם עונות וגם אני עברנו תהליך של הצערה", מדברת מקסימיליאן לראשונה על הפרידה מהמותג שהזניק אותה לתודעה האופנתית. "התחברנו על בסיס הממדים שלי והערכים שייצגתי: אישה מוצלחת ושמחה בחלקה. עם הזמן החלטתי לרדת במשקל מסיבות פרטיות. מתוך תהליך היכרות וחיפוש עצמי, הבנתי שזה הדבר הנכון לי. עשינו דרך מדהימה, והגיע הזמן לדרך חדשה. עוד לפני שעונות אמרו לי שהם לא רוצים לחדש חוזה, התחלתי להציע להם פרזנטוריות, קרן פלס למשל, בחורות שמתאימות להם".

 

מאז שהתחלת לאבד משקל כולם דיברו על חוסר ההתאמה בינך לבין המותג. גם הלקוחות של הרשת כעסו.

"הלקוחות צודקות. אני הולכת לאכזב אוכלוסייה שאני מחזקת אותה, אבל אני צריכה להיות נאמנה לדרך שלי: לכו לחפש לכן מודל חדש, או רוצו לעשות דיאטה. כל אחת מה שהיא רוצה".

 

עם ההרזיה החלו להופיע גם מערכות הלבוש המדויקות, והביקורות המפרגנות מתקשורת האופנה. "לא היה לי מושג איך להתחיל להתלבש אופנתי", היא מודה באשמה. "לא ידעתי איך מתלבשים באופן רגיל ביומיום. ידעתי רק מה זה פאייטים להופעה, או משהו פרוע למסיבה בטבע שאני מתקלטת בה".

 

אז מה עשית כדי לשנות בסופו של דבר?

"ישבתי ולימדתי את עצמי סטיילינג. עניין אותי למצוא איפה אני ואופנה נפגשות. רכשתי מגזינים, סימנתי לעצמי מה מדליק אותי, בדקתי בארון מה חסר לי והלכתי להשלים את זה בקניות. סידרתי אאוטפיטים, צילמתי אותם, ניקיתי את הארון, ולא מצורך לרצות מישהו, אלא מהצורך להבין את עצמי. למדתי, למשל, לעבוד עם מרקמים. הבנתי שלא רק שילוב הצבעים חשוב, אלא גם המרקם של הבגד. היום אני יכולה גם לומר באופן חד משמעי: מיציתי את הווינטג'. הפסקתי להיכנס לחנויות יד שנייה שהיו בעבר כל עולמי. רציתי חדש. משלי. ואז הכרתי את אביב אברמוב, שעוזר לי המון. אנחנו משחקים הרבה באיך להתלבש. קצת כמו לשחק בברביות".

 

 

"לא ידעתי איך מתלבשים באופן רגיל ביומיום. ידעתי רק מה זה פאייטים להופעה, או משהו פרוע למסיבה בטבע שאני מתקלטת בה" (צילום: אילנית כהן)
"לא ידעתי איך מתלבשים באופן רגיל ביומיום. ידעתי רק מה זה פאייטים להופעה, או משהו פרוע למסיבה בטבע שאני מתקלטת בה" (צילום: אילנית כהן)

 

 

בשנה האחרונה היא אכן צמודה לסטייליסט אביב אברמוב, חבר קרוב שגם מסייע לה בהרכבת הלוקים להופעות ולצילומים. השניים הכירו לפני כשנה בשבוע האופנה גינדי ומאז לא נפרדו דרכיהם. תוכלו למצוא אותם גם על רחבות המועדונים הלוהטים בתל אביב, כשמרינה לא חוששת לתת בראש ולהזיע בין מאות אנשים. "כשראיתי את נינט עם גדי (אלימלך, הסטייליסט האישי המיתולוגי, א"י) אמרתי לעצמי, הוא עושה לה עבודה מדהימה, אולי גם אני אקח לי סטייליסט? בכל זאת, נדרש כאן איש מקצוע ואצל גדי ונינט זה נבע מתוך החברות האישית. אביב מכיר את האישיות שלי, והעבודה איתו נובעת מתוך החברות".

 

את ונינט עברתן מסלול דומה: מכוכב נולד, דרך ירידה במשקל ועד ההפיכה לאייקון.

"שתינו גם אוהבות דברים לא קונבנציונליים ושתינו מיוצגות אצל טמירה ירדני. אנחנו מאוד קרובות בנפש. יש תקופות שיש לנו יותר זמן להתקרב ויש תקופות שפחות. שתינו מכשפות. רצינו להרים הרכב בשם 'מכשפות טובות', אבל זה לא קרה. עבדנו יחד גם על השיר 'בשקט הזה', שמופיע באלבום השני שלה".

 

 

 

 

את לא חוששת שכמו אצל נינט יתחילו לעסוק בחיצוניות שלך ופחות במוזיקה שאת יוצרת?

"ממש לא. המוזיקה שלי מדברת בעד עצמה. יש בי הרבה צדדים, ואופנה היא חלק מהם. אני כל הזמן יוצרת, היצירה היא דרך חיים עבורי. בשנים עד שהתגבש האלבום, הבנתי שאני צריכה להבשיל. ובתקופות שלא היה אלבום, והייתי צריכה להרוויח זמן, עשיתי הרבה שיתופי פעולה. ובגלל שהרבה דברים מעניינים אותי, אני לא מגיעה למקום שמשעמם אותי".

 

יש לך גם קול חדש לגלות.

"אני הולכת להגיד בפעם הראשונה שאני אוהבת את הקול החדש שלי. לא אהבתי את הקול הקודם שלי, הגבוה הזה. הוא לא היה לטעמי, אבל זה מה שיצא ממני. לא הייתי מקשיבה לזמרות שנשמעו כמוני. וזה יצר קרע מאוד גדול כי הרגשתי שאני שרה לאחרים ולא לעצמי. עכשיו אני מתחברת לחספוס, כי שומעים את המסע שעברתי. הייתי צריכה להתחבר לפיזיות של הדבר הזה. היום אני גם שרה יותר פופ ופחות קלאסי וג'אז כמו בעבר. טמירה אמרה לי לפני מספר שנים שאנשים יוצאים מההופעה שלי בהתפעלות. אומרים 'וואו, איזו וירטואוזית'. אבל זה לא מה שמעניין אותי. אני רוצה להגיע לאנשים אל הלב. וזה מה שפופ עושה. כי הלב זה הכי מעניין".