בעוד בישראל מעריכים עדיין את נזקי הסערה, בעולם החלו לצוץ צילומים ראשונים מהקמפיינים הגדולים לקיץ כפטריות אחרי הגשם. מעבר לבגדים והסגנון, השאלה הגדולה באמת היא מי יוביל את הלוק החדש של בתי האופנה לעונה החמה. בקיץ 2014 מסתמן כי רבים מהמותגים היוקרתיים החליטו לזנוח את הדוגמניות החמות של הרגע, ולגייס במקומן את התותחים הכבדים – הכוכבות הגדולות בעולם, שכנראה רק מחכות להזדמנות להוכיח שבעזרת קצת פוטושופ וסטיילינג, גם הן יכולות לדגמן בקלות. מקתרין דנב וסופיה קופולה ללואי ויטון ועד ריהאנה לבלמן, מליידי גאגא לוורסאצ'ה ועד אריקה באדו לז'יבנשי – איך נראים הקמפיינים החמים של הקיץ ומה חשבנו על הפרזנטוריות המפורסמות.

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

ריהאנה לבלמן. מביאה רוח נעורים לבית האופנה הצרפתי
ריהאנה לבלמן. מביאה רוח נעורים לבית האופנה הצרפתי

 

 

בלמן

 

מי? ריהאנה.

למה דווקא היא? אם לצטט את המנהל הקריאטיבי של המותג אוליבייה רוסטאנג: "ריהאנה היא אייקון. כשהיא מול המצלמה אתה מרגיש כאילו היא האישה היחידה בעולם. כשהאישה שמעוררת בך השראה לובשת את העיצובים שלך, החזון שלך מרגיש שלם".

את מי היא מחליפה? את הדוגמניות קורה עמנואל ואליזבת ארם, שכיכבו בקמפיין החורף.

מה חשבנו על הבחירה? אין ספק שריהאנה היא אחת הכוכבות המדוברות ביותר בעולם, ולמרות שהופיעה בעבר בקמפיין של ארמאני ג'ינס – היא עדיין לא הפכה לפרזנטורית מאוסה. בקמפיין הזה כולם מנצחים: ריהאנה נראית מעולה, הבגדים נראים מצוין והשילוב בין שניהם מוסיף רעננות ורוח נעורים מחודשת לבית האופנה הצרפתי ופאסון מתוחכם לזמרת.

 

 

קתרין דנב ללואי ויטון. המוזה הנצחית של מעצבי האופנה
קתרין דנב ללואי ויטון. המוזה הנצחית של מעצבי האופנה

  

 

לואי ויטון

 

מי? קתרין דנב, אידי קמפבל, סופיה קופולה, פאן בינג בינג, קרולין דה מגריט וג'יזל בונדשן.

למה דווקא הן? פרזנטורית אחת? הצחקתם אותנו. המעצב מארק ג'ייקובס נפרד מבית לואי ויטון בקמפיין שצילם סטיבן מייזל עם נבחרת מנצחת ומשובחת של כמה מהנשים השיקיות והמדוברות בעולם. מעבר לכך שמדובר בחברות קרובות של ג'ייקובס המספקות לו השראה באופן קבוע, יש כאן מחווה כפולה של המצולמות למעצב, ולהפך.

את מי הן החליפו? מישל וויליאמס, שהובילה את קמפיין התיקים של המותג – הפריט הדומיננטי גם בקמפיין זה.

מה חשבנו על הבחירה? ג'ייקובס מעולם לא היה מינימליסט, ואין סיבה שהוא יעזוב את לואי ויטון בלי כל הדרמה הוויזואלית האפשרית. הקמפיין הזה משמש כאלבום סיכום לקריירה של המעצב בבית האופנה, עם שילוב אנין בין אושיות מוכרות כמו ג'יזל בונדשן, קריצה לאניני הטעם עם סופיה קופולה, ומלכת איקונות הסטייל קתרין דנב. רק הצעת ייעול אחת: למה לא השלמת את הנבחרת עם קייט מוס, ואם אפשר – עם סיגריה.

 

ז'יבנשי

 

מי? אריקה באדו.

למה דווקא היא? "אריקה – נו באמת, היא אייקון!", אמר המעצב ריקרדו טישי, המשמש כמנהל הקריאטיבי של ז'יבנשי. "מה שאני רוצה לעשות עם הקמפיין הזה הוא להפיץ את האהבה. כבר שלוש עונות אני משתמש בפרזנטורים שמבטאים משהו עבורי – אנשים שהם אמנים נהדרים, נשים יפות או שיקיות במיוחד, או דוגמניות שאני ממש מאמין בהן. אני מרכיב, למעשה, סוג של פורטפוליו משפחתי. באדו היא כנראה אחת הנשים השיקיות שפגשתי בחיי, יש לה חוש מדהים לצבע ולפרופורציה". עוד ממשיך טישי וטוען כי למרות שלא הכיר את הזמרת, היא היוותה השראה עבורו כשיצר את המראה האפריקאי-יפני של קולקציית הקיץ. אם תשאלו אותנו, טישי הושפע גם מהצהרותיו של חברו הטוב קניה ווסט – שמדבר לא מעט בחודשים האחרונים על הקיפוח של המראה האפרו-אמריקאי בתעשיית האופנה.

את מי היא מחליפה? את השחקנית אמנדה סייפריד ואת עורכת האופנה קארין רויטפלד ובתה ג'וליה רסטוין רויטפלד.

מה חשבנו על הבחירה? טישי הוא לא רק מעצב מוכשר, יש לו גם חוש מדויק מאוד לטרנדים במובן הרחב של המילה. הוא יודע את מי ללהק לתצוגות, עם מי להסתובב ועל מי להתחבב. הבחירה בבאדו מסקרנת ומפתיעה, וז'יבנשי יכולים לבנות עליה קמפיין עם טוויסט מעניין. זה אולי לא הכי מסחרי, אבל זה מגניב בהחלט. אהבנו.  

 

ורסאצ'ה

 

מי? ליידי גאגא.

למה דווקא היא? ההודעה הרשמית שליוותה את סנוניות צילומי הקמפיין, שצולם על ידי הצמד מרט ומרקוס, גרסה כי "ליידי גאגא מגלמת בתוכה את המהות של המותג ורסאצ'ה – קריאטיבי, ניסיוני וחסר פחד". אנחנו אומנם לא היינו משתמשים במילים אלו כדי לתאר את העיצובים של דונטלה ורסאצ'ה או את גאגא, אבל אין ספק ששתי הנשים מצאו שפה משותפת. "היא כמו משפחה בשבילי", התפייטה המעצבת על הזמרת.

את מי היא מחליפה? את דוגמנית העל קייט מוס.

מה חשבנו על הבחירה? לליידי גאגא כבר אין מה להפסיד ודונטלה ורסאצ'ה היא מגלומנית ידועה. התוצאה: כפילה צעירה ונלהבת שאימצה בקלילות צפויה את המראה של ורסאצ'ה – כולל הופעה בראסטות בלונדיניות בסגנון הלוגו של המותג לפני כשבוע. בזכות צילום מדויק ומושקע, גאגא מצליחה להיראות בתמונות כמעט ענוגה – לפחות בסטנדרטים של ורסאצ'ה. אין ספק כי מדובר בזיווג שנוצר בגן העדן של שיתופי הפעולה. 

 

 

ריטה אורה ל-DKNY. השתלטה על המותג
ריטה אורה ל-DKNY. השתלטה על המותג

 

 

DKNY

 

מי? ריטה אורה.

למה דווקא היא? נראה שדונה קארן מנסה בכל כוחה לפנות לקהל צעיר וטרנדי שעיניו נשואות אל האיט גירלס העכשוויות. לאחר שבעונה הקודמת הובילה את הקמפיין הדוגמנית קארה דלווין, הפעם נבחרה חברתה הטובה, הזמרת ריטה אורה. האמון באורה כה עמוק, שהיא נבחרה להופיע בתצוגת האופנה האחרונה של DKNY ולהוביל – לצד קמפיין האופנה – גם את קמפיין הבושם הנמכר ביותר של המותג.

את מי היא מחליפה? את הדוגמנית קארה דלווין.

מה חשבנו על הבחירה? הבחירה באורה היא מה שאפשר לכנות – ליד. נכון, מדובר בזמרת יחסית ידועה ובעלת אפיל אורבני, אבל אורה עדיין לא הצליחה להפוך לאייקון אופנה פורץ גבולות. הקמפיין שהובילה בעבר לליין material girl של מדונה לא הצליח לרגש, ולכן קשה למצוא סיבה טובה לקחת אותה לקמפיין נוסף באווירת מאגניבות עירונית. לטעמנו, קארה דלווין עשתה שירות טוב מאוד למותג, והיינו שמחים לראות אותה גם בקמפיין הקיץ שלו. אם כבר רוצים ללכת על טרנדיות צעירה – היינו ממליצים ל-DKNY לצלם את דלווין ואורה יחד בפוזה של BFF. רוצים להתחבר לנוער? תעשו את זה עד הסוף.  

 

 

קריסטן סטיוארט. מתקשה להיראות שיקית גם בבגדי מעצבים (צילום: gettyimages)
קריסטן סטיוארט. מתקשה להיראות שיקית גם בבגדי מעצבים (צילום: gettyimages)

 

 

ואחד לעונה הבאה: שאנל

 

מי? קריסטן סטיוארט.

למה דווקא היא? במהלך תצוגת האופנה של הליין Métiers d'Art Paris-Dallas של שאנל החודש, נחשף כי השחקנית קריסטן סטיוארט נבחרה לפרזנטורית הרשמית של הקמפיין שייצא בעונת קדם-סתיו 2014. יש לשער כי הבחירה בסטיוארט מבוססת על קונספט האמריקניזציה שמוביל את הקולקציה ושאמור לעבוד עם מראה הטום בוי הממורמר של השחקנית, אבל לתחושתנו מדובר במצוקת חומרים – דיור כבר חטפו את ג'ניפר לורנס, וסטיוארט התפנתה לעבודה לאחר שנפרדה מקמפיין הבושם של בית האופנה בלנסיאגה.

את מי היא מחליפה? את מי לא. בעונות הקודמות כבר הובילו את הקמפיינים של שאנל השחקניות קירה נייטלי, דיאן קרוגר, בלייק לייבלי וטילדה סווינטון.

מה חשבנו על הבחירה? קרל לגרפלד אומנם עדיין לא הפעיל את המצלמה, כך שתמיד יכולות להיות הפתעות, אבל לטעמנו הבחירה הזו מעוררת לא מעט תהיות – לא בגלל שמדובר בפיגורה מפורסמת, עניין שבשגרה אצל שאנל – אלא כי סטיוארט לא ממש מעניינת אף אחד מאז שסאגת "דמדומים" נגמרה, בטח לא בגזרת הסטייל. נראה שאין בבחורה ולו עצם שיקית אחת, וגם כשמיטב הסטייליסטים מלבישים אותה היא עדיין לא מבינה איך להחזיק את הבגד. רוצים אמריקאית אסלית לקולקציה בסגנון מערבונים? אנחנו היינו שמים את הכסף שלנו על אמה סטון.