הן יפות, רזות, זוהרות, מדוברות ומייצרות אחריהן שובל של מעריצים וידיעות רכילותיות על בסיס שבועי, אם לא יומיומי. ככה זה, כשאת נמנית על רשימת הפרזנטוריות הגדולות באופנה הישראלית, את נדרשת להצדיק על בסיס קבוע את מקומך בהובלת המותגים הגדולים בתעשייה. כל דוגמנית מתחילה כבר יודעת, שלהיות יפה זה כבר מזמן לא מספיק. בימינו, חברות האופנה יתעניינו בך רק אם ברזומה שלך ישנו גם תפקיד בטלוויזיה ורומן עם ציון ברוך. תשאלו את בר רפאלי, גל גדות, נינט ואסתי גינזבורג, מהבנות הבולטות ביותר ברשימת סיכום השנה שלפניכם, שיודעות דבר או שניים על מלחמת ההישרדות בפסגה.
עוד בערוץ האופנה
- הפקטור שהציל את הכוכב
- הסטייליסט של העשירון העליון: "החיים האמיתיים זה לא החיים של הלקוחות שלי
- מאנג'לינה ג'ולי ועד מישל אובמה: הסלבס שאלופות במיחזור בגדים
ככתבה ראשונה בסדרה החגיגית "עשו את 2013 באופנה", החלטנו לקבץ את רשימת הפרזנטוריות של השנה החולפת, ששלשלו לכיסן הכי הרבה כסף מפרסום מותגי אופנה. כדי לגבש את רשימת השמות הלוהטים ביותר, בדקנו את מכלול הקמפיינים של כל פרזנטורית בתחום האופנה בשנה החולפת, כשכל אחד מהם זכה למשקל התואם את מידת היוקרתיות שלו, וכן את העיסוקים הנוספים ברזומה השנתי שתרמו לנסיקת מניותיה - מתפקיד קולנועי בהוליווד, דרך אלבום חדש ועד פרידה מתוקשרת. מירי בוהדנה, למשל, מובילה כבר תקופה ארוכה את קמפיין חברת התכשיטים רויאלטי, אך השנה היא נותרה מחוץ לרשימה – פשוט כי היא לא עשתה שום דבר משמעותי נוסף השנה בטלוויזיה, בקולנוע או בכל תחום אחר (ולא, הצגות ילדים בחנוכה זה לא עניין שנספר פה). כך גם לגבי נועה תשבי, שעל אף הקמפיין שלה למיכל נגרין, לא הצליחה להשאיר חותם של עשייה השנה בתחומים אחרים בישראל.
מקום 1: בר רפאלי, 28
ניהול אישי: ציפי רפאלי
זה אולי נראה כמו השם הכי צפוי ברשימה ובמקום הספציפי הזה, אבל 2013 היתה אחת השנים המוצלחות בקריירה של בר רפאלי, שהפכה בלי ששמנו לב מדוגמנית עם אטיטיוד מתנשא ומרוחק, לכוכבת שכבשה את מדורת השבט הישראלית. כמו תמיד אצל רפאלי, גם השנה האחרונה לוותה בשלל סקנדלים מתוקשרים, שמשאירים אותה על אש גבוהה בכותרות. בין היתר, השנה היא ניצחה בבית המשפט את איש העסקים אילן בן דב מחברת "סאני", לאחר שתבעה את החברה על שצילמה ושידרה סרטון בכיכובה וללא רשותה, וכמובן – זכתה בתפקיד מרכזי במגרפת הרייטינג אקס פקטור שסידרה אותה בקטגוריית אהדת הקהל.
בגזרה האופנתית סגרה רפאלי השנה 11 עונות בפוקס, המותג שהפך אותה מדוגמנית נוצצת לזו שמספרת שהכי נוח לה בטרנינג, ובמקביל, התגלגלה לעונה שנייה במותג המשקפיים קרולינה למקה – צעד שהקצין לכדי התנגשות עם פוקס. הפרידה המתוקשרת מפוקס, כפי שנחשף ב-Xnet, נגרמה כתוצאה מחבירתה לקבוצת המותגים המחזיקה בין היתר בהודי'ס (המתחרה הישיר של פוקס) וקרולינה למקה. רפאלי צפויה להוביל את שני המותגים הללו, בבעלות איש העסקים יוסי ברנזון, והיא אף רכשה חמישה אחוזים מפעילות המותג קרולינה למקה, מה שממשיך לסמן אותה גם כאשת עסקים בהתהוות. וכל זה עוד לפני שמנינו את רשימת העבודות הנוצצת שלה בחו"ל, הכוללת הפקות בהארפ'ס בזאר האמריקאי, קמפיין לבושם של אסקדה ושלל הופעות מתוקשרות על השטיח האדום מעבר לים. למעשה, השנה רפאלי הוכיחה שגם בלי ליאונרדו דיקפריו לצדה, ישראל קטנה עליה.
מקום 2: גל גדות, 28
סוכנות: ADD
יותר מאשר השנה האחרונה, היה זה החודש האחרון שקבע סופית כי גל גדות לא הגיעה במקרה להוליווד - היא שם כדי להישאר. מתפקיד משני בסדרת הסרטים "מהיר ועצבני", עברה גדות לתפקיד הראשי של וונדר וומן בשובר הקופות התורן, לצדם של בן אפלק והנרי קאוויל.
תעשיית האופנה המקומית לא באמת היתה צריכה את הליהוק לוונדר וומן כדי להכיר במעמדה של גדות כפרזנטורית אופנה מובילה, בעיקר הודות ל-11 עונות מוצלחות בהובלת קסטרו, מהקמפיינים המבוקשים בישראל, אם לא המבוקש ביותר. אחרי הכול, גם סנדי בר ויעל אבקסיס חייבות לו את הקריירה שלהן.
הוסיפו לכך את הקמפיין העולמי שגדות מובילה עבור חברת הטיפוח הקנדית Vine Vera ואת החוזה החדש לחברת הטיפוח הישראלית קרליין, שעבורו תשמש כפרזנטורית בשנתיים הקרובות – והא לכם הסיבות לכך שגדות מאיימת לגזול לרפאלי את המקום בפסגה.
מקום 3: נינט טייב, 30
ניהול: טדי הפקות / רותם וחניש
הפרסומים האחרונים על בן זוגה החדש של נינט הוכיחו למי שהספיד אותה, כי גם אם המוזיקה שלה כבר לא תמלא את קיסריה, הציבור עדיין מתעניין בה ובחייה ביתר שאת. הפן הרכילותי בטייב הוא רק נדבך אחד במכלול פועלה, אך הוא בהחלט תופס נפח משמעותי מתוכו בהיבט התקשורתי. השנה היא השיקה אלבום חדש, למשל, אבל מדובר באיזוטריה ביחס לסיקור התקשורתי לה זכתה הפרידה מיהודה לוי וביטול הנישואים המיוחלים.
בחורף שעבר השיקה טייב קמפיין אופנה ראשון ומדובר לחברת דלתא, שקיבל תאוצה במהלך השנה, וכיום כולל גם קולקציית קפסולה בעיצובה. דלתא היא חברה בעלת נראות פרסומית עצומה, אולם אין ספק כי מאז כניסתה של טייב למשבצת הפרזנטורית, הפופולאריות שלה עלתה.
מקום 4: אסתי גינזבורג, 23
סוכנות: עלית מודלס
טבילת האש הטלוויזיונית של אסתי גינזבורג, כמנחה לצדו של אסי עזר ב"כוכב הבא", השאירה בה לא מעט כוויות. מה לא אמרו עליה - שהיא לא מקצועית, שהיא בחיים לא תהיה קלילה כמו בר רפאלי, שהיא מלאכותית, ואפילו שהיא "לאטמה", אמירה שהעליבה אותה יותר מכל, כפי שסיפרה לאחרונה בראיון ל-Xnet. אבל גינזבורג היא כמו בני ישראל במצרים: ככל שיכו אותה ויעלבו בה, הקריירה שלה רק תמשיך לפרוח ולצמוח. השנה היא ממשיכה להוביל את הקמפיינים של רשת הטיפוח אפריל, מותג הלנז'רי ובגדי הים גו אנדר, ותכשיטי מילר (זו השנה השלישית). אומנם מדובר בקמפיינים מדרגה בינונית ביוקרתם, אך במצטבר הם הופכים אותה לאחת הפרזנטוריות העסוקות בארץ.
מקום 5: מרינה מקסימיליאן, 25
סוכנות: טדי הפקות
והנה עוד פרזנטורית בולטת שהחלה את דרכה בכוכב נולד והתברגה אל החמישייה הראשונה. גוגל טרנדס לא משקר - זו היתה ללא ספק אחת השנים המשמעותיות של מארינה מקסימיליאן, עם שורה ארוכה של כותרות: אלבום חדש כולל סיבוב הופעות ארצי, גירושים אחרי שנת נישואים אחת, הדיאטה המדוברת והמראה החדש שבעקבותיה, החוזה לחברת ההלבשה למידות ביניים, עונות, שהופסק בעקבות הצרת ההיקפים.
אבל אל תדאגו למקסימיליאן בת ה-25, היא כבר במשא ומתן על חוזה הפרזנטורית הבא שלה, ברשת האביזרים Top 10, השייכת גם היא לאיש העסקים יוסי ברנזון, שמעסיק גם את בר רפאלי (ע"ע). החלום שלנו זה לראות אותה ואת בר בקמפיין משותף.
מקום 6: גלית גוטמן, 41
סוכנות: ADD
שם התואר של גלית גוטמן, "המלכה האם", ודאי ילך איתה לעולמי עד בעולם הדוגמנות, אבל בשורת הפרנזטוריות של 2013 היא נדחקת למקום ה-6 בלבד. עד לפני שנתיים היא בקלות היתה כובשת את המקום השני והמכובד (בכל זאת, רפאלי יש רק אחת), אבל לטבע חוקים משלו, וגם לתעשיית האופנה. בגזרה האופנתית, גוטמן היא הפרזנטורית הכל יכולה של קרייזי ליין כבר שמונה עונות, ומהשנה היא גם מנחה פעמיים בשבוע את תוכנית הבוקר של קשת לצדו של יואב לימור. אבל מי שיצרו סביבה השנה את הבאז הגדול היו דווקא מדורי הרכילות, שדיווחו בהרחבה על הפרידה מבן זוגה זיו קורן לאחר 16 שנות זוגיות, ובהמשך על הרומן המתוקשר עם אספן האמנות יגאל אהובי, המבוגר ממנה ב-17 שנה. בתור הדוגמנית הוותיקה ברשימה, קשה להגיד שהיא מאבדת את זה.
מקום 7: רותם סלע, 30
סוכנות: ADD
הדוגמנית רותם סלע היא דוגמה מצוינת לכישרון משחק מולד, ולכן צלחה בקלילות את המעבר הקרייריסטי לתפקידים בסדרות "אבודים באסיה", "להיות איתה" ו"הבורר". על המסך היא מצליחה להפתיע אותנו בכל פעם מחדש, אך בה בעת נחלש מעט כוחה כפרזנטוריות – בעיקר בעקבות המעבר ממותג האופנה לוצ'י לרשת הנעליים סקופ. עם זאת, החינניות הטלוויזיונית בשילוב הידיעות הרכילותיות על הריונה השני מבעלה, אריאל רוטר למשפחת קסטרו, שומרות על הסטטוס הנוצץ שלה בביצה הישראלית.מקום 8: מורן אטיאס, 32
סוכנות: ADD
בעולם מתוקן, מורן אטיאס היתה יכולה כבר מזמן לתת פייט רציני לבר רפאלי בקרב על המקום הראשון. לצערנו, ההצלחה של אטיאס בתעשיית הסרטים העולמית והופעתה בסרט החדש "האדם השלישי" לצד מילה קוניס, רק פוגעות בנראות שלה בישראל, עד כי כמעט שכחנו מקיומה. אם שמים את כל החשיפה ההוליוודית בצד, נשארים עם קמפיין זניח אחד לחברת הלנז'רי בוניטה דה מאס – שלא הצליח לעורר אפילו את הבאז שיצר הקמפיין של דלתא. נשמח אם בעתיד היא תחזור למולדת להילחם על מעמדה ככוכבת מקומית.מקום 9: אילנית לוי, 29
סוכנות: ADD
מה עובר על אילנית לוי? זו שאלה שבה הרבו כלי התקשורת לעסוק סביב פרשת הקטינות של אייל גולן. ואכן, שנת 2013 לא היתה אחת החזקות של הכוכבת האהובה. ההילה של השנים האחרונות דעכה, ונותרנו עם פרזנטורית בינונית שהצטלמה ב-2013 לקמפיין של חברת האופנה Chic, שיתוף פעולה שהסתיים בקיץ. דווקא בגזרה הטלוויזיונית הצליחה לוי קצת יותר, כשהנחתה את תוכנית הטלוויזיה "הרווק" עם דודו אהרון. עדיין, גם בזמנים קשים אלו שומרת לוי על הפופולאריות שלה בקרב הציבור הישראלי – אולי בזכות רגעי הרכילות העסיסיים שהיא מספקת, רובם קשורים לבעלה לשעבר ואבי ילדיה. פעם תוקף גולן את הזוגיות שלה ושל אלירז שדה, ופעם היא משיבה אש ומטילה דופי ביכולותיו כאב. נקווה ששנת 2014, שאותה היא תפתח עם קמפיין חדש למיקי בוגנים, תהיה טובה אליה קצת יותר.
מקום 10: איילת זורר, 44
סוכנות: ייצוג 1 – בועז בן ציון
את עשיריית הפרזנטוריות השנתית סוגרת איילת זורר, שהוכיחה כי בעזרת עבודה קשה על המבטא הישראלי, אפשר אפילו להתברג לתפקידים ראשיים בהוליווד. זורר, שזכתה לשחק את אמו של סופרמן בסרט "איש הפלדה", לא מצליחה לשחזר את ההצלחה הבינלאומית בתעשיית האופנה של ישראל הקטנה. אצלנו רואים אותה מככבת בסדרת הדרמה "בני ערובה" בערוץ 10, וממשיכה את תפקידה כפרזנטורית של חברת האופנה גולברי זו העונה השביעית. במסגרת התפקיד מתייצבת זורר פעמיים בשנה לצילומים, ואף נאלצת לשאת נאומים מיותרים בתצוגה השנתית של המותג בקיסריה. למרות הוותק שכבר צברה על השטיחים האדומים בעולם, בקמפיין הישראלי של זורר קשה למצוא טיפת זוהר מיותרת.