מציצנות, אלימות, פטישיזם, סאדו מאזו, רצח ובובת וודו אחת עומדים במרכז סרטון הווידיאו החדש בבימויו של צלם האופנה סטיבן קליין. המטרה: קמפיין אביב קיץ 2014 למותג אלכסנדר מקווין, הכוכבת: קייט מוס.

 

עוד בערוץ האופנה

 

הסרטון הקצר, שצולם בסמטה חשוכה במזרח לונדון לפני מספר חודשים וראה אור עכשיו, נעשה בהשראת הסרט הבריטי פיפינג טום (Peeping Tom), אשר עלה לאקרנים במאי 1960 באנגליה וגולל את סיפורו של רוצח סדרתי, אשר נהג לעקוב אחרי נשים, חלקן זונות, לתעד אותן במצלמת 8 מ"מ שהסתיר מתחת למעילו, ואז לרצוח אותן. הסרט השנוי במחלוקת עורר עם יציאתו תגובות נזעמות, בעיקר בשל ההחפצה שהוא עושה לנשים, והוא אף הביא לסיום הקריירה של הבמאי מייקל פאוול באנגליה. ימים (או שעות) יגידו כיצד יתקבל הסרטון החדש בכיכובה של מוס, שידעה בחייה ולאורך הקריירה שלה לא מעט שערוריות וסקנדלים בינלאומיים.

 

 

מראה חדש ומסעיר
מראה חדש ומסעיר

  

 

בקמפיין הכולל את סרטון השערורייתי ותצלומי סטילס, אנו פוגשים את מוס, שחוגגת החודש 40 בגל של מסיבות ואירועים חברתיים, במראה חדש ומסעיר: שיער קצוץ ומשוח לאחור בגוון צהוב חלמון, לבושה בגדי עור הדוקים ורתמה רקומה זהב המולבשת על אזור החזה. מעין ז'אן דארק מודרנית. האפיל הסאדו מזוכיסטי של הסרט חודר גם אל תמונות הקמפיין ומיישר קו עם האלמנטים של מקווין, אביר האופל של תעשיית האופנה הבריטית, ששם קץ לחייו בפברואר 2010. בחלק מן התצלומים מופיעה בובה קטנה שעוצבה בדמותה של מוס.

 

 

קייט מוס בטקס זיכרון לאלכסנדר מקווין, 2010 (צילום: gettyimages)
קייט מוס בטקס זיכרון לאלכסנדר מקווין, 2010 (צילום: gettyimages)

 

 

במשך שנים שימשה מוס כמוזה וחברה קרובה של אלכסנדר מקווין. היא הופיעה בכל התצוגות המרכזיות שלו, וזכורה ביותר הופעתה בתצוגת סתיו-חורף 2006-7 של בית האופנה, כהולוגרמה שריחפה בשמלה לבנה חלומית, עד שנעלמה כליל בענן לבן. לאור כל אלה, מפתיעה העובדה שזהו הקמפיין הראשון של מוס עבור בית האופנה של מקווין. מעניין מה הוא היה אומר על התוצאה.