השטיח האדום של טקס פרסי הגראמי ראה במהלך השנים לא מעט לוקים אלמותיים – מרגעי שיק מפוקפקים ועד אאוטפיטים משובחים במיוחד. בפנתיאון האופנה של הטקס המוזיקלי שמור מקום של כבוד לשמלת הג'ונגל החשופה של ורסאצ'ה שלבשה ג'ניפר לופז בשנת 2000, להופעה של MIA בהיריון מתקדם בשנת 2009 ולביצה שממנה נשלפה ליידי גאגא בשנת 2011. גם השנה סיפק השטיח האדום לא מעט לוקים מסקרנים והמון שמלות מטאליות – קבלו את הכוכבות שיישארו לנו בזיכרון, לטוב או לרע.
עוד בערוץ האופנה
- מרינה מקסימיליאן: "השומן שמר עליי מהעולם"
- טקס גלובוס הזהב: המתלבשות הטובות והרעות על השטיח האדום
- עומדות בשער: איך מגזיני האופנה מתייחסים לנשים במידות גדולות
הטובות
קייטי פרי בוולנטינו קוטורעיצוב השיער אומנם קרץ למחוזות אולמי החתונות, אבל מבחינת השמלה – קייטי פרי הצליחה סוף סוף לאחד את הסגנון הקיטשי והקומיקסי שלה עם שיק בלרינה מלכותי ולהיראות כמו נסיכה אמיתית. בהחלט הגיע הזמן.
טיילור סוויפט ממשיכה להפגיז על השטיח האדום עם התותחים הכבדים, ולא מפשלת גם הפעם. הבד המטאלי של השמלה היה נראה המוני על כמעט כל אחת אחרת, אבל סוויפט נראית בו חלומית ומעודנת כאילו היתה אודרי הפבורן בשאנל. בהחלט כישרון.
ביונסה במייקל קוסטלובניגוד לעיצוב השיער של קייטי פרי, במקרה של ביונסה סיפקה תסרוקת הקארה הגלי המושלמת את הגימור האידיאלי לשמלה שלא היתה עובדת על אף אחת מלבד המלכה. קרושה לבן, מחשוף גב עמוק ודגש על האגן המפורסם – זה פשוט עובד.
אלישיה קיז בארמאני פריווה
בצבע כחול מושלם, קימורים שהוציאו לנו את העיניים ומחשוף מדליק, אלישיה קיז נראתה כמו הפצצה האקזוטית שהיא יודעת להיות. אפילו תסרוקת "וודי הנקר" מוסיפה קצת הומור ותחכום ללוק הסקסי.
לקלי אוסבורן לקח לא מעט זמן כדי לרכוש את השיק המזוהה איתה (כולנו הרי זוכרים איך היא נראתה בתחילת הקריירה), אך כעת הוא מאפשר לה להפוך גם אאוטפיטים מסקרנים ללגיטימיים. הפעם השילוב בין הקארה הסגול לשמלה המטרונית והמכובדת יצר לוק ייחודי ומוצלח בהחלט.
הרעות
ריטה אורה בלנוון
הבד מקומט, האורך לא מכבד את המעמד, ובאופן כללי, על אף שמדובר בלוק נסבל בהחלט, הוא עדיין חלש, במיוחד עבור מלכת השיק הצעירה ריטה אורה. נתנחם בכך שיכול היה להיות גרוע יותר, ובכך שאורה בטח תפצה אותנו באירוע הבא.
פינק בג'והנה ג'ונסון
פינק כנראה מאוד מתגעגעת לימי הזוהר של הקריירה שלה (זוכרים? התקופה ההיא של "ליידי מרמלד"), אחרת איך אפשר להסביר את הבחירה לשלוף דווקא את שמלת המחוך האדומה הזאת בסגנון בורדל. מיושן, לא כיפי, נרדמנו.
פריס הילטון בהאוס אוף מילאני
ממש כמו ביונסה, גם פריס הילטון (האמת, התגעגענו) הלכה על לבן חתונות ולא ויתרה על התחרות למיניהן. אלא שבמקרה של הילטון, זה פשוט לא זה. סגור מדי, כבד מדי, מבוגר מדי ובקיצור, אין לנו בעיה עם הניסיון למהפך, אבל ככה לא בונים חומה. בפעם הבאה, את מוזמנת לעשות שמלה אצל אלון ליבנה.
סינדי לאופר באלכסנדר מקווין
מתל אביב ללוס אנג'לס. אין ספק שלאופר עשתה חתיכת טרנספורמציה בעת האחרונה, אבל קשה לנו לתת נקודות זכות למי שהצליחה לגרום לנו לא לזהות שהיא לובשת מקווין. וסליחה, מה הקטע עם הנעליים הזולות האלו בצבע ניוד? לי מקווין מתהפך בקברו.
אנה קנדריק באזארו
השחקנית הנפלאה והמתוקה הזו לא מבינה דבר וחצי דבר באופנה, אז למה לא לקחת סטייליסט? או אולי בעצם להחליף סטייליסט? איש מקצוע מיומן כבר היה אומר לה את האמת: לאמה ווטסון, למשל, יש יכולת מופלאה לגרום לשמלות האלה של אזארו לעבוד, אבל זה לא יקרה במקרה שלך.
ושאלה לסיום: מה לעזאזל?
מדונה ובנה הקטן, ויוקו אונו ובנה (הכבר לא כל כך קטן) מגיעים (בנפרד כמובן) לשטיח האדום לבושים בחליפות טוקסידו וכובעי מגבעת. האם מדובר בטרנד אמא-בן חדש?